• coca_carro

Litet kyrkbröllop?

Vi funderar på hurvida vi ska ha ett kyrkbröllop eller ej. Troligen kommer vi inte bjuda så många släktingar, det kommer då dock kännas tomt i kyrkan. Så skulle vilja höra om det finns några andra som planerar ett kyrkbröllop med få gäster och hur ni ska göra för att det ändå ska kännas fint.

• Svar på tråden Litet kyrkbröllop?
  • jo2

Vad menar du med "litet" kyrkbröllop? Vi kommer att var 45 personer ungefär, ganska lite tycker jag. Vi har valt en mindre kyrka och jag tror att det kommer kännas mysigt och bra!

• coca_carro

jo2: ja, kanske 10 personer max 20.

• okt2006

coca_carro: vet du om det finns något mindre kapell där ni kan vara? Eller en mindre del av en stor kyrka? 10 pers fyller ju knappt ut två bänkrader..

• coca_carro

okt2006: ingen aning, har inte bott här så länge..kyrkan här är ju inte jättestor men tillräckligt stor för att kännas tom

• Marskatt

Vi har 14 gäster på vår gästlista o har iofs bokat Frösö Kyrka som inte är så stor, men nog lär den också kännas tom misstänker jag. So what! Vi fyller den med glädje o musik istället!

• Lin-lilja

När vi gifte oss valde vi att hålla det jättelitet med bara den absolut närmsta familjen. Så vi var 11 pers sammanlagt, (oss inkluderat). Så visst fyllde våra gäster bara ut någon rad i kyrkan men det gjorde absolut ingenting. Det var så vi ville ha det! Dessutom står man med ryggen mot dem hela tiden så du ser ju inte de tomma bänkraderna!

• lillprinsessan

jag kommer att ha ett ganska litet bröllop (50 pers), i ett ganska litet kapell. det känns mer intimt och familjärt. Mysigt. Nära. Och allt sånt där.

Men alla är inte ute efter samma känsla förstås..

• carina6 nu gift

vi kommer att vara i engelbrektskyrkan i sthlm den rymmer 1400 personer vi kommer att vara ca 60 st men dom sa att det blir såå fint ändå.

• coca_carro

kul att höra att det är fler som har tänkt sig eller har haft så få gäster som vi tänkt oss. Era gäster har inte sagt något om att det blir/vart tomt?

Lin-lilja: Gjorde ni något speciellt för att det skulle kännas mysigt?

• Lin-lilja

Hur då menar du? Det var hur mysigt som helst! Hela dagen!!! Det var, som sagt, så vi ville ha det... När vår son döptes för något år sedan bjöd vi hela släkten och massor av kompisar, så vi bestämde redan då att det får bli i det mindre formatet när vi gifter oss. Vi berättade faktiskt inte för så många innan att vi skulle gifta oss, vi tyckte att det kändes bäst så!

• coca_carro

lin-lilja: tänkte ifall ni gjorde på något speciellt vis i kyrkan för att det inte skulle kännas så tomt..men känns ju positivt att du tyckte det var jättemysigt för nu har vi bokat kyrka

• Lin-lilja

coca_carro: Nej, vi gjorde inget speciellt. Kyrkan är så vacker i sig själv. Lycka till med ert bröllop, det blir säkert jättefint alltsammans!

Svar på tråden Litet kyrkbröllop?