Inlägg från: höst brud 08 (fd 07) |Visa alla inlägg
  • höst brud 08 (fd 07)

Restless legs!?

En lite fråga: Är det någon mer än jag som lider av restless legs??

Sitter uppe just nu för att jag inte kan sova för att det kryper i benen.
    Det brukar också sitta i armarna i bland.

Någon mer?? Några tips på huskurer??

Börjar bli desperat!!!

• Svar på tråden Restless legs!?
  • höst brud 08 (fd 07)

Tack för tipset!! Ska testa det.

Några fler tips??

• höst brud 08 (fd 07)

Tack för tipsen!! Jag har inte högt blodtryck och är inte gravid. Nu har jag köpt järn och B12 tabletter. Ska se om det funkar. Har börjat att föra dagbok över när krypningarna kommer för att se om jag kan sätta det i samband med något annat i mitt liv.

• höst brud 08 (fd 07)

Jag bor i paris så jag kan tyvärr inte köpa tidningen. Är det bara i Grapetonic som det finns?? Undviker nämligen Grapefrukt sen det kan slå ut p-piller...

• höst brud 08 (fd 07)

Det var några år sedan jag var hos läkaren och disskuterade problemet. Då kände jag dock bara av det någong gång i månaden. Nu har det blivit värre. Läkarna här i Paris vet inte så mycket om Restlessleggs. Nu har köpr B12 och järn tabletter. Sen jag började med det så har jag inte känt av något.

Undrande M: Nästa gång jag känner av det så ska jag testa de rörelserna.

f.d. Svart Brud:
    Det finns medicin att få (opider) men det är egentligen ett läkemedel för Parkinson. Vill undvika att ta sådanna mediciner då jag inte vet vad de kan ha för biefekter senare i livet. Men har det som en sista utväg.

Jätte mycket tack för alla tips och råd. Det är skönt att veta att jag inte är den enda...

• höst brud 08 (fd 07)

Läkaren har redan kollat för MS, men jag visar däremot starka symtom mot fybromyalgi (nerv sjukdom). Min mamma har fybromyalgi och det är tydligen ärftligt.

Har inte fått diagnosen än men det är något som tydligen kommer med åren.

Svar på tråden Restless legs!?