• förälskad upp över öronen

hur sent kan man skicka ut tackkort?

Vi gifte oss 12/8 (börjar redan kännas smått avlägset) och har ännu inte fått ut tackkort, helt enkelt eftersom vi inte fått några bilder trots mycket tjat. Tycker ni det är fruktansvärt oartigt att vänta på bilderna och därmed inte skicka ut kort inom kort, eller tycker ni att vi ska skicka ut tackkort utan kort?

• Svar på tråden hur sent kan man skicka ut tackkort?
  • Snart-lilla-frun!

Haha, vi gifte oss 15/7 och idag fick vi våra tackkort...

• Izunia

Vi gifte oss ocksa 12/8 och har inte fatt nagra kort än. Dessutom har jag inte gjort alla tackkort än heller...
    Om jag far iväg dem inom 2 manader efter bröllopet är jag nöjd!

• Mitt hjärta är hemma

På nästan alla bröllop jag varit har tackkorten kommit efter minst 3 månader, ibland ett halvår.

• Pepparmyntan

Tycker att ni ska vanta pa bilderna. For oss tog det ca 4 manader innan vi skickade ut tackkorten.

• Jenca

Vi var sena med att skicka ut våra tackkort, gifte oss i september och skickade ut dem i samband med julkorten.

Var på bröllop i mitten av juni i år och fick tackkortet för nån vecka sen, så jag tycker inte du behöver oroa dej utan vänta tills ni fått korten och skicka era tackkort då

• mammen

En väninna till mig skickade sina tackkort säkert ett halvår efter. Det var ingen som dog av det. :D

Nu visste ju jag att hon höll på med dom (hon gjorde personliga kort för hand till varje gäst-JÄTTEfina) men annars hade jag kanske börjat undra lite...

• jenmar

vi va på bröllop i juni för 3 år sen!! inget tackkort än!!!

• Lilla Li

Var på bröllop 20/5 och fick inte tackkorten förrän 1/9. Liiite väl långt men ingenting att hetsa upp sig för. :)

• Lucia05

;)Bättre sent än aldrig.
    Gästerna väntar säkert gärna lite längre om de får med ett foto. :)

• corinne

Jag skulle hellre vänta några månader och få ett foto än att få ett snabbt utan foto. Jag tror att de flesta är vana med och förstår att det dröjer!

• Brud 2006

Vi gifte oss den 5/8 och vi skickade iväg tackkorten i måndags, dvs. ca 5 veckor efter, men jag har förstått att vi var snabba! Jag gjorde alla tackkort i förväg (direkt när vi kom hem från bröllopsresan), skrev personligt till varje och dekorerade korten och sedan när bilderna från fotografen kom var det bara att sätta i fotot!

• Fru Dolk 19/8-06

Ja du har varit på 4 bröllop och så här har dessa kommit.

Det första tog 11 månader
    Det andra tog 9månader
    Det tredje tog 3månader
    Och det fjärde tog 1,5vecka.

Så det finns nog ingen skriven regel.

• Time&Love

Jag tycker definitivt att ni ska vänta med att skicka tackkorten tills ni har fotografierna.

Vi gifte oss 8 juli, fick bilderna från fotografen den 16 aug och skickade tackkorten den 28 aug.

• Fru Dolk 19/8-06

Kanske skulle säga att vi gifte oss den 19aug och har själva inte skickat ut tack korten ännu men det är för att vi inte har fått korten ännu av fotografen, men skall få dessa på söndag så förhoppningsvis skall vi skicka ut dom nästa vecka.

Svar på tråden hur sent kan man skicka ut tackkort?