• Lieb + Älsk

Bebabelola - Hur blev din bröllopsdag?

Hoppas den blev underbra?
    Nyfiken på hur allt blev.

/Åsa (grava+träfotere 070728)

• Svar på tråden Bebabelola - Hur blev din bröllopsdag?
  • Bebabelola

Vår bröllopsdag var alldeles underbar. Vi hade fantastisk tur med vädret, strålande solsken, blå himmel och 22 grader varmt. Våra gäster var på festhumör, maten var suverän, liksom tårtan och bandet vi hyrt in.

Det funkade alldeles utmärkt med hembygdsgården. Vi hade 18 barn inbjudna och av dem hördes inte ett knyst på hela kvällen. Att ha lilla lokalen som barnlokal var kanon. Där hade vi tv med dvd-spelare där film visades. Vi hade även en back med Duplolego för de riktigt små.

Dukningen i logen blev fantastiskt lyckad. Lagom mycket bord framme och inte alls trångt. Vi tog bara bort hälften av dukningen när dansen kom igång och det räckte. Det innebar att det fanns gott om sittplatser kvar för den som inte ville dansa.

Du kan kika på bilder här:

henrikson.nu/bildarkiv/brollop/

Bilder från festlokalen finns i samtliga album lite här och var.

P.S. Lokalen är väldigt lättstädad efteråt, vilket är ett plus i kanten tycker jag.

• Jonas fru

Hej!

Jätte fina kort! Ni såg vackra och lyckliga ut! Måste fråga, eftersom jag själv bor i Karlstad, vad var det för band ni hade? Vilken musikstil, o.s.v?

Kram och lycka till i framtiden!

• Bebabelola

Tack, det var en mycket lycklig och lyckad dag!

Bandet var ifrån Arvika/Åmotsfors och heter Fun2Do. Vi hade bokat dem genom Rent Nöje i Grums. Det funkade jättebra och de var helt suveräna. De spelade en bra mix av gamla och nya låtar. Passade oss som är födda i början av 70-talet samt våra föräldrars generation i varje fall. Att boka genom en förmedling var suveränt, vi behövde inte tänka på något praktiskt alls. De kostade en del, men det var det värt!

• Lieb + Älsk

Bebabelola: Jättegrattis!
    Ni verkar verkligen ha fått till ett underbart bröllop. Ni var jättefina.
    Tack för att du delar med dig av din dag. Känns skönt med lite hjälp från någon som gått igenom samma frågor som en själv.

Verkligen skönt att höra att allt fungerade bra med Träfotere. Det känns skönt inför vår fest.
    Har du några tankar och så om vad man kan behöva ha med som inte finns i lokalerna och man kanske inte tänker på?

Vilka företag anlitade ni (blommor, mat, tårta, foto etc)?

• Bebabelola

Lieb + Älsk
    Tack för grattis!

Jag kan inte komma på så många grejer som inte fanns i lokalen, annat än att vi köpte ett gäng korkskruvar billigt på IKEA för att det skulle finnas på varje bord (det fanns visserligen några stycken i köket, men vi behövde fler). Barnstolar finns det heller inga så det fick vi låna ihop. Vi hade även med oss barnpipmuggar (men det kanske är överkurs) Annars finns det mesta. Cateringfirman hade med sig uppläggningsfat etc så det behövde vi inte tänka på.

Blommor: Gullvivans blommor
    Catering: Trelento Mat & Möte (Skogenterassen)
    Tårta: Hanna Larssons konditori
    Foto: Studio Pån
    Frisör: Clipodrom

Det var allt tror jag! Men fortsätt fråga på om det är något mer du vill veta!

• Lieb + Älsk

Tack, ska genast anteckna ner dina kommentarer.
    Är du nöjd med dina leverantörer?
    Hur mycket kostade tårtan per bit?
    Vad kostade blommorna?

När hämtade och lämnade ni nycklarna till Träfotere?

Säg bara till om jag blir för frågvis.

• värmlandstjej

Hej Bebabelola!
    Jag tänkte höra med dig hur ni gjorde med fotograferingen. före eller efter vigseln?

• Bebabelola

Lieb + Älsk

Vi är jättenöjda med våra leverantörer. De ska ha en eloge för sitt deltagande, de bidrog till helheten och att det blev en lyckad dag för oss. Enda missen var tyvärr klänningen, de hade glömt att sy i bh-band som utlovat samt misslyckats lite med de insydda vecken vid bysten. Annars var vi helnöjda med allt.

Tårtan kostade 25 kr biten och då ingick tårtställningen.

Blommorna kostade totalt ca 3500 kr, fördelat ungefär så här: brudbuketten 1300, corsage brudgum 200, corsage näbb 100, bukett till brudnäbb 200, bilblomma 1300, blommor till bordsdekoration 400 kr.

Vi hämtade nycklarna till Träfotere på fredag lunch och lämnade dem åter på söndag kväll.

värmlandstjej
    Vi fotograferade oss före vigseln, vi tyckte det var mest praktiskt så. Jag var hos frisören kl 10 och sedan fotade vi oss 13.15, därefter vigsel kl 15.00. Det var ingen stress utan vi var till och med klara redan strax före halv tre. Vi hann faktiskt till och med hem emellan fotografen och kyrkan för att hämta lite saker.

• värmlandstjej

Hej Bebabelola

Tack så mycket för att du delar med dig av dina erfarenheter. Jag tänkte även höra med dig angående maten, hade ni trerätters eller buffe? Hur många personer var ni och vad fick ni betala per person?

• Bebabelola

värmlandstjej
    Vi hade buffé, men den var komponerad som en tvårätters kan man säga. Den bestod av två förrätter, en varmrätt, rostad potatis, kall sås, sallad samt bröd och färskost. Vi hade beställt mat till 50 vuxna och 15 barn och betalade totalt sett 16 000 kr för mat och servering inklusive avdukning och disk. Enbart maten kostade 200:-/vuxen och 50:-/barn.

• värmlandstjej

Hej Bebabelola
    Jag tänkte hör med dig angående bandet som ni hade på festen, vad fick ni betala för det?

• Bebabelola

värmlandstjej

Vi betalade 8 000 kr.

Svar på tråden Bebabelola - Hur blev din bröllopsdag?