Nu är Elinore gift+Bilder
Ja tjejer..nu sitter man här.. vad konstigt det känns att skriva ett inlägg under gifta... men, det är ju det jag är, gift...med 2 vackra ringar som glimmar på vänsterhanden..
Den 23:september var den vackraste dag man kan täka sig..strålande solsken och näst intill vindstilla..med lite gula löv på träden..precis som vi ville ha det
Jag vaknade vid åtta-halv nio tror jag..och tittade på min blivande som låg så sött och sov..jag var klarvaken, tur det för halv tio skulle vi vara hos frissan, jag och min tärna. Som även hon var strålande glad och pirrig när hon kom vid 10 över nio och skulle hämta upp mig
Vi packade ner allt vi skulle ha med oss (trodde vi...) och begav oss till frissan.
Väl där så kom vi på att vi glömt både slöja och löshår.. och jag som skrattat så gott åt alla er tjejer som skrivit att ni glömt saker...hehe..så var jag precis lika dan..
Fotografen som skulle va med oss hela dagen kom dit och var så söt och trevlig... hon tog bilder i de mest roliga situationer, pratandes i mobilen, drickandes champange och sittande med den mest nervösa blick man kan tänka sig...
Jag fick en vacker medeltids-inspirerande frisyr med många flätor och stora lockar..det sattes även i liljekonvaljer och knopprosor och hjärtan-på-tråd som fick hänga ned...
Min tärna fick en söt frisyr hon också, med flätor på varje sida och lite lockar hon med...
Vi sminkade oss själva och det blev faktiskt över förväntan...
Vi gick ned i källaren och klädde på oss...ojojoj vad det pirrade i magen nu..men, det var en annan slags nervös-känsla än den man hade haft innan ..lite mer kontrollerad blandad med glädje...
vi hälsade på mina kollegor på restaurangen som ligger precis brevid..och alla som satt på uteserveringen vände sig om och tittade på oss och ett sus gick genom luften..jag kände mig som en filmstjärna..många kramar och pussar av personalen på jobbet och sen blev det dags för lite frukt.. vi var allt för nervösa för att äta nåt mer..
Vi väntade på att Min blivande skulle komma och möta oss tillsammans med bestmannen..och den blicken jag fick av Magnus när han såg mig för första gången är obeskrivlig..vilket leende..dom var så snygga båda två..och han viskade att jag var så vacker
Vi åkte upp allihopa till en sjö där vi skulle ta kort..där väntade även vår lilla brudnäbb och vi tog en massa olika kort..tillsammans och enskilda.
Sen så hade vi en halvtimma ungefär hemma i lägenheten, vi drack lite vin och bättrade på sminket.. sen helt plötsligt var klockan 10 i fem!!
Då blev det att skynda på..lillebror kom och hämtade oss..tror ni inte att jag glömde buketten??haha
så, vi fick springa in och hämta den...
När vi kom till kyrkan stod våra familjer däroch väntade på oss tillsammans med prästen och en kille som spelade säckpipa på kyrktrappan...
Kan ärligt sägaatt jag aldrig varit så nervös i hela mitt liv som när vi stod utanför dörrarna och prästen sa;jaha, då går vi in då! och killen som spelade säckpipa börjar spela äppelbo-gånglåt på nyckelharpa...
ojojoj...alla leende släktingar och vänner som stod där för vår skull...
Jag vände mig då och då mot min mamma och hon log så stolt..
Vigslen gick så fort..det kändes som 5 minuter så var det färdigt..
Vi hade min kusin som sjöng så vackert..kärleken förde oss samman och Du är allt... Prästen bad för oss på latin precis som vi hade önskat och vi gick ut till horgalåten, även den till nyckelharpa...väldigt glatt och mycket vackert.. allt för att få den lilla känslan av medeltid...
Utanför kyrkan var det måånga pussar, många riskorn innanför klänningarna och många visningar av ringarna
Vi kick in i vår fina bil vi hade hyrt..en A-fort från 36...han som körde hade lagt ut den röda mattan och var så finklädd i hög hatt och fin frack
Vi åkte runt påstan en liten stund och alla tutade på oss och vinkade
Vi kom till festlokalen och drack brudskålen och blev hurrade för..
Sen var det middag...mycket gott (vad annat kan man förvänta sig av mina kock-kollergor) och servitriserna skötte sig alldeles utmärkt..(även dom mina vänner )
Vi åt rökt makrill med äggröra och mörkt bröd, grillad hjortfilé med rostade rotfrukter och vinsås och till sist äppelkaka med vaniljsås och marinerade äpplen och päron...
Under middagen var det många roliga telegra och rörande tal... när magnus gick på toaletten var killarna inte sena med att rusa framtil mig och kyssa min kind...
det samma hände med magnus när jag smet iväg en stund
Vi åt en god tårta och dansade vals...när det var dags för min pappa och mig att dansa så var det självklart till "Elinores vals" jag trode att jag skulle få gå barfota med mina dumma skor jag hade valt..men, inte då..jag kunde ha dem hela natten...
Vi begav oss från festen vid ett..och taxin körde oss till vår bokade svit..det var underbart att få bada jaccuzi och ja..mysa resten får ni lista ut själva
Magnus blev mycket glad för min morgongåva till honom..en secret box
på onsdagen begav vi oss på bröllopsresa till Tunisien i 2 veckor och det var underbart..varmt och trevliga människor..
Så, nu har vi varit hemma i snart en vecka och det har lagt sig något..det känns annorlunda att skriva ett nytt efternamn på pappret..det känns annorlunda att kalla sig fru..det känns annorlunda att se på sin klänning som hänger i sovrummet..det känns underbart att veta att det är vi..
För restan av livet
www.familjeliv.se/hem/elinore/galleri.php