kvinna ring m sten, men vad har mannen då???
Jag vill ha en ring med en sten i, men det kan ju inte min partner ha!
Hur gör ni hur ser er partners ring ut om du har sten i och han ska ha en kill ring!
Lika fast utan sten eller?
Jag vill ha en ring med en sten i, men det kan ju inte min partner ha!
Hur gör ni hur ser er partners ring ut om du har sten i och han ska ha en kill ring!
Lika fast utan sten eller?
Varför kan han inte ha en ring med sten i? Finns ju masor med snygga kill-ringar md stenar eller utan om man föredrar en slät ring. Kolla in killar som David Beckham, han har snygga diamanter han! :)
Vi gjorde så att han fick exakt samma modell som mig fast utan stenar i, han ville inte ha det helt enkelt.
Vi ville att man skulle se att han var gift (med 2st ringar) och att vi hörde ihop så detta var bästa lösningen för ss.
DU kan kika här om du vill.
www.familjeliv.se/krypin/bonitan/galleri.php
Min man fick ingen ny ring till vigseln utan fick varat vigsel datum ingraverat i sin forlovningsring.
Jag har nersänkta stenar i både förlovnings- och vigselring (släta matta lite svängda guldringar). Min man har en 2-delars Fusion - så vi har helt olika ringar!
Vaddå? Ska din vigselring ha stenar? Det ska min med, men min m2b kommer bara gravera in nytt datum i sin förlovningsring. På lördag får jag ta på mig min bling bling-ring!! Jaaa!
Jag tycker det är klart snyggast med ring utan stenar till mannen! Ser lite feminimt ut med bling bling på killar...
Enligt svensk tradition får bara kvinnan en ring vid vigseln.
Min man ville också ha en ring vid vigseln.
Våra förlovningsringar är samma modell, men min har stenar "på kanten" liksom. De är ju olika stora, men har samma proportioner.
Jag har en smal alliansring i samma höjd och profil som förlovningsringen som vigselring. Han fick han en smal rödguldsring, i samma proportioner till sin förlovningsring som min vigselring till min förlovningsring. Ser jättesnyggt ut faktiskt!
Jag och sambon har samma modell på förlovninsringarna. Det som skiljer dem åt är att han har lite bredare ring (eftersom han har större hand) och att jag har två stenar i min. Men det syns ändå att vi "hör ihop" eftersom grundmodellen är den samma.
anne på grönkulla:
Jag älskar Georg Jensens Fusion. Vad fick din man betala för en sådan? Rödguld eller vitguld?
Jag har en ring med sten och min sambo en likadan utan sten..
Men det kan faktiskt vara riktigt snyggt med svarta diamanter i killringen tycker jag..
Min sambo ska också få en ring till vid vigseln.
Jag tror vi betalade 4000 kr delen för herrmodellen utan stenar, dvs 8000 för hans kombination. Det är en vit och en gul (inte röd, de finns ju i 3 nyanser) pusseldel. Men detta är ju 3 år sen, priset kan ha ändrats sen dess. Då kollade vi dock runt i olika affärer och alla tycktes ha samma pris och de gick inte heller att köpa på nätet.
Damringarna kostar nog mindre, men ska det vara med stenar på så går ju priset upp rätt raskt, misstänker jag.
anne på grönkulla:
Vi har tittat på damringarna och det är samma priser för dem dvs. 4000 kr per del. Vill man ha en del med stenar i så blir det det dubbla priset. Vi såg en ring med 4 delar varav en av delarna hade stenar i - den kostade 24 800 kr!
Synd att de är så dyra. Men ack vad fina de är..
Tack för infon!
Vildvittra:
Jag ställde nästan samma fråga för några dagar sedan: www.brollopstorget.se/Forum-1-30/m1860975.html
Så mycket till "...det kan ju inte min partner ha!"
Jag är förresten fortfarande inte riktig övertygad men i slutändan får han naturligtvis som han vill...
Min man har en ring med stenar i, tycker det är super snyggt
www.juvelsalongen.se/herrsmycken.php
Min man har model 2