Byta från Cerazette till... vad?
Hej.
Jag har nu ätit det östrogenfria p-pillret Cerazette i lite över fyra månader, men känner att jag måste byta. Jag har blivit deppig (något jag aldrig varit förut) och gråter för minsta lilla, samtidigt som jag har blödningar oftare än jag står ut med (som dessutom är oregelbundna).
Jag började med pillren ungefär samtidigt som jag träffade min pojkvän som jag nu varit tillsammans med i fem månader. Det gör mig ledsen att den personen han lär känna är denna människa som ständigt är små-deppig och gråter ofta, när jag inte alls är sån egentligen. Min sexlust ökat, men vad hjälper det när man har blödningar nästan hela tiden? Jag är 21 år gammal och har inte fött barn, så spiral är väl inte ett bra alternativ heller.
Det jag efterfrågar är era erfarenheter av preventivmedel som fungerar utan att världen ska behöva målas svart. Efter att ha läst i några forum känns det lite hopplöst, eftersom de flesta piller verkar ha jobbiga biverkningar.
Skulle vara väldigt tacksam om ni delade med er av era erfarenheter, och gav mig lite hopp
// Malin