• nyförlovad 3 juni

utmaningar möhippa

Hej. Ska ha en möhippa om 2 veckor för en av mina bästa kompisar. Eftersom hon är väldigt tävlingsinriktad skall vi ha tävlingstema, och då tänkte vi ha lite småtävlingar som hon får utmana oss o eventuellt andra på, genom att först välja en motståndae och sedan dra tävlingen ur en burk med lappar.

hittills har jag följande uppdrag:
    1. vem kan hålla andan längst
    2. vem kan stå längst tid på ett ben
    3. vem kan hitta på flest rim på "fru" (man får säga varannat ord och den som först stannar eller upprepar förlorar)

kan ni inte hjälpa mig med fler frågor på samma tema, dvs som inte kräver en massa rekvisita och som går relativt fort att avgöra???

tack

• Svar på tråden utmaningar möhippa
  • Kirsto

Vill du snabba på stå på ett ben-tävlingen kan ni blunda samtidigt. Blir en utmaning för balansen.

• nyförlovad 3 juni

bra tips..

men nån som har fler frågor? behöver drygt tio utmaningar...

• mammen

Här är några förslag som kräver rekvisita, men som får plats i handväskan.

Vem kan hålla händerna rätt ut i luften längst, med en tändsticka på handryggen?

Vem vågar blåsa mest luft i en ballong?

Vem kan tugga flest tuggummin samtidigt? Eller vem kan blåsa störst tuggummibubblor?

Beroende på hur väl alla känner varandra kan man ställa frågor om dom i sällskapet. T.ex gissa skostorleken på alla, kunna flest födelsdagar, kunna mobilnummer utantill.

Vem gissar ordet snabbast? Välj ett långt ord och kasta om bokstäverna.

Ja, det är vad jag kan komma på nu. :) Det finns ju egentligen massor. Gäller bara att komma på det.

• Top secret bride

Hon ska ju gifta sig och då måste man ju kunna kramas.

Låt henne och motståndaren krama sönder varsinn uppblåst ballong!

Och så ska man som en nybliven fru kunna bädda sängen snabbt.

Ge dem ett ihopvikt påslakan och örngott och ett ihopvikt täcke och en kudde. Sen ska de snabbt som 17 få i kudden i örngottet och täcket i påslakanet och lägga kudden under huvudet och täcket över någon (2 pers) som ligger på golvet eller marken. Gärna ge en go'nattpuss också!

Och så laga mat.

Hon ska skala ett äpple i ett stycke, alltså se till att skalet hänger ihop. Så snabbt som möjligt! Ge dem max 15 sekunder för att stressa på dem. Längst skalstycke vinner.

• Kirsto

Fy bubblan! Krama sönder ballonger ger mig rysningar. Jag hade vägrat. Fast det kan bero på min tinnitus...

• Top secret bride

He he... Nu kom jag på en annan sak angående kramas...

Lite snuskig! (Om man har sån fantasi! )

Låt dem krama en kvaiartub eller liknande.
    Krama ut så lång sträng som möjligt på, säg 10 sekunder!
    Kan nog blir riktigt skoj!

• Top secret bride

Man kan ju också klämma sönder ballongen mellan låren!

• nyförlovad 3 juni

Bra förslag. Tack!

Mer...

• Ninno - 79

Om man vill involvera utomstående kan man ju tex försöka hitta någon på stan som har ett ovanligt namn, eller liknande. Typ. hitta nån som heter Örjan.
    Hitta nån som jobbar med nåt speciellt...
    Hitta nån som är över 195 cm lång....

• nyförlovad 3 juni

det ska mer vara tävlingar mellan 2 pers, hon ska ha nån att utmana, en hon känner eller en främling. hon är nämligen extremt tävlingsinriktad. frågan är bara vilka grenar hon ska tävla i, ska man ta nån på stan kan det ju inte vara för avancerat...

Svar på tråden utmaningar möhippa