Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

När märker man av att man är...GRAVID???

Hihi - börjar du bli en riktigt lite tjockis Brudsommar? :?

Nu får väl mannen visa vad han går för med nagelklippning, benrakning och annat som kanske behövs ibland.

Dags att boka in en trevlig fotbehandling på salong annars. :) Ska jag definitivt göra när den dagen kommer.

Ska försöka att hålla mig på cykeln, och inte trampa för fort. Kommer ju inte fram till BIM fortare för det.

• Liten med Mindre

Vad trist med farfar. Men vid hans ålder har han säkert hunnit med ett innehållsrikt liv. Jag önskar bara att de slapp lida, och fick dö knall fall istället.

Farmor är den som mår dåligt hos oss, så maken är lite nere (hans farmor). De har verkligen haft ett speciellt förhållande, farmor, farfar och han.

• Liten med Mindre

Snart så - vi har ätit Bisolvon. Men det är tredje gången jag gör det. Mensen kom inom "felmarginalen" båda tidigare gångerna. Så det här "rosa" är minst 4 dagar tidigare än det någonsin (i historien) varit förut (och mer rosa).

Konstaterar resignerat att oavsett hur fort eller långsamt jag cyklar mot BIM, så blir jag varken mer eller mindre gravid. Den dagen när jag får veta kommer i alla fall så småningom.

För att få tiden att gå - vad har ni för skoj biotips för en fredagkväll?

Har inte gått på evigheter, och läser inga recensioner.

• Liten med Mindre

Brudsommar - det kanske bara är att acceptera att vi är håriga här och där av naturen. Och lära sig tycka om det i alla fall ett tag.

Värre med långa tånaglar förstås. Funkar mest i flip-flop Asien.

• Liten med Mindre

Är också nervös för att låta maken sköta rakningen. Det skulle försvinna på tok för mycket.

Får nog motivera en buske med att det är bättre mot ev svampinfektioner, och därmed bättre för bebisen. Då går det nog hem. :D

• Liten med Mindre

Nu måste jag få analysera vidare.

Hur många av er som plussat, som brukade få ont i brösten till mens, fick det inte när ni fick plusset?

Har någon fått bröst som är som stora mjuka svampar? (ok, något större än det lilla vanliga i alla fall)

(Vill så gärna hitta fler plussitiva tecken.)

Cicci - testar just nu recept på nyttiga energikakor, till maken efter träningen. Kanske något du skulle ha i fickan och klämma i dig emellan åt. Mycket energi på lite volym (om du nu inte är hungrig).

• Liten med Mindre

Utmärkt om ni alla går och shoppar fina stora kläder och mammakläder. Då är det bara för oss eftersläntrare att låna när det är vår tur. :D

Så får ni kläderna tillbaka till nästa omgång...

• Liten med Mindre

Hmm...därför jag har svårt med omlottmodet som råder nu. Tycker att det ser väldigt gravidt (?) ut, och så vill jag inte se ut förrän det är dags.

Knäpp är jag minsann!

• Liten med Mindre

Fick rådet/infon av en studiekompis, som hade vuxna barn, att kommer barnen tätt - typ 1-2 år emellan, så blir de mer kompisar till varandra. Större ålderskillnad gör att de blir mer "syskon", och kanske inte roar varandra lika mycket.

Jag kan förstå resonemanget. Vet inte riktigt vad jag skulle välja om jag fick chansen dock. Eller om det ens stämmer.

• Liten med Mindre

Oh vad spännande koko! Sökte du eller blev du eftersökt? :?

Önskar att jag tog mig i kragen och sökte jobb. Fast om jag blir gravid tror jag nog att jag härdar ut och försöker skaffa mer erfarenhet och kontakter inom det jag vill ägna mig åt.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???