Vårat bröllp, liten historia och bilder..(långt)
Den i särklass bästa dagen i mitt liv.
Jag klev upp åtta och tittade ut. Blev inte besviken då jag såg att vädret var exakt dom sagt på nyheterna hela veckan. Hela regionre skulle få mulett och regn och det såg riktigt rått ut ute. Men skit i samma. Idag så gifter vi oss...tjoho.
Åt en stadig frukost med min tärna och hennes man. Min bivande var i sin säng på sitt singelrun på herrgården vi hyrde. Vi hade partajat lite dagen innan och fått rå om långväga gäster. Ett snilledrag visade det sig det var att hyra hergården hela helgen om man vill få tid till alla. Rick låg som sagt fortfarande och sov, senare fick hjag höra att han visst hade varit lite lätt baakis..hihi.
Efter en härlig dusch så tog jag mitt pick och pack och begav mig till ett hus på samma gårdsplan. Där fans det ett rum som hade stälts i ordning och där jag och min tärna skulle fixa oss. Vid tolv, phu, efter två timmar så var mitt hår färdig lockat. Asså jäklar vilket slit men det vart såååååååååå bra :D
Sen fick jag luch på rummet och då, då kommer solen fram :D:D:D Jag passade på att sola lite på en balkong som var på samma våning. Jag tänkte vilket liv, härligt. Kom sol och ge mig energi. Det var så mysigt att vara ensam där då, med solen, iklädd mjukiskläder och bara njuta och tänka. Jag kommer aldrig glömma den känslan.
Sen blev det sminkning och håruppsättning. Sminket var noga övat flera gånger hemma. I just love mitt i.d smink!!! Håret var väll en annan femma. Ja tiden får utvisa vad det blev för tok :) Hela tiden så sprang det tjejkompisar in och ut i rummet. Så trevligt så. Det var roligt. Syster kom och kollade till mig och diverse råd om hår fick man. Hon hjälpte även min tärna :D Hon är bäst.
Strax före vi skulle till kyrkan så kom min underbara, numera man, och hämtade mig i rummet. Våran gemensamma vänn skulle köra oss dit.
När vi kom till kyrkan och innan vi stog där så höll jag på att svimma. Jag sökte stöd i Rics fasta omtag runt min arm och såg i hanns annars så stadiga blick att han var rörd så in i bomben. Han svalde flera gånger och jag tog några djupa andetag, så öppnades dörren och vi gick in till "conserning hobbits". Det var magiskt. Vilken känsla. Kyrkan var fylld med kärlek och vi svävade fram på moln till altaret. Resten...tja..ni vet :D:D:D
Allt var perfekt och festen underbar och så grymt rolig. Vi la oss fem på morgonen men han ändå njuta av våran svit en timma. Det var så roligt, ROLIGT.. och jag är så lycklig. Jag älskar min man över allt och vi har det bra. Det här är en upplevelse vill jag lova och jag önskar er alla ett jätte fint bröllop och en rolig planering innan.
Puss och kram
Fru Tusse (fd. Mon chi-chi)
ciciochric.spaces.live.com/
hoppas länken funkar...humm