Bröllop 30/9, berättelse + bilder
Nu är jag äntligen gift. Hela dagen var helt underbar. Jag hade trott att jag skulle ha varit mer nervös på natten innan, men det gick ganksa så bra att sova. Tyvärr hade vår äldsta son hög feber på natten till vår bröllopsdag, så jag var ganska så orolig... Jag gick i väg till fisören på morgonen kl 09.00, min tärna och mina "styvdöttrar" skulle komma dit vid 10-tiden. Var inte så nervös då heller.
Blev ompysslad ordentligt där. Vi fick dit sallader att äta, men det gick inte så bra att få i sig något. När klockan närmade sig 13, och jag visste att snart skulle min m2b komma, då blev jag riktigt nervös. När han och bestmannen kom in så höll jag nästan på att börja gråta. Nu var det verkligen dags!!!
Vi åkte till fotografen med limosin. Lyxigt värre! När korten var tagna hade vi lite tid över så vi åkte runt lite. Det var spännande och nervöst. Vi stannade och drack champange på ett ställe. Det behövdes nog...
När det närmade sig vigseln och vi åkte förbi kyrkan och såg några gäster, då brast det för mig och min tärna=syster. Hua! Det var tänkt att våra söner 2 och 4 år skulle gå framför oss in i kyrkan. Men med tanke på att vår äldsta son var så dålig av febern så hoppade vi över den biten. Tråkigt men vad ska man göra. Dagen efter bröllopet var febern borta! Typiskt!
Vigseln gick jättebra och var precis som jag ville ha det! Jag började gråta när vi skull läsa våra löften, så då fick det bli en liten paus för mig :) Kändes som en evighet, men det var nog inte så länge.
Efter vigseln åkte vi en liten sväng innan vi anlände till festlokalen. Middagen och festen gick jättebra. Det verkade som att alla hade jätteskoj. Vi hade tänkt att lämna festen kl 02.00, men min man hade så kul att vi kom inte därifrån förrän 03.00. Jag var så trött! Men det var jättekul. Jag kände mig som en prinsessa hela dagen! Man gick som i ett lyckorus hela tiden.
Nu hänger klänningen här hemma och väntar på kemtvätt. Brudbuketten har vissnat, men är ändå fin...Jag hade två vita rosor i buketten som symoliserade min pappa och min mans pappa. De är tyvärr döda, men vi ville ha dem med på något sätt ändå. Känns bra att ha gjort så.
Gå gärna in på vår hemsida och kika under rubriken bröllop, där finns det några kort från dagen. Har många fler, men har inte fått dit dem än...
www.olsenbackstrand.dinstudio.se
Hälsningar från frun! Lyckost alla ni som har ert kvar!