• bulldog

det var värt allt besvär!

Den 26 augusti gifte vi oss med runt 100 gäster! Ett härligt spektakel som hade allt, om jag får säga det själv... Visst var det ett och annat som hade kunnat gå smidigare (med bättre planering och mer personal) men den tiden har vi inte haft, fick besked om lokalen den 1 juli och har varit mkt bortresta i sommar.

Vi fick fantastiskt väder, kom med roddbåt till vår utomhusvigsel, hade en sagolik tårta, helgrillat lamm och en jättemysig eldshow i augustinatten...

Finns massa bilder (inte sorterat tyvärr) på www.nysted.se/wedding om ni vill se. "Proffsbliderna" är tyvärr inte klara ännu, men jag har sett härliga smakprov.

Känns jättekonstigt att det här jätteprojektet är över, hänger nog kvar här på BT ett tag till... Tack för alla tips, råd och roliga diskussioner!

• Svar på tråden det var värt allt besvär!
  • stina-07

Jättefina bilder! Grattis!

• Duchess

Vilken härlig dag ni verkar ha haft!

Jag är lite nyfiken på det du skrev om eldshow... Vad är det, och hur gick det till?

• bulldog

Tack, det var en härlig dag!

Duchess, jag är väldigt svag för fyrverkerier, eld och annat "pyro" så jag hade bett två vänner som håller på med eldkonst att göra nåt vid midnatt på mitt bröllop. Nu blev det lite tidigare, augustinatten var verkligen svart, så när folk hade tagit efterrätt och kaffe ute på terrassen så spelade vårt jazzband och Gustav sprutade eld och Hillevi körde med "Poi" två brinnande klot i en kedja. Jättevackert (nästan det bästa på hela dagen tycker jag) och verkligen mysigt att börja dagen i solsken med båtfärd och sluta med eld i natten...

• Duchess

Åh.. det låter helt fantastiskt! Gör de sånt bara för dig, eller låter de sig hyras av andra också? :)

• Linnea J

Hej!
    Grattis vilka fina bilder.. en härlig dag såg det ut som ni fick!!!

jag gillade din frisyr.. sitter själv och letar och har inte hittat något, men liknande din skulle jag vilja ha.. är det ok att skriva ut en bild för att visa frisören?? tycker det är bäst att fråga eftersom copyright frågan har disk här på BT tidigare..

• bulldog

Duchess, det var verkligen ljuvligt och en överraskning för nästan alla också. Vet inte om dom tar uppdrag men jag kan ju framföra frågan i alla fall! Du kan maila mig på wedding@nysted.se

Synd att ingen verkat tagit bilder då bara... Kanske vår "riktiga" fotograf, hans bilder har vi inte sett ännu. Jag har provat att spruta eld men det är lite för jobbigt tycker jag, men jag blev lovad lektioner med poi på bröllopet så jag kanske skaffar mig egna så småningom... När är ditt bröllop, jag kanske hinner lära mig ;)

• Pumpkin

Vilken härlig dag det ser ut som ni har haft! Grattis

Vad är det för klänning du har? Den är verkligen vacker

• bulldog

Haha, LinneaJ jag visste inte hur jag skulle se ut två timmar innan vigseln! Mamma la upp mitt hår på papiljotter på morgonen och så skulle jag få lite hjälp av min tärna när jag klädde mig. Men det blev mest att vi tog ut papiljotterna, sprayade lite och fäste med några nålar och lite blommor. Färdigt på tjugo minuter, kostnad noll kronor!

Sedan kammade jag ut det runt middagen och vi tog några jättefina bilder, "riktiga" bröllopskort där jag är ganska naturell, inga smycken, utsläppt hår. Har sett en bild och den är underbar. Men det var skönt med uppsatt hår på eftermiddagen, lite mera festligt också. Så visa din frisör om du vill, eller gör det gratis -svårt var det inte när man har en mamma som lade upp håret varje vecka när hon var ung :) Fast jag köpte faktiskt egna papiljotter! Det ska man väl ha nu som mogen, gift kvinna???

• Duchess

bulldog:

Mitt bröllop är planerat till juli-07, så du hinner träna :)

Skickar ett mail om eldslukeriet.

• bulldog

Måste skratta lite till... Det är nämligen så att vi hade en ganska liten budget, men det var många som ville komma och vi satsade på en rejäl fest med massa mat, dryck, musik och glädje. Men vi sparade in på mycket också, bland annat på håruppsättning. Och klänning...

MsNordqvist, jag köpte min klänning på ebay för ett par tusen! Visserligen krävde den verkligen en stor underkjol (som svärmor gjorde ett jåttejobb med att sy)men visst blev det fint? Och den var ju som teflon, all smuts bara studsade bort! Det översta chiffong-(eller vad det var..)lagret var verkligen smutsavstötande. Ett glas rödvin -bara att stryka bort med handen, helt otroligt. Inte har den behövts strykas heller trots postfärd från Kina mm... Men den är nog till salu nu ;) Underkjolen däremot känns så himla personlig så den villl jag nog behålla.

Gud vad jag skriver, men det var en underbar dag och det är så kul att få berätta!

• Linnea J

tackar!

köpa papiljotter får jag nog vänta lite med.. vill ha ungefär så tror jag fast lite mer uppsatt kanske! du var verkligen naturlig i din frisyr! såg inte alla kort så jag missade när du hade utsläppt!

kan det vara organza som är på klänningen?! har det på min och jag har kallat det chiffong hela tiden men hon i affären använde ordet organzatyg.. jag håller tummarna för det för jag förväntar mig att jag ska spilla ut tödvin på mig själv.. därför ska det köpas in vitt vin också!!!! så jag inte spiller så farligt

• bulldog

Ah LinneaJ har nog rätt, organza heter det nog! Jag hade hysteriskt många lager tyg i klänningen, det översta var nog organza, sedan tyll, tjock satin och sist tunnare blankt satin(?). Och så underkjolen... Med 15 meter tyll i! Men ska man vara prinsessa för en dag så ska man...

Tack för allt beröm, jag trodde vi klev ner från vårt rosa moln en vecka efter bröllopet men jag tror att ni just har petat upp mig dit igen! Men det är väl så det ska vara, bli alldeles fånig bara man pratar om sitt bröllop, hoppas det alltid kommer vara så...

Svar på tråden det var värt allt besvär!