• Angelita

Gilda skolan, Elevbehandlimgar?

Hej!
    Jag har kikat in på Gildaskolans hemsida, och de har ju verkligen bra priser på sina behandlingar..
    Min fråga är om någon provat, tex ansiktsbehandlig där? Var eleven duktig? Var resultatet bra om du jämnför med behandling på "riktig" salong?
    Sedan funderar jag på fransförlängning, strå för strå... Hur länge håller det? Och skadar det de egna fransarna?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Gilda skolan, Elevbehandlimgar?
  • Fröken Malm

Hej!

Jag har inte själv varit på Gildaskolan, men har kompisar som varit där. Man får inget eget rum när man får massage, utan ligger på bänkar bredvid varandra utan draperier eller skärmar.

I alla fall är det så i Göteborg. I Gbg finns ett annat ställe som är kanonbra och har jättebra priser! www.anemonen.se

• Liten med Mindre

Jag har varit på ansiktsbehandling på Gilda i Stockholm. Tycker nog att det känns bättre på en riktig salong. Fast det kan ju bero på att jag hittat ställen jag trivs med. Jämför jag Gilda mot en salong jag besökte i Linköping (första gången), så känns de nog likvärdiga.

Med andra ord kan det säkert bero på vem som hjälper dig.

Sen tyckte jag inte om deras produkter - för mycket rosendoft över det hela.

Men för priset du betlar så duger det nog.

• Brud!

Jag tycker att de är helt ok, otroligt noggranna. Fräscht och fint. Om du bor i Stockholm kan du ju gå på Elisabeth salongen, de har också elevbehandlingar. Men jag tycker Gildas är bättre.

• bauti

Jag tycker Gilda har mycket duktiga elever. Beror kanske på att dom själva får bekosta utbildningen med ca 60.000:-.
    Problemet är bara att det är låååång väntetid på att få tid. Var ute i god tid!!

• WimZy

Det är lång väntetid på Elisabethskolan också, så det gäller att man inte har panik om man vill få behandling där. :)

• Flifia

jag var på Gildaskolan i Malmö. blev jätteglatt överraskad av hur duktiga dem var. köpte deras produkter som de gett tips om på ansiktsbehandlingen och de är verkligen jättebra. billiga och jättebra. mina systrar har oxå varit där med samma åsikts som mig. pedikyren är oxå suverän.

• sandybrud

Har oxå varit på gildaskolan i Malmö, fick ansiktsbehandling. Är jättenöjd!

• Sweety75

Samma här, fick en superskön helkroppsmassage ;) Och priserna gör ju att det är värt att prova!!

• Ulrikas

Jag har både varit på Gildaskolan och Elisabeth skolan i Göteborg. Jag tyckte att Gilda skolan var bätte och fräschare. Men man ligger tillsammans med andra när man får sina behandlingar. Jag tog helkroppsmassage när jag var på Gildas och det var bara att klä av sig helt naken i ett rum ed andra bara i skydd av en handduk.. (Det lustiga är att det är höghus på andra sidan gata med fönster så med kikare har de en trevlig utsikt.. ;)

• Ann242

Jag har provat Gildaskolan i Sthlm och gjorde då en helkroppsaromaterapibehandling (ohu...) och det var jättebra. Kände mig mycket ompysslad.

Bor du i Sthlm kan du även checka in Privatskolan för Skönhet & Hudvård (ligger på Lästmakargatan). Har aldrig varit missnöjd när jag gått därifrån! :)

Svar på tråden Gilda skolan, Elevbehandlimgar?