• caprea

Caprea är FRU :)

That's me! jag har blivit en Fru alltså.. komiskt och härligt :)

vaknade vid 06.30 i lördags (7/10) och tog en alldeles för lång 30minutersdusch och tänkte och bad över dagen.
    fixade iordning frukost, 2 bordsplaceringslappar och packade väskan för bröllopsnatten... inkl. första hjälpen väskan haha :oP

tittade ut genom fönstret och konstaterade att det REGNAR på min bröllopsdag!!!!?! hur i allsin dar kan de göra det?

kl 8 kom vi in hos frisören där tärnan Towe redan satt och fick fina lockar i håret. Patricia-fotograf-kompisen hade oxå anlänt till Finpan och fick i sig lite fruktsallad.
    Jag och Malin(syster o tärna) satte oss o förvandlingen började.
    håret la upp på spolar och sen satt jag med dem ett tag, kände mej som en geisha eller nåt haha och när de väl togs ut kände jag mej som ngn hollywoodwannabeskådis med alldeles för mycket försök till glamhår.... men de va ju som tur bara början, min frisör Katarina började sätta i löshår, flätade, tvinnade, tuperade och lockade håret och efter några timmar var jag SKiTSNYGG!!! Då hade oxå min älskade vän och makeupartist Elin vart där och sminkat mig och mina tärnor...

sen va det dags att springa ner i källaren och ta på sig klänningen och alla accesoarer... hur stavas de egentligen?!

12.45 kom far min och hämtade mig, Malin, Towe och Patricia och färden mot kyrkan började... till vår glädje upptäckte vi att molnen började spricka upp oxå =)

det va fler än vi som visst hade tänkt att komma prick 14.00 till kyrkan av våra gäster så vi körde in på en grusväg och väntade... och väntade... och väntade.... men ca 15 min senare än planerat kunde jag gå in tillsammans med min pappa och bli överlämnad till Björn -mannen i mitt liv!

kyrkan va helt underbar, tända ljus överallt och vänner som vi verkligen älskar och håller kära var där för att dela denna stund med oss! Alla solosånger gick jättebra, kören sjöng välsignelsen så fantastiskt bra och min låt till Björn som jag sjöng gick perfekt =) Pelle(pastorn) höll oxå ett underbart vigseltal om hur våra vägar möttes här i Finspång.

vigseln vart ju lite försenad och efteråt blev de lite kramkalas trots att vi först inte hade tänkt de så de drog ut lite till på tiden, så fotograferingen blev 1h istället för 2, men vi fick nog massa bra bilder ändå och fotograferna va kanonduktiga :)

sen va de dags för middag som våra kära mödrar hade lagt ner mycket möda och tid på, va supergott och mycket mat! allt detta blandades med tal från pappa, Pia och lite andra släktingar, lite filmer, en låt sjungen av Amy mm
    kl 20.30 öppnades dörrarna till bröllopsfesten och fler gäster kom och anslöt sig =) de vart ännu mer lekar och spex och tal, tårtan skars och va kanongod och bakelserna likaså.

de va så roligt att träffa alla vänner från alla olika håll och kanter i landet, rörd verkligen att de va där för VÅR skull!!! runt tolvslaget tackade vi alla inblandade och gav oss iväg till vår efterlängtade bröllopsnatt...

Bilder finns på www.elinns.blogg.se

• Svar på tråden Caprea är FRU :)
  • WimZy

Grattis! :)
    Jättefina bilder!

• caprea

tack! bara lite bilder pappsen tog, får fler från fotograf senare :)

• Karamell

Grattis..Vilket fint bröllop ni fick..

• Lilltrolle

Grattis - vad fina ni var!! Ditt hår blev verkligen "skitsnyggt" - log när jag läste din text "tittade ut genom fönstret och konstaterade att det REGNAR på min bröllopsdag!!!!?! hur i allsin dar kan de göra det?" jag förstår dig helt och fullt, jag menar stannar inte världen upp när man gifter sig??!!!

• drömbrud

"30 minutersdusch och tänkte och bad över dagen."

"vår efterlängtade bröllopsnatt..."

Är du kristen? (dum fråga men det lät lite som det )

• bupan

oh jag bara älskade din brudbukett :O)
    planerar själv för en med både gerebra och pärlor, bra smak va!?!

grattis till bröllopet, längtar redan efter fler bilder på er dukning osv..

:O)

• Susanne, Lund

Va fin du va! Är det en nixaklänning?

• caprea

jag&Du yes det är jag... präglade vigseln oxå då välsignelsen sjöngs istället för att läsas och förbönsdelen blev längre då gäster kom fram och va med och bad... helt fantastiskt!

Bupan - grrrymt bra smak du har!! blev jäättenöjd med buketten och det e verkligen bra blommor, står sig fortfarande, bara gräset som slokat...

Sussanne,Lund - yes, Nixa 929 (tror jag) passade som ett smäck

Lilltrolle - haha, jag vet! man tänker ju att det ska va bra väder på ens bröllopsdag! Håret blev jättebra, såg precis likadat ut morgonen efter, bilden bakifrån på bloggen är tagen vid 23-tiden ngn gång... så verkligen nöjd över hållbarheten :)

• drömbrud

Det är jag oxå... Tyckte jag kände igen utrycken

Svar på tråden Caprea är FRU :)