Ally's bröllop - berättelse + bilder
07:00 vaknade av att min lilla bebis (hund - en liten Yorkshireterrier) pussade på mig för han ville ha sin mat. Så jag gick upp matade honom och så tog vi en kort promenad. Kom tillbaka hem och gick och la mig igen, jag skulle ju inte upp förrän 10:00.
09:30 börjar min mobiltelefon ringa, jag svarar helt yrvaken och det är bageriet. Tydligen så har det blivit något missförstånd med tårtan. PANIK! Efter en grundlig förklaring av dekorationen och två samtal lägger jag på och är lugn efter att ha fixat ?problemet?.
09:50 går in och duschar, sätter på mig bekväma kläder, väcker mina 2 tärnor och sedan sätter vi oss o käkar lite frukost innan Sandra (som skulle fixa make-up och hår) kommer.
11:10 Sandra börjar sätta upp mitt hår och samtidigt börjar mina tärnor fixa sitt hår. Vi skrattar, fotar, filmar och har det trevligt. Jag har fortfarande inte börjat bli nervös och bara njuter att dagen.
13:30, medan jag fortfarande sitter och blir fixad, ringer prästen och undrar ifall jag har koll på vad vi hade valt under samtalet, för han verkade inte kunna hitta sina anteckningar? PANIK IGEN! Fick springa runt i lägenheten och leta efter de papper vi hade fått då (ifall jag hade antecknat något där) innan jag kom på att jag hade sett honom anteckna allt i sin filofax. Ber honom kolla där och gissa vad glada vi båda blev när han hittade sina anteckningar just där! Pust?
14:00 kommer min pappa hem till oss med våra buketter och berättar att allt har gått jättebra med lokalen och maten. Va bra!
14:30 nu är jag så fin jag kan bli och jag känner mig super nöjd! Mina tärnor är nästan färdiga med sina frisyrer (dom fixade hår och make-up själva) och dom ser jättesnygga ut. Jag försöker övertala pappa att börja göra sig i ordning, men enligt honom behöver han inte mer än 15 minuter för att bli klar?
14:50 börjar jag byta om från mina myskläder till mina underbara underkläder för att sedan fortsätta med underkjolen och min vackra, vackra klänning. Då får jag hjälp av mina två tärnor och Sandra för att få på mig denna, samt för att knytta ryggen. Jag börjar känna mig ännu finare!
15:15 på med slöjan och nu är jag klar! Pappa är självklart också klar och nu väntar vi bara på tärnorna samt att bilen ska anlända.
15:35 lämnar lägenheten och börjar åka mot kyrkan. Pappa är nu väldig nervös och försöker lugna ner oss andra, hahaha, väldigt lustigt tyckte vi. Ju närmare vi kommer börjar jag inse vad som håller på att hända och jag börjar känna mina ben domna av?!
16:05 kommer vi fram till kyrkan. Nu har jag millioner fjärilar i magen och jag kan inte sluta le. Klockorna börjar ringa och det pirrar ännu mer i magen. Kommer in i kyrkan och vi försöker samla oss innan vi måste in.
16:10 kantorn börjar spela Brudkör (ur Lohengrin) och första tärnan går in? sedan nästa? och nu är det min tur tillsammans med pappa. PIRR! Vi går in och det börjar blixtra till, foto efter foto och leende efter leende från våra gäster. Jag försöker leta efter honom? min då M2B, men jag kan inte se honom. Jag längtar efter att få se honom? och där står han. Min blivande man. Han som jag älskar över allt annat. Det var den bästa känslan?
16:35 är vi man och hustru och vi lämnar altaret och möta återigen alla dessa glada ansikten. När vi kommer till rummet (innan vi går ut ur kyrkan för riskastning m.m.) kan vi inte sluta skratta och le. Vi kan inte förstå att det är sant. Då säger han: Du är så vacker. Och jag bara ler.
16:40 vi kommer ut och möter alla. Kramkalas och massor med ris och så lite lyckoregn förstås!
16:55 åker vi till skeppsholmen tillsammans med fotografen för portträtt fotograferingen innan vi fortsätter till festen.
18:15 anländer vi till festlokalen där alla våra gäster väntade och vi skålade och dansade vals innan middan började.
02:35 beställer vi taxi och nu är det slut? Nu har jag ont i käken efter att ha lett så mkt och ändå så fortsätter jag med det!
03:00 censur?
Oj, det här blev ju hur långt som helst! Tack ni som orkar läsa.
Och så självklart bilder:
www.ninathomson.se/brollop/0609/index.html