Jag tror att många upplever sin bröllopsdag som en av de få dagar i livet då ALL fokus är på dem, ingen annan! Man kan önska sig nästan vad som helst vilket brukar bekräftas på BT "Det är DIN dag, DU bestämmer". Hur ofta har man det så? Brudarna blir stjärnor för en dag - de stylas, fixas, donas och fotas som aldrig tidigare och kanske inte heller senare. Ett rätt så vanligt och oglamouröst liv byts för en stund ut mot champagne, diamanter och Rolls-Royce. Hemmaoverallerna byts ut mot prinsessklänningar och frog coats. Undra på att det blir en oförglömlig dag!
Men har man ett liv som ändå är fyllt av fart och fläkt, stora fester och vackra kläder så förstår jag mycket väl att själva bröllopsfesten i sig kanske inte känns så speciell. Jag har t.ex. själv varit på ett antal tjusigare och mer uppstilade galor än mitt eget bröllop!
Det förtar dock inte den fantastiska känslan av att ge mina löften till den man jag älskar mest av allt i hela världen. För mig var det det som gav mig en dag utöver det vanliga, inte allt lull lull runt omkring.
Det kan också vara så att du behöver lite tid att landa...