• Pyret80

Lite om munsar

Hej!
    Detta ar mitt forsta inlagg pa BT och jag tankte ge ngr kommentarer ang munsar da jag tidigare haft betydande problem med detta.

I korthet uppstar munsar eftersom immunforsvaret runt munnen ar forsvagat. En forsta atgard ar ofta att ga till Apoteket och anvanda salva, plaster mm som de erbjuder. Mitt rad ar - GOR INTE DET. Varje gang man anvander medel runt munnen forsvagar detta immunforsvaret ytterligare vilket bidrar till utslag, det blir som en ond spiral.

Botemedel: det finns homeopatiska medel som garanterat bygger upp immunforvaret och forhindrar ytterligare utbrott.

Att anvanda homeopatiska medel:
    -las pa, gor research sa att du vet vad du stoppar i dig och hur homeopatiska medel verkar
    -homepatiska medel har egenskapen att man far inte slarva eller hoppa over nagon dag efter att kuren har inletts (ung som P-piller).
    -om du har munsar, komplettera med vitaminer och mineraler som starker det allmanna immunforsvaret.
    -aven om man efter att ha borjat sin kur och inte far utslag sa ska man ata immunstarkande under lang tid (ca 1/2 ar). Dock kan man gora uppehall da och da under tiden (fraga pa apoteket).

Vet att det finns 2 homepat apotek i Stockholm. Forutom det ar det svart att fa tag pa bra (!) medel i Sverige. I England finns det mesta att fa tag pa och de ar ofta valdigt duktiga och palasta. Om du inte hittar medlet sa kan man betalla det overseas via natet.

Jag har namnet det homepatiska medel som botade mig, kommer bara inte ihag vad det heter i skrivande stund. Aterkommer inom en vecka med namnet.

• Svar på tråden Lite om munsar
  • Ellte

Kan man inte lika gärna själv blanda ut herpesviruset i vatten hundra tusen miljarder miljarder miljarder miljarder miljarder gånger och sätta i sig? ;)

Absolut att munsår beror på nedsatt immunsystem pga. stress, annan sjukdom osv...men då är det väl bättre att behandla DET på ett vettigt sätt? Vitaminer, mineraler, träning, kost, avslappning...ja allt som får kroppen att må bra :) Varför blanda in en homeopat`?

• Malin22

för min del tror jag homeopati handlar om trons kraft. man tror att det fungerar och däför fungerar det.
    själv växlar jag salvor hela tiden och håller rent såret med tvål och vatten och det brukar funka bra. får varken mer eller mindre utbrott av detta, däremot har det avtagit med åren och nu får jag det inte alls lika ofta som när jag först blev smittad.
    fick tabletter när jag var liten som funkade jättebra men kommer såklart inte ihåg vad de hette...
    så för mig funkar läkemedel alldeles utmärkt (och även de naturläkemedelssalvor som finns på apoteket)!

• Pyret80

Hej!
    Det jag rekommenderade ar nagot som fungerar och tanken var att hjalpa dem som inte kommer till ratta med sina problem. Om man tycker att det ar ok att ha munsar da och da sa ar det ju upp till var och en. Skillnaden mellan homeopatiska medel och "vanlig" medicin ar att homeopatiska medel inte har nagra biverkningar eftersom man tillsatter kroppens egna substanser, men substanser som kroppen har for lite av/ar nedsatta. En medicinare, apoteker el en person som jobbar pa ett naturapotek vet inte vilka medel man ska ha eller var det finns att fa tag pa, i alla fall inte de som jag har fragat.

• Malin22

Jag reagerade bara på att du uppmanade att inte använda de salvor som finns på apoteket (läkemedel och naturläkemedel) när det hjälper mig så bra
    men de verksamma ämnena i homeopatiska medel är ju så utspädda (som Ellte påpekade) att de inte kan ha någon verkan på kroppen. Om de dessutom som jag fick höra när jag var på en föreläsning slår sönder molekylerna så finns det ju inte ens något verksamt ämne kvar? Och det är ju just det som gör att det inte blir några biverkningar, det finns inget ämne kvar som kan ge någon effekt alls - varken positiv eller negativ.
    Självklart vet inte apotekspersonal vart man kan få tag på homeopatiska medel, det ingår ju knappast i deras arbete.

håller med Ellte, försök att undika det som gör att munsåret bryter ut istället för att slänga ut en massa pengar på homeopatmedel (som kanske ändå inte fungerar om du inte tror på dem).

Svar på tråden Lite om munsar