raka elle vaxa?
hej
jag tänkte bara fråga om ni rakar eller vaxar benen ?
puss på er
hej
jag tänkte bara fråga om ni rakar eller vaxar benen ?
puss på er
Jag anv en epilator som rycker stråna och när jag vill vara helt slät så rakar jag... :)
får du inte röda prickar efter rakningen?
Jag har väldigt känslig hy så jag får problem oavsett vilken metod jag använder..
Men att anv skrubb då och då, smörja med en bra lotion och att inte ha för uttorkande rengöring hjälper.. Utöver det så ska man inte duscha eller smörja benen 24h efter man epilerat benen. Jag rakar inte för ofta, för då får jag problem.. Men då jag epilerar så behöver jag inte raka så ofta heller... Bara som ett komplement då och då... Använder en bra hyvel och rakgel. Rakskum torkar ut, inge bra...
Det är vad som fungerar för min del... Men alla är ju olika...
Jag fick alltid massor av röda prickar när jag rakade ofta förr.... Men har som sagt hittat ett sätt nu som fungerar bra för mig.. :)
Bikinilinjen har jag slutat att raka helt å hållet... Jag gick och fick det vaxat och sedan dess anv jag min epilator där med, plus pincett... :)
ja har vaxat mina ben ida men d gör skit ont
hur fick du bikinilinjen vaxat? gjorde du själv? gjorde d ont?
brukar också epilera, ibland raka om jag inte har tålamod
Jag rakar.
ja ahr vaxat men d finns nåra hår hit o dit ska ja raka de ?
Jag gick och fick bikinilinjen vaxad på salong... Efter det har jag som sagt hållt efter med epilatorn och pincett... Fungerar klockrent, tycker jag...
Jag tyckte inte att det gjorde ont alls men jag är inte så känslig.. Har inga problem med varken benen, bikinilinjen eller under armarna.... Ett tips är att ta en ipren någon timma innan. Det ska hjälpa säger dem....
Gällande att raka de hår som är kvar så gör du som du vill. Om man vaxar regelbundet så ska man egentligen låta de strån som blir kvar vara, det är enda sättet att få vaxningarna att bli bra... Men jag bryr mig inte om det, eftersom jag gör det gratis hemma. Då gör det inget om resultatet inte blir helt optimalt... :D
tack tjejen
kram