30 september 2006, såhär blev det!!!
Hej hej ....då ska jag väl berätta lite då om vår underbara dag.
Vi gifte oss i Djursholms Kapell i mina gamla hemtrakter. Jag höll fullkomligt på att dö av nervositet dagen innan och under förmiddagen den 30 sep, gulp! Men så fort pappa kom och hämtade mig för att åka till kyrkan släppte allt. Jätteskönt!
Jag traskade stolt in i kapellet med min papsen. Vigseln var helt underbar!!!! Vi småpratade lite därframme med varandra...hihi! Min MAN var sååå stilig i sin frack! Å vi hade en underbar kör på 20 pers som sjöng otroligt vackert. Jag försökte verkligen tänka på nuet och lyckades, minns allt allt för varje sekund.
Efter kyrkan var det fotografering medan gästerna traskade till båten. Väl på båten drack vi rosa bubbel och minglade. Ingen visste vart vi skulle och alla gissade hej vilt! Vi "landade" 1,5 timme senare vid Nacka Strand.....vi skulle vara i Grottan! En passande lokal för oss som klättrar i grottor...hihi! Ännu mera bubbel, foton och mingel innan middagen. Toastmastern var kanon och pratade på både engelska och franska för våra franska gästers skull, mycket imponerande.
Det var jättefina lagom många tal.....många känslor och tårar och skratt såklart! Tillslut orkade min man inte mer fler tal för han grät bara mer och mer...hahah! Jag hade skickat ett telegram till honom....så när toastmastern läste upp det förstod ingen att det var från mig, endast de sista raderna avslöjade mig....hihi! Vilken succé! Efter middag var det tårta, mums! Sen inleddes dansen med Pomp & Circumstances....alla stod runt oss och sjöng hej vilt med svenska och franska flaggor, tomtebloss och tutor! Vilken effekt!!!!
Sen drog valsen ingång....trallal allaaa la (knepigt efter många glas vin och bubbel...hihi)....å sen var det KALAS!!!!
Vi begav oss iväg kl halv två till okänd ort. Spännande! Vi hade nämligen delegerat bort bröllopsnatten till min mans bror och sambo. Vi fick kliva in i en limosin....och hamna de på Victory Hotell i Gamla Stan! Så kvällen/natten avslutades med en massa goda frukter, Champagne och bubbelbad....å sen började vi om i gen på morgonen...hahah!!!! På morgonen fick jag några otrooooligt vackra smycken och jag började storböla igen...haha! Det hade varit hans mammas smycken som han sparat till sin blivande fru! (Båda hans föräldrar gick bort när han var liten) Så det var verkligen mycket speciella smycken och jag blev sååååå rörd.
Därefter åkte vi runt hit och dit och plockade ihop grejer som hade skjutsats runt i olika bilar...haha! Därefter åkte vi till hans föräldras grav för att lämna min bukett....mycket jobbigt det oxå, men jag ville så gärna.
På kvällen var det middag hos mina föräldrar med presentöppning! Oj så skoj!!! Som julafton...hihi! MAssa fint och användbart!!!
Sen åkte vi hem till vårt hus, dödströtta!!! Kl.5 på mrgonen bar det av till Arlanda!!! Afrika nästa!
Vi åkte till Madagaskar, vilket paradis!!! Det var en otrolig resa med många minnen! Mycket fattigt land men befolkningen verkade ändå lycklig och harmoniska. Vi gjorde en massa utflykter hit och dit, dök, snorklade och lekte med lemurerna!!!
Men som vanligt, borta bra men hemma BÄST! Skönt att komma hem i gen och leka med sina presenter....hihi!
Så nu ska jag försöka inse att jag faktiskt är GIFT, heter nåt annat i efternamn och har börjat en ny fas i mitt liv! Spännande!
Det var det, @-}--- är nu gift och lycklig!
Några bilder: www.kodakgallery.com/BrowsePhotos.jsp?&collid=36481866706.728076082206.1161260790851&page=1&sort_order=0&navfolderid=0&folderid=0&ownerid=0