• ak76

Varning! Hyr en kock!

Hej!

Mina fantastisk vänner ordnade en otroligt rolig och häftig möhippa för mig i helgen! Det är vår överenskommelse att vi vill varna för detta, så det inte händer någon annan!

Mina vänner är extremt välplanerade och lämnar sällan något åt slumpen. Mailen hade duggat tätt mellan denna "kock" och hon som planerade hippan. Det finns inget i dessa mail som verkade konstigt eller opålitligt.

Tyvärr fick de en smärre chock när "kocken" som de hyrt in, visade sig vara allt annat än bra.

Det var överenkommet att "kocken" och jag skulle fixa en taco-buffé med lite hjälp från de andra tjejerna.

Detta hände:

Han presenterade sig inte, sa inte särskillt mycket (de hade nog förväntat sig att han skulle säga vem han var och var han kom i från, vad vi skulle göra osv)

Han bytte inte om, lagade mat i sina kläder han åkt i från Halmstad.

Tvättade inte händerna.

Svettades något kopiöst, droppade överallt (synd om honom naturligtvis, men kändes lite läskigt)

Stekte köttfärs
    och hällde ost på tacoskal som han satte in i ugnen
    (detta var alltså ALLT denna sk "kocken" gjorde i matlagningsväg. Allt annat var färdigköpt i burkar. Flickorna hade på eget bevåg köpt grönsaker (stod inte på hans inköpslista) så det hackade jag.

Han hade fixat efterrätt som han hade med sig. Det var platsglas bestående av brylépuddig, smakade pulver och dessutom hade han gjort en för lite, så det var en tjej som fick vara utan.
    Dessutom fraktade han dem otäckta i en vanlig pappkartong.

Ja, som ni säkert förstår så blev det en del diskussioner, varpå "kocken" skickades hem.

Jag märket inget särkskillt av det, och maten blev till slut god och mätta blev vi, MEN synd om mina kompisar som lagt ut en ganska ansenlig summa på detta spektakel.

Kolla alltså noga när ni ska ha denna typen av arrangemang.
    (Kocken hade en annons på blocket under matlagning och catering, den är nu borttagen (????) och verkade som sagt seriös och kunnig i mailen.)

• Svar på tråden Varning! Hyr en kock!
  • Mandapanda

Herregud! Stackars er! Vad är det för en idiot? Kan ni inte anmäla honom?

Hoppas i alla fall att ni hade kul när han hade gått.

• ak76

Mandapanda,

Javisst hade vi kul, det hela blev ju en grej man minns, och festen hängde ju inte på honom utan på resten av oss!

Tyvärr hade vi bara mobilnr och e-mailadress, så jo, visst kan man anmäla honom, men jag vet inte riktigt för vad...
    Vet att de drog av en del av det han skulle ha betalt, men egentligen tycker man ju att han inte skulle ha något alls!

Det trista i detta är ju att tjejerna verkligen varit noga och planerat och kollat allt. Hon som höll i hippan hade tom alla mail utskrivna och med sig i fall det skull bli något.

Hoppas ingen annan råkar ut för något liknande bara!

Kram,

• Gable

Förstår att det var en hemsk upplevelse för er alla men personligen hade jag inte bokat en kock via en annons på Blocket. Det känns inte speciellt seriöst. Jag tror ni kommer att få svårt att anmäla honom. Han har knappast något företag som man kan anmäla till ARN eller liknande.

• Prinsessa 05

Tycker kanske inte att du behöver anmäla honom, men lägg ut telenummer och mejl här så att ingen annan behöver råka ut för detta.

• ak76

Gable, nej kanske inte jag heller, men nu var det ju inte jag som höll i hippan ;), och sedan vet jag av erfarenhet att min vän som ordnade hippan är en väldigt seriös och nogrann person, så hon hade nog inte heller bokat om han inte verkat väldigt bra!

Men som sagt, anmälning blir det nog inte, det finns ju liksom inget att anmäla för, men vi vill inte att någon
    annan råkar ut för samma bara!

Han har tagit bort sin annons från blocket, så förhoppningsvis slutar han med detta nu!

Kram,

• Aniara4

Herregud människa, hur orkar du gräva fram så många urgamla trådar att spamma i? Jag blev alldeles matt bara av att anmäla alla trådarna!

• PiaB
    Aniara4 skrev 2012-11-22 09:57:56 följande:
    Herregud människa, hur orkar du gräva fram så många urgamla trådar att spamma i? Jag blev alldeles matt bara av att anmäla alla trådarna!
    Jag med! En var från 2002 Förvånad
  • lillsmilla
  • Aniara4
    PiaB skrev 2012-11-22 10:02:17 följande:
    Jag med! En var från 2002 Förvånad
    Jamen om man sökte en kock i samband med ett bröllop för 10 år sen kanske man har hunnit skilja sig och ska gifta om sig och har samma fråga igen?
  • PiaB
    Aniara4 skrev 2012-11-22 10:32:27 följande:
    Jamen om man sökte en kock i samband med ett bröllop för 10 år sen kanske man har hunnit skilja sig och ska gifta om sig och har samma fråga igen?
    Justdet! Tänkte inte på det. Helt logiskt då ju, måste vara så han daniel712 tänkte. För ingen gör väl reklam här bara för att liksom...
  • VictoriaE
    Men da fattar jag- jag undrade varfor alla blev sa nyfikna pa att anstalla kockar helt plotsligt!!
  • Aniara4
    VictoriaE skrev 2012-11-22 10:58:17 följande:
    Men da fattar jag- jag undrade varfor alla blev sa nyfikna pa att anstalla kockar helt plotsligt!!
    Jag är mer intresserad av att anställa en moderator, gärna någon som är här någon gång ibland!
  • PimPim83
    Aniara4 skrev 2012-11-22 11:01:38 följande:
    Jag är mer intresserad av att anställa en moderator, gärna någon som är här någon gång ibland!
  • Alyllyra
    Bra sagt!
  • passionsblomman
    JA!!! Nu har jag iofs missat just den här spam-vändan, men jag förstår att ännu en gång har medlemmarna själva fått rensa upp forumet. Jag tycker det är helt OK att man är med och hjälper till-men att INGEN moderator någonsin syns till här och att HELA jobbet läggs på oss, det är ganska kasst faktiskt.

Tack Aniara för att du tog dig tid att ta tag i det den här gången. Häromdagen var det ju sisådär 20 trådar av fotografspam. Man önskar ju att man åtminstone bara behövde hojta till att "nu är det dags att läsa igenom lite här" inte behöva anmäla varenda enskilt inlägg för sig!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Varning! Hyr en kock!