Du är vad du äter - GP:s "recension"
Som snart färdig dietist kan jag bara säga:
ÄNTLIGEN!!!! Får själv nästan hjärnblödning varje torsdag när Anna Skipper sätter igång!!!
Som snart färdig dietist kan jag bara säga:
ÄNTLIGEN!!!! Får själv nästan hjärnblödning varje torsdag när Anna Skipper sätter igång!!!
Det som jag tycker är det tråkigaste är ju att den engelska förlagan faktiskt är rätt bra. Visst har vi fortfarande framställandet av den överviktiga på ett dåligt sätt, men råden hon(Gillian McKeith) ger är faktistk baserade på vetenskap till skillnad från fröken Skippers hitta-på-råd. Dessutom har hon (Gillian) en riktig nutritionsutbildning något som INTE lilla Anna eller "skumma farbron" har. Det är skandal att människor utan någon som helst faktisk utbildning så som Anna Skipper, Ola Lauritzen, Susanna Edin mfl får komma till tals i såna här frågor i media på bästa sändningstid och att människor sedan tar efter deras sjuka råd. Grrr... blir så arg att jag kokar!!!
Det är nog mest en grej, tycker oxå det är suuuuper äckligt och hade ALDRIG gjort det själv. Antar att det mest handlar om att kolla hur deras intag av fiber etc är samt om maten är ordentligt nedbruten och bearbetad.
picachu - håller med dig helt och hållet!!
Och den där vattengrejen fick mig nästan att få stroke! Sverige har ett av världens bästa kranvatten så det är sjukt att rekommendera nått jäkla flaskvatten. Jäkla skit kärring är hon!
Lisa1 du har helt rätt!
Hälsobegreppet innefattar också vår miljö och all ev påverkan på den när det gäller val av råvaror etc Detta var en av anledningarna till att jag nästan fick en stroke Hon har inga belägg för sina påståenden. Som när hon bad någon att äta gurkmeja för att det skulle rena levern?! Vi gjorde en grej av det i skolan och kollade upp all forskning som fanns gällande detta och det finns inget som styrker det uttalandet. Helt sjukt! Det finns ju människor som köper det hon säger med hull och hår.
Grymt bra inlägg Lisa1 ! Du är duktig på det här! Vad jobbar du med egentligen? Hade behövts fler kritiker som du i denna debatten!