• chiqitita

Hur kan en man säga så till sin fru??

Min bästa väninna är gift med en man när han blir arg kan säga saker han inte menar. Hon är lugn och lågmäld, han är passionerad och temperamentsfull. Så när dom grälar är det oftast han som höjer rösten och kan slänga ur sig elakheter. Det är som om han är så rädd att blir sårad först, att han minsann ska se till att hon inte kan såra honom först!! Fastän hon inte ens har en tanke på att göra det! Men ikväll så råkar hon skämta med honom att han har en hårig rumpa. Ursäkta! Men ni vet, sådär som man kan skämta med varann när man varit gifta en längre tid. Han blir så osäker och går och speglar sig och säger att det har han inte alls. Nu hade han ju rätt. Och hon sa att hon bara skämtat. Han kunde inte släppa det utan började undra om hon hade varit med någon som kanske hade haft en hårig rumpa och att hon jämförde honom. Helt osäker och omoget. Hon blev ju arg och försvarade sig med att så tänkte hon inte alls, för det gjorde hon inte. Den tanken existerade inte ens hos henne! Så nu var grälet igång för hon kunde inte fatta att han blev sådär och blåste upp något sånt. Då vräker han ur sig, bara för att han TROR att hon var ute efter att såra honom. "Att hon har minsann inte den snyggaste kroppen som han har varit med". Hur kan man säga så?!! Och nu råkar hon vara fotomodell smal och se väldigt bra ut. Så för honom och säga så är ju så omoget och fult! Varför vill han trycka ner henne så? OK, jag kan se igenom hans omogenhet. Men jag blev så förbannad när hon berättade det här för mig. Att han har mage att prata så till henne. Vad tycker ni? Har era män någonsin sagt så till er under gräl? Eller vad är det värsta ni har vräkt ur er under era gräl, kanske man ska fråga.

• Svar på tråden Hur kan en man säga så till sin fru??
  • chiqitita

Jag håller med dig! Jag är nog mer upprörd över det här än min väninna. Hon verkar inte veta om vad hon känner är rätt eller fel! Ena sekunden känner hon att så säger man bara inte till den man älskar och att hon inte vill vara med någon som är så verbalt elak. I nästa sekund så tror hon att hon överreagerar och undrar om folk kanske säger saker dom inte menar när dom bråkar och att hon inte borde bry sig om det han sa. Men jag tycker att det är att gå för långt när man säger något sådant. Det kan ju få en kvinna att få väldiga komplex. Eller förstorar jag upp det här nu???

• chiqitita

Till NuÄrDetDags,
    tack för dina tankar och åsikter! Du tar upp en del bra punkter. Det är bra att du även kan se hans sida. Men när hon nu är ledsen och undrar om hon ska ta honom på allvar över vad han sa. Vad säger man?
    Vem vet om vad han menade är sant?? Eller om han bara ville såra henne?? Det var ju verkligen ett slag under bältet.....

• chiqitita

Tack för alla era åsikter i det hela. Jag blev så arg för hennes skull för jag tycker hon förtjänar bättre. Men det har varit intressant att läsa många olika sätt att se det på. Och det verkar som om det hela har med omogenhet att göra. Han kan inte gräla konstruktivt. Och som Dr Phil alltid säger, det är inte VAD man bråkar om, utan HUR man grälar som avgör om det fungerar.

Svar på tråden Hur kan en man säga så till sin fru??