Inlägg från: Bröllopstokiig |Visa alla inlägg
  • Bröllopstokiig

När märker man av att man är...GRAVID???

Nu har jag skrivit in mig på mammamia! Ska på första besöket den 6/12 och har fått en barnmorska som heter Elisabeth Skinner.
    Bokade även in ett vul den 19/12, eftersom jag vill veta att allt är bra innan man åker till Blekinge och firar jul.

Nu känns det helt overkligt tjejer. Phuuuu
    Infoträffar och allt vad det var.
    I går köpte jag även min första tidning, Gravid. Så nu kan jag säga att nästäppa som jag hade på kvällarna förra veckan var ett symptom! Jag trodde jag var helt symptomfri, men så var det inte.
    Sen stack det till lite i boonsen typ 2 sekunder, det glömde jag meddela igår med. Kanske kan vara värt att nämna nu när det kommer bli fler som jagar symptom snart

• Bröllopstokiig

Shit vad du skriver Fullan Kör du trippeldos av Rosenrot eller? Du verkar ha en hejdundrande energi!

Frejis: Ja som Brudsommar skrev så har jag all koll på tabletter nu. Eftersom jag just plussade efter ha ätit för mycket av allt Givetvis tror jag stenhårt på detta eftersom jag blev gravid till slut, och det var denna gången samt första gången jag åt alla dessa tabletter

Snart så... skönt att du har piggat på dig lite, gläder mig.

Jessie, tror som frullan att det kanske är ett litet plus i allafall!

KOKO hohoho vad är du? Har det kommit mer blod! Kan ingen plussa nu då? Jag känner mig helt utanför i tråden plötsligt! Så sjukt. Jag som redan planerade för ÄL i november. Bokade ju hem mig från Göteborg en dag tidigare i nästa vecka för att jag skulle hinna få till det med maken! :-O

Ja ja, Jag sitter i tuk tuken redan och jag sitter med näsan framåt, jag kan inte åka baklänges nu när jag är gravid

• Bröllopstokiig

frullan: *ASGARV* jag skrattar så jag gråter på jobbet, kompa med ÄL test mot öl burken, AHHAHAHAHAHAHAHHAHA kissar på mig nästan av skratt. hahahahahaha

Jag blev skit pigg av rosenroten, men jag tog ju 2 tabletter på morgonen pch sen 2 på kvällen i 13 dagar, så jag kunde knappt sova... men det var fan värt det!
    Rock on girl!

Jag tror jag får ta och ordna en tjejfest hemma hos mig snart! Om vi inte hinner innan jul, så i januari! Frågan är hur kul det bli om alla då ska sitta och dricka saftglöggen som är kvar kanske???

• Bröllopstokiig

Ja kissnödig är ett symptom man får senare enligt min nya gravtidning. Har inte det symptomet än, men jag lär nog få, så det passa ju bra

Nu ska jag på externt möte!
    Vi ses snart!

• Bröllopstokiig

hej igen, mötet gick fort - redan tillbaka

Skärgårdsbruden: Jag bad att få göra vul av en enda anledning, det är att jag vill se att allt ser bra ut när vi ska till föräldrar över julen. Vi hade tänkt berätta på julafton och då vill jag bara ha sett den innan. Annars så hade jag kanske bett om det för att man är så nyfiken!
    Jag kommer göra vul i vecka 10 (om jag nu kommer dit, men det får vi hoppas).

• Bröllopstokiig

Frejis; se till att äta dubbeldos om du inte har börjat äta Rosenrot än. Man ska äta Rosenrot och Bisolvion från mensens första dag fram till ÄL sen ska man sluta!

Jag käkade (och käkar fortfarande) folsyra, Mitt Val Kvinna och Berocca - en om dagen.

• Bröllopstokiig

nu är jag fruL: du ska sluta samma dag som du har fått böjj!
    Jag fick böjj på fredagen, men jag tänkte när jag stod och tog min fredags drink och kände ÄL att nu lever kanske ägget i 12 timmar, så det är bäst att ta en tablett bisolvon och 2 rosenrot även i kväll. Så jag åt även böjjdagen (hela dagen) sen slutarde jag på lördagen, dagen efter.

Frejis: Berocca är en brustablett sonm gör en pigg och innehåller en massa Bvitamin, zink, folsyra och annat. Men typ bvitamin 1,2,3,6 osv det finns massor. Jag drack det varje morgon i stället för juice. Gott men dyrt, 2 rör kostar 90 kronor (30 tablett totalt).
    Men Mitt Val Kvinna och Folsyra ska du definitivt börja med bums!!!!!!!!! De rekommenderar folsyra redan 3 månader innan man vill bli gravid! Så det är bra till det mesta, men särskillt för barnet sen när du väl blivit gravid.-

• Bröllopstokiig

Frullan, shit gör jag usch det vill jag inte.
    Ja ja, man kanske bara vill att det ska gå för er (gå att få till det med bebis alltså, även annat i & för sig). Så man kör med pekfingret och berättar hur jag gjorde för jag vill ju så gärna att ni ska lyckas!

Koko: HÅLLER alla tummar, tår fingrar mm som man kan och för tur med sig så att din mens inte kommer. Det vore för djävligt!
    Hoppas att det bara var lite drippeledripp just i måndags då du skulle haft den, sen ignet mer!

• Bröllopstokiig

sweetstreet

Det finns olika styrka på Rosenrot, haringen aning vilken jag tog, men jag tror det var en medium styrka. Men jag ångrade mig sen, man skulle tagit det starkaste. Därför åt jag dubbelt så många. Rekommenderat var 2, men jag tog 4, 2 morognen 2 kvällen.
    Bisolvon fanns bara en sort här, jag tog i tablett form och tog 3 om dagen, jämt fördelat, fram till ägglossningen!

Jag tror så klart på detta nu när jag har plussat!

• Bröllopstokiig

Precis så tror jag att det är, om man fortsätter med Rosenrot efter ÄL, så därför ska man sluta med detta samma dag man får böjj. Jag slutade dagen efter, eftersom min teori var ju att ägget skulle leva 12h till, så jag tog iaf bisolvon för att tunna ut vägen för makens spermier under ÄLstegringsnatten, så att säga

Nähä, nu ska jag till tv och prata ihop mig inför min resa till Dubai.

På återhörande i morgon girls!

KRAM

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???