• S:et

Nöjd med det mesta......

Jo jag är egentligen mkt nöjd med bröllopet trots att vi hade bjudit in människor vi egentligen inte ville ha med...! Varför då undrar säkert ngn! Ja bra fråga....men det är ju så att min man ingår i ett sk kompisgäng som är rätt många män, och bjuder man dom måste man ju bjuda deras sambo! I detta gäng finns en kille vars sambo har en "bästis" som smugit sig med i gänget och ser sig själv som en i gänget(fast hon är tjej!).Denna människa har väl typ haft ihop det med två tredjedelar av gruppen, dock inte med min man, men så fort vi träffas så påtalar hon för mig hur jag ska bete mig gentemot min man, vad jag får säga till honom och hur han är som person. Ska snart komma till saken....De här två tjejerna tror att de "äger" hela gänget och "känner" alla mest och bäst, inte så kul för oss som faktiskt lever ihop med de andra killarna och känner dom bättre än tjejerna. Iaf när de var på väg till vårt bröllop säger de här två tjejerna till en av mina bästa kompisar: "Jaha, nu har hon fått som hon vill!, där ser man". Min kompis, som är en riktig kompis talade motvilligt om detta för mig efter bröllopet, fy f-n vad det känns visset att man bjöd in dessa människor som ändå inte kunde glädjas åt våran dag, så jädra missunnsamt!! Har efter detta inte varken tagit kontakt med eller brytt mig om de här familjerna efter bröllopet. Vårt bröllop var planerat in i minsta detalj av både min man och mig, och det var verkligen VÅRT bröllop.Det känns bara tråkigt när människor i ens omgivning inte förstår att bröllop är man faktiskt två om, och jag känner mig påhoppad som om att jag skulle tvingat min man till detta, vilket inte är sant.Han är nog nästan ännu mer(?) glad äver vårt bröllop än vad jag ibland är. Hoppas att ingen annan behöver få ha sådana här ruttna vänner omkring sig, och har du/ni haft det, skriv gärna! Kram

• Svar på tråden Nöjd med det mesta......
  • Fru Cinderella

Har bara en sak att säga efter att ha läst detta inlägg, kalla dom inte dina vänner mer.

Har tyvärr insett att många märker vilka som är ens vänner och inte runt bröllop.

Får hoppas att dagen var underbar i övrigt och att ni älskar ert nya liv som man och hustru.. grattis föressten!!

• NuÄrDetDags

Ja, att prata om "vänner" är väl att överdriva... Förstår att du känner dig påhoppad - jag, som en rätt sansad och tolerant person, skulle ha kunnat gått upp och gett respektive en fet smäll... Man kan ju vara rätt så sårbar, när man har lagt en massa känslor, tid,... på att planera ett bröllop och någon idiot kommer med sådan skit. Men det är vad det är: en avundsjuk idiot.

Men: strunta i dem, det var er dag, er det handlade om, eran gemensama "grej" och alla med sunt förnuft vet och respekterar det! Ni är lyckligt gifta - och som _Cinderella_ hoppas jag också att det var en fin fest för övrigt!

• S:et

Tack, och JA, festen och bröllopet var mycket lyckat, jag borde nog inte lägga mer energi på att de här människorna finns. Ni är kloka ni, de här männsikorna är ju faktiskt inga riktiga vänner och vi har nu beslutat att inte umgås med dom mer, för man har så lite tid på jorden som människa och den dyrbara tiden vill man inte slösa bort på sånt här.Än en gång: tack för att det finns människor som förstår! /S

Svar på tråden Nöjd med det mesta......