• Lotten_

Oerfaren när det gäller minipiller

Jag har läst lite om olika erfarenheter som ni har av minipiller. Jag hade problem med yrsel och huvudvärk under lång tid men kopplade aldrig ihop det med att det var biverkningar från p-illrena jag år. Nu har jag fått minipiller och har hittills blött i tre veckor och dem senaste dagarna mer och med mensliknande smärtor. Ska det vara så, ni som har ätit dem länge?

• Svar på tråden Oerfaren när det gäller minipiller
  • pickolina

Det är den vanligaste biverkningen faktiskt, att man får blödningstrassel i början. Det brukar ofta stabilisera sig. Däremot så har de flesta antingen oregelbunden mens när de äter mini-piller, eller inte mens alls...

• pickolina

Men som sagt, att det i början blir mycket blödningar och/eller mellanblödningar osv är den vanligaste biverkningen... Efter kroppen börjat vänja sig har man ofta mens mer sällan eller inte alls...

• pickolina

Vill man ha regelbunden mens så är mini-piller helt fel! ;)

• Nita

Hej detta ar min tredje manad pa mini-piller ville prova nagot annat effter att ha tappat lusten m.m pa vanliga p-piller.
    Missade ett piller och har nu haft otrevliga blodningar i tva veckor. Men annars har jag kant mig ok, fast det har 'ryckt' i eggledarna pa mig.
    Nar ska det bli ett piller for mannen?

• pickolina

Om ni får smärtor i äggledarna så gå till gyn. Det är vanligt att man får godartade cystor pga mini-piller.. Detta är ofarligt men kan vara obehagligt för vissa. En del märker det inte alls.. Själv fick jag fruktansvärda smärtor.

• Pepparmyntan

Jag har andvänt mig av minipiller i många år. I början hade jag problem med något oregelbundna blödningar. Mensen kunde försvinna i någon månad eller två. Men senare stabiliserade det sig. Jag har mycket mer regelbunden mens nu med minipiller jämfört med när jag inte hade hormonprepparat alls. Mensen kan mycket väl bli regelbunden med minipiller.

• pickolina

Självklart kan man ha regelbunden mens även med mini-piller, det är dock ganska ovanligt och man ska vara medveten om att det vanligaste är oregelbunden eller utebliven mens... :)

Svar på tråden Oerfaren när det gäller minipiller