• Nemo nisi mors

Godisbord????

Har man godisbord på bröllop? och isåfall vad har man då? Chips, blandgodis, popcorn, eller finns det något bättre alternativ? Godisbord käns lite födelsedagskalas men samtidigt käns det konstigt att inte ha något att bjuda på i baren under dansen.

Satt just och räkna på drycker och en kompis fråga om man inte skulle ha någon snaps till förätten, men det har man väll inte vid högtidligare tillstälningar?

I övrigt ska vi ska ha tre rätters, tårta och natta mat.

• Svar på tråden Godisbord????
  • Lady o Lufsen

Om det är något att tugga på i baren du är ute efter så kanske chilinötter, salta pinnar eller majschips något?
    Det finns ju inga hinder för att ha plockgodis heller men det kanske är för mycket smaker till ölen eller vinet?

Snaps till förrätt kan man mycket väl ha men då beror det kanske lite på vad man har för förrätt...

• jo2

Tänker ha något slags godisbord men med mest choklad och kanske annat godis med papper på. Det ska ju gärna se lite snyggt ut!

• loppan81

Tänk bara på att inte lägga upp hcips o ostbågar dagen före, serverade på ett bröllpå där brudparet gjort så...allt var segt när festen satte igång...

• A n n i s e n   25/8 - 2007

Visst kan man ha snaps till förätten, men oftast brukar det nog vara om man serverar en förätt med sill.

Vi ska ha lite chips, nötter, salta pinnar och ngn chockladkartong att bjuda på som står framme tillsammans med groggbordet.

• Nemo nisi mors

Ja det ser ju inte riktigt snyggt ut med värsta godisbordet. Är lite "fin" av mig i smyg . Men gilla iden med chilli nötter och tachoschips på bardisken. Barnen kan kanske få en liten låda med kladdvänligt godis efter maten.

• Nemo nisi mors

Vi ska nog ha en förätt med svamp, maskapone ost och parmaskinka och soltorkade tomater. Ska prata med pappa. Kanske kan man bjuda på skåne efter som man ju e en riktig skåning.

• Fru The

duka gärna upp med lite vindruvor och annan frukt också. Brukar komma väl till pass

• skorpan_

små söta gelehjärtan var väldigt uppskattat på vårat bröllop.. :)

• Nemo nisi mors

Tack för alla tips. Va lite stäld innan när jag kom och tänka på det. Hjärtan är ju solklara. Föresten är det många som ger bort små presenter till sina gäster (Vad?)?

Vi hade tänkt göra det.

• Lucia05

Visst kan man ha snaps på ett bröllop, men det beror ju på vad det är för typ av förrätt. Just er förrätt med italienskinspirerade smaker tycker jag inte är nån snapsvänlig förrätt. ;)
    Lite chips, nötter o salta pinnar till drinken efteråt smakar ju bra. Det behöver ju inte vara värsta gottebordet till de vuxna. ;)

• bröllopsängeln

jag e också lite fin av mig;) Och jag säger tvärtom att godis är lite finare chips blir man ju flottig av...

godis i silverskålar ser jätteflott ut, utan att vara flottigt*fniss*

• Nemo nisi mors

Vi ska inte ha någon snaps. Pratade med pappa innan (detta är hans bit, blir nog han som betalar) Han sa att om man har vin till maten så ska man inte ha snaps. Om man däremot serverar öl så ska man det. Vill inte att alla ska bli för berusade heller vi har vigsel 17.00 så middagen kommer väll inte igång fören vid 18.30.

• Kabo

Vi hade salta pinnar och ostbågar. Nåstan inget gick åt eftersom alla var proppmätta efter en riklig middag.

• Millisch

Har ni ett färgtema så tipsar jag om att ha godis som går in i dessa färger. Vi har vitt och grönt så kommer ha en skål med gröna grodor och en annan med sockerbitar osv. :)

• Mallis12
    Fjärilen skrev 2012-07-19 07:43:42 följande:
    Ni vet om att ni svarar på en 6 år gammal tråd....
    Ja, då är det nog inte aktuellt längre Tungan uteSåg inte det
Svar på tråden Godisbord????