Inlägg från: nu är jag fruL |Visa alla inlägg
  • nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

cicci gumman
    jag tror att AM har rätt att det är att blodet skall ha lämnats SENAST 4 dagar innan. jag tror inte ditt prov är för gammalt. jag menar OM det mot all förmodan skulle vara kromosom avvikelser så skulle det ha synts i blodet lika mkt den 18/12 som nu. Så det är nog ingen fara med det.

Sen är det nog bra att ha tänkt ut " sin " gräns.

jag kommer hålla alla tummar på onsdag men jag tror picken är en toppen exemplar av bebis

• nu är jag fruL

ha ha ha
    min son MÅSTE numera heta Erik ha ha ha
    ja älskade det namnet innna men tänk att ropa
    snoppen maten är klar, kom in och ät
    ha ha ha
    dödskul!

själv kommr jag inte göra NUPP vad det känns nu.

• nu är jag fruL

sen var det ju extremt underhållande att Alfons är hhalic
    ha ha ha
    danskarna måste ju tycka att vi är galna som har barnböcker om hallicar

sen ann= bajs
    ha ha ha
    ddet här förgyllde min dag

• nu är jag fruL

cicci
    ja vi har samma högtstående humor

sen blir det ju så extra kul av att vi båda verkligen tycker att Erik är ett så super fint killnamn
    det tycker jag fortfarande

skulle helt klart kunna döpa en ev son till snopp om man fick

• nu är jag fruL

izzie
    varför skulle man behöva avstå dom?

• nu är jag fruL

morrn morrn i tråden
    även fast det inte är morgon längre...

Själv har jag drabbats av mördande trötthet så jag lyckades inte ta mig till jobbet. Ska försöka få lite gjort hemma istället.

väldigt irriterande. Det spelar ingen roll hur länge jag sover, jag blir aldrig piggare. Mycket irriterande. MEN idag mår jag inte illa!!!!! så allt är bättre.

nenne kul att se attdu dykt upp igen. OCH jag tycke fortfaramnde INTE att ni ska ta en paus i fabriken. jag tycker det är DUMT. Tänk på hur svårt det varit för alla oss att bli gravida. Ni kanske missar ER chans. En resa till frankrike kan ni alltid göra, men att skaffa barn kan vara svårare. Dessutom så ta det då,. SKULLE du vara gravid så kanske ni kan tidigarelägga resan eller ändra om så att det fungerar ändå. Jag tycker det är dumt att försitta chanser när det kanske kommer vara jätte svårt att bli gravid. Näe försök och boka om resan om ni måste.

Sweet, jag tror att de gånger ni fick till det räcker. Nu håller vi tummarna1!!!!

Snartis: har du fått tag på sös idag RING.

kokos: dina mat och godisvanor låter hälsosamma tycker jag. Bara EN brist du dricker för lite alkohol särskilt på brunchar

Lapinette: ahhh vad skönt med resa! Vi håller själv på att räknar ner till vår. Vi åker om exakt 4a veckor IDAG wiiiii
    tog sista sprutan igår och fick malariatabletter. Läkaren tycker ju dock fortfarande inte att vi ska åka...men det ska vi profylax är aldrig 100% ändå så man måste skydda sig på andra sätt. Nu blir det extra viktigt för mig.

Kul att nattskiftet är så ihärdigt. page vart ska ni åka?

• nu är jag fruL

snartis
    ÅHHHHHHHHHHHHHHH vad underbart!!!!! GRATTIS!!!!!
    Fy vad underbart att kickn sprattlar och mår bra ohhh vad jag har varit oroligt!
    Oh vad underbart att du kommer kunna genomföra en vanlig förlossning. Då verkardu ju trots allt ha ett "snällt" myom som inte sätter hinder i vägen för graviditeten. GRATTIS och det känns så himla underbart. ihhhh vad kul
    MEN jaga på sös ändå ett VUL till är vel bara ännu bättre. Hade JAG tyckt iallafall, men jag älskar ju att gå till doktorn
    ¨Men fyyyyy vad kul

Nu ska bara kokos endo försvinna så det blir en galen liten head banger därinne så kan jag koppla av. För att pickns nupp är bra, ja det känner jag på mig

snartis
    åhhhhhh nu bubblar jag av glädje
    PUSS
    och hurra för doktorer

• nu är jag fruL

jessie
    Läkaren tycker inte att vi ska åka eftersom det alltid äe en risk att åka till tropikerna och som gravid är man mycke mer utsatt och mottaglig för elände.
    Bland annat får man mycket lättare malaria som också får ett allvarligare förlopp om man är gravid.
    Men det finns malaria peofylax som är helt säkert för gravida. Dock är det bara 70% säkert, MEN inga profylax är 100% så man måste alltid se till att INTE li biten. Dvs kläder och myggmededl. Och det ska vi göra. Vi ska beställa myggmedel från england som är dunder och sen ska jag ha kläder på mig.

Det finns vacciner som man absolut INTE ska ta som gravid eller om man planerar att bli gravid. tex gula febern, men jag vet inte om man måste ta den till Indien. hör med vaccinationsläkaren.

Sen vet jag att de inte vill påbörja en del vaccineringar om man redan ä'r gravid. jag kunde få en viss srots spruta igår eftersom jag redan tagit de andra och det är ett avdödat vaccin.

men prata med läkaren.

Vi vet att vi tar en risk som åker MEN allt är en risk. Jag kan bli sjuk hä med. OCH vi ska skydda oss allt vad det går. Sen är det bara under skjälva safarin. På seychelelrna finns inte malaria

• nu är jag fruL

jag skrivre som en kratta
    hopas ni förstår.

med 70% menar jag att det bara är 70 % säkert att man INTE får malaria. Typ malarone har ju lite bättre siffra, men det kan man inte äta som gravid.

• nu är jag fruL

så är det muggles
    ska man vara helt säker så får man lov att sitta hemma bakom stängd dör hela graviditeten...
    FAST det kan ju börja brinna, det bkan bli gasläcka...man kanske har mögel någonstans, tänk om det finns asbest, tänk om grannarna under håller på med kemisk forskning

hjäääääääääääälp måste flytta ut i skogen

men det finns det ju älgbajs och kottar som säkert är farligt

bäst att inte bli gravid alls då om man ska va på säkra sidan

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???