Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

När märker man av att man är...GRAVID???

Du är min hjälte koko! :p:p

Puss på er! Nu ska jag hem och få tiden att gå i tvättstugan.

• Liten med Mindre

Nej, inga spår än. Varje besök på damrummet är nervförstörande. Kommer behöva hela helgen att hämta mig - oavsett resultat.

Frejis? Hur går det? Lyckas du förtränga några symptom?
    ;)

• Liten med Mindre

Förresten - om ni funderat på vad som händer om man häller för mycket flytande tvättmedel i en liten tvättmaskin, så kan ni sluta fundera.

SKUM SKUM SKUM

Och allt skum gör att vattnet inte rinner ut som det ska. Det rinner ut genom tvättmedelsfacket och ut på badrumsgolvet. Och badrumsgolvet blir riktigt rent (även under tvättmaskinen) när du väl torkat upp allt vatten.

Och tvätten blir nästan skumfri om du kör några extra sköljprogram och centrifugerar lite.

*skäms* Kände mig så ynklig igår.

• Liten med Mindre

OK, i valet mellan tvättmaskin i kaklat badrum, och diskmaskin i köket väljer jag helt klart tvättmaskin och badrum för skumtestet.

Nu rann i alla fall allt vatten ner mot golvbrunnen, så det var ju inte så farligt. Mest pinsamt klumpigt.

• Liten med Mindre

Tur att det inte var rödfärg hos mig i alla fall Muggles. :)

Hmm...man i tomatsås. Undrar om det är gott. :D

• Liten med Mindre

Fast tomatsås med parmesan är ju så gott. :) Du måste våga lite nytt nenne! ;)

• Liten med Mindre

Säkert bättre ur GI synvinkel också... :D

• Liten med Mindre

Men tomat kanske färgar och sitter kvar - kanske säkrare med choklad ändå.

Eller jordgubbssåsen de hade på Pistill när jag var där. Rött men ofarligt?

• Liten med Mindre

NEJ! Vad trist Frejis. :( :( Jag som hoppades att koko skrämt bort henne. Men jag tror inte heller att du behöver bli sist. Bollen är ju i rullning hos er nu.

Och om det dröjer lite så hinner du ju låna alla mammakläder och babykläder som folk och barn hunnit växa ur.

Bestämde mig igår för att den dag jag blir med barn kommer jag definitivt inte hymla med att det tagit tid. Det är så många som går omkring och tror att det alltid tar på första försöket, att det är lätt att bli med barn. Och säkert många som undrar varför det inte fungerar för dem, och som inte har en tråd som denna att fundera i.

• Liten med Mindre

FruL - vinka till Boris från mig! Vad spännande!

Fru_Inga - enligt lagen har du ingen skyldighet att berätta för arbetsgivaren mer än 2 månader innan beräknad ledighet (har jag för mig att det var). Jag tycker inte att han behöver veta att ni planerar att försöka. Som vi har sett här inne så kan det ta låååång tid innan det händer något. Så, säg inget till chefen, barn kommer när de vill, inte när man planerar för det.

Lycka till!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???