• Stortå

    Orkar inte mer.......

    Gifte mig 5 augusti. Har varit tillsammans med honom i 11 år och har 2 barn.
    Hade en kris i förhållandet årsskiftet 03-04 som berodde på att han hade en flirt med en arbetskamrat och även med någon tjej han träffat via internet. Med arbetskamraten var det också en massa sms och mailkontakt.
    Nu är det tydligen dags igen.... med en annan arbetskamrat. Massa sms och han har mage till att förneka det fast att jag har svart på vitt!
    Han fick både en och två chanser sist men nu vet jag inte vad jag ska göra...

  • Svar på tråden Orkar inte mer.......
  • kackelmaja

    Har ni provat familjeradgivning? Spontant skulle jag saga, gor slut, men med tanke pa att ni har barn ihop tycker jag att ni ska forsoka reda ut problemen (om det gar).

  • becky-79

    Det låter som din make har lite problem, Ni ska absolut ta och sätta er ner och dissk.
    Varför vill han flirta och ha uppmärksamhet fr andra, han gifte sig med dig, då betyder det att det är du och barnen inga mer utifrån, mer än vardaglig vänskap.
    Att han tycker det är okej att ha mail/sms...allt vad nu kan tänkas, utöver arbetet, är inte okej (jag skulle inte acceptera det, ifall.), fundera på vad du vill och inte vill och prata med honom.

    Känner du att Nä, jag orkar inte ha det så här, så säg strikta gränser och håll dem. (ifall du bara säger:
    - forts du så lämnar jag dig, och han forts och du gör ingenting åt saken- samma sak som : jag ger dig ultimatum men tänjer du på gränserna gör jag inget åt saken iallafall).

    För du ska må bra, utav ert förhållande.
    Att säga okej jag är här för barnens skull, är onödigt, barnen känner av det och förstår ganska snabbt att ert förhållande är inte bra.

    Jag hoppas att du kommer hitta vägen t det som är rätt för dig.
    Ta hand om dig.

  • Stortå

    becky-79

    Tack för dina ord. Behöver alla åsikter jag kan just nu känns det som.

  • viktualia

    Stortå - beställ tid hos familjerådgivning så snart som möjligt. Oavsett om ni kan fortsätta tillsammans eller om det är kört så låter det som att ni behöver förbättra kommunikationen i förhållandet. Ta tag i frågan så kvickt som möjligt och tvinga med dig honom till samtal med en familjeterapeut!!

Svar på tråden Orkar inte mer.......