När märker man av att man är...GRAVID???
min maken vill absolut vara hemma
Han skulle aldrig accpetera att bara jag var hemma. Men det kommer ju inte bli ett problem för oss....kanske
min maken vill absolut vara hemma
Han skulle aldrig accpetera att bara jag var hemma. Men det kommer ju inte bli ett problem för oss....kanske
hoppsa
det tror jag faktiskt inte på muggles. Om du hade hittat din drömprins och han hade alla rätt, skulle du rata att skaffa barn med honom bara pga av detaljen att han inte ville vara hemma?
Det tror jag inte. Din barnlängtan har nog varit större än så tror jag.
fast detta är min gissning.
kan nog inte riktigt sätta mig in i att en man INTE vill vara hemma. Skulle vara ok för mig efterson JAG vill vara hemma.
Men har ej funderat på det då maken garanterat vill vara hemma.
ja svenska bolag är betydligt lättare att ha att göra med.
I vissa europeiska länder, eller rättare sagt, de flesta så får ju kvinnan inte vara hemma mer än 13 veckor hon heller. Att en man ska vara hemma har de aldrig hört talas om.
så jag tror att ciccis make har ett betydligt större problem än vad de som är vd för svenska företag har,
Folk utomlands blir ju helt stumma om man berättar hur vi har det här vad det gäller mamma och pappa ledighet.
Klart jag fattar cicci.
Har dessutom bott i tyskland i två år och skulle bli ytterst förvånad om de lät din make vara hemma utan att bli vansinniga.
Näe du i ordningslandet tyskland ska man jobba.... särskilt som man.
Apropå andra länder så är det SUPER bra om du pratar ditt modersmål med barnet page!!!!1 Det MÅSTE du göra.
Oroa dig inte över svenskan det lär sig barnet ändå hur enkelt som helst om det växer upp i sverige.
Kolla bara alla invandrar barn som växer upp i familjer och områden där INGEN vuxen pratar svenska. De lär sig ändå och får ofta tolka åt sina föräldrar.
näe har man ett språk att ge gratis till sina barn s¨å SKA man det. Jag har alltid varit skitsur på farsan för att han inte lärde oss sitt modersmål. Hans försvar var att morsan inte pratade det. Buuuuuu säger jag. han hade kunnat prata det med oss
vickan
enligt lag kan ett svenskt företag inte säga att en kvinna inte får vara mammaledig.
jo men det är ingen som har sagt att de kan neka mannen heller.
Problemet är ju att ciccis make inte jobbar för ett svensk företag
det finns vel ,lika många lösningar på problemet karriär barn som det finns par.
Tycker man att jobbet är viktigast så löser man det så att det fungerar att jobba /typ barnflicka osv.
Är familjen viktigast så delar man vel på hemma tiden.
det är vel upp till alla människor.
jag skulle inte satsa på min karriär så att jag inte är hemma alls. Jag har inget behov alls av att klättra osv. men alla är ju olika
kokos
Hejsan syster min
jag har också jobbat i sju år...näe det var fel 8!!!!!!
skoja att jag är redo att vara hemma.
inna dess pluggade jag i 5...äe min tur att vara leeeedig.
lapinette. jag håller tummarna så hårt för dg så det kan du bara inte ana. Hoppas verkligen att du har samma värk som jag hade innan mens. var så otroligt likt mensvärk.
lapinette: cicci och snartis vill ju vara hemma länge. Och ärligt talat jag med. Varflr inte passa på. Jobba kommer jag ju hinna. pension lär ju inte vår generation få...så det blir att jobba tills man stupar så det gäller attt ta vara på ledigheten.
Så även fast jag säger nu att jag kommer vilja jobba så vet jag att jag kommer vara hemma ca ett år i allfall och jag kommer ÄLSKA det!!!!!!
page Skulle ni fösöka med insemination förresten eller hur länge försökte ni löra den naturliga vägen?
Usch vadr precis och skulle kolla på en jacka, hittade ingen så klart jag avskyr verkligen att gå i kläd affärer. Och jag får nästan ångest av att jag vet att jag MÅSTE gå i affärer ganska så snart. jag kan liksom inte ha mina byxor så länge til.... Lyllos dig cicci
puss på er alla mina trådisar och hoppas att inga mensar kommer och att ägg träffas i kväll. Ska hålla tummarna mindre. Oc tummarna hålls även för lapinette som ska kniiiipa.
Kram alla
hejsan tjejer
Nu har jag äntligen hittat hit. Har suttit i möte hela förmiddagen och blivit manglad. Shitttans jobbigt när man skall redovisa för massa äldre gubbar/chefer allt man tagit fram. Jäklarns vad mycket synpunkter man kan ha....
Nåja
Nu är jag här
just nu längtar jag också efter ledigheten. Åhhhhhhhh jag tänker även vara hemma ett år. Eller rättare sagt över två somrar
Jag sa ju att jag ändrar mig lite varje dag.
fy faaaan avd skönt det ska bli Och vad mycket kul jag ska hitta på
Det som inte är kul är att jag fått inflammation i axeln. Jag fattar inte varför. Men jag hade så ont i natt så jag inte kunde sova. Sen kan jag knappt röra mig. Undrar hur det ska gå att rida i kväll...
nåja...
nej cicci: börja inte med massa symptom som illamåenden och satyg nu.