• Miss Maria

Nu är jag gift

Ja, nu är jag fru som så många andra. Måste bara kort och gott säga att jag inte tyckte det var så himla speciellt att gifta sig. Vet inte om jag hade större förväntningar på det eller varför det inte var nån stor grej.
    Kanske beror det på att jag brukar ordna med fester och annat så att det blivit en vana.
    Var ute och åt trerätters i helgen för att fira men inte heller det kändes så speciellt.
    Någon annan som upplevt samma sak?

• Svar på tråden Nu är jag gift
  • lingonben

Huuu, säg inte så... jag hoppas så att vår dag blir ett stort och ljuvligt minne.

• Roslagsbrud

Jag tror att många upplever sin bröllopsdag som en av de få dagar i livet då ALL fokus är på dem, ingen annan! Man kan önska sig nästan vad som helst vilket brukar bekräftas på BT "Det är DIN dag, DU bestämmer". Hur ofta har man det så? Brudarna blir stjärnor för en dag - de stylas, fixas, donas och fotas som aldrig tidigare och kanske inte heller senare. Ett rätt så vanligt och oglamouröst liv byts för en stund ut mot champagne, diamanter och Rolls-Royce. Hemmaoverallerna byts ut mot prinsessklänningar och frog coats. Undra på att det blir en oförglömlig dag!

Men har man ett liv som ändå är fyllt av fart och fläkt, stora fester och vackra kläder så förstår jag mycket väl att själva bröllopsfesten i sig kanske inte känns så speciell. Jag har t.ex. själv varit på ett antal tjusigare och mer uppstilade galor än mitt eget bröllop!

Det förtar dock inte den fantastiska känslan av att ge mina löften till den man jag älskar mest av allt i hela världen. För mig var det det som gav mig en dag utöver det vanliga, inte allt lull lull runt omkring.

Det kan också vara så att du behöver lite tid att landa...

• Tittij

Frog coats.. Hihihi, det vore nåt det...
    Förlåt, men det lät bara så kul :D

• KlaraStjärnljus

Jag har aldrig varit på nån finare tillställning, bara studentbalen och den var misslyckad som fan, så jag ser fram emot att få vara i fokus en dag och hoppas att allt kommer bli perfekt!
    jag kom att tänka på att många kanske tycker att det blir ett fattigt bröllop för att vi inte lägger så mycket pengar på det, men då budgeten ligger på runt 20.000 och i inte ägt ett femsiffrigt belopp ens TILLSAMMANS på över ett år, och då bara tillfälligt, så kommer det KÄNNAS som en jäkla massa pengar för oss iallafall! och ansträngningen som krävs för att spara ihop kommer förhoppningsvis att kännas när det väl gäller!

• Roslagsbrud

Ha ha, tänk vad fingrarna kan slinta ibland...

Svar på tråden Nu är jag gift