Inlägg från: Snart så.... |Visa alla inlägg
  • Snart så....

När märker man av att man är...GRAVID???

Uuuuaaaahahahhha vilken bild page :D

• Snart så....

Nu ska jag bege mig hemmåt

Kram på er

• Snart så....

Hej hopp,

Nu har jag varit på inskrivning och det tog 1,5 timme
    Massa prat om vanor, kost, motion, sex mm men det var inget nytt som jag inte redan visste om. Fick med mig massa broschyrer och en babybok :)
    Nu har det verkligen börjat "rulla" igång känns det som, de jobbar ihop med Sös så gynundersökningarna verkar bli där *jätteskönt*
    Så nästa vecka ska jag träffa läkare från sös och veckan därpå ska jag till sös för min remiss. De kommer nog ha extra koll pga min myom.
    Tyvärr gjorde de inte Nupp-tester så ska ringa till Odenplan och kolla om de gör det. Annars får jag väl ringa runt och kolla vem som kan göra det.
    Ska även få anmäla mig till en kurs för att få träna upp rygg & bäcken, kostar lite men hon tyckte det var väldigt bra träning.
    BM pratade ganska mkt med sambon om hur han kan hjälpa till med saker för att vara delaktig bla ta över dammsugningen helt :D :D :D
    Det hade jag inget emot :D :D
    hahahah...det var för att spara min rygg under graviditeten

Så himla nöjd idag, inskrivningen gick bra och whhhiiiii fick 6 igår :D
    Det var eviiiiiigheteeeer sen sist och blödde ingenting. *ler nöjt*

Nu ska jag läsa igenom vad ni skrivit...

• Snart så....

Brudsommar, ska göra ultraljuden på sös, vilket känns väldigt bra :)

sös gör tydligen enbart Nupp för alla över 35, vill man göra det privat så får man sköta det själv. Hon tyckte jag skulle prata ordentligt med läkaren på sös så kanske de gör ett undantag.
    Känns bara som jag inte kan vänta hur länge som helst med att boka detta så ska sätta mig imorgon och ringa runt.

Hahahha ja min sambo såg lite chockad ut över dammsugningen :D :D
    men det är inte jobbig för mig än men hon tyckte iallafall att man ska spara på ryggen så mkt som möjligt innan det blir tungt.

Frullan, usch spytt!? hoppas att det inte håller i sig för dig och att du bara kan skylla på X2000. Hur mår du annars?

Victoria, din chef låter helt labil!! Har liknande tendenser visat sig tidigare? skulle inte heller vilja jobba kvar på ett sånt ställe men se till att du får hjälp av facket/jurist gå vidare. Kanske kan du få kompensation eller liknande??

• Snart så....

jaaaa klart man har myskläder!!! Finns inget annat att gå runt i hemma

Sitta i jeans i soffan och kolla på film?? ohhhh nej inte hemma hos oss

• Snart så....

Cicci, Ja vet därför ska jag ringa runt imorgon, inga har ju telefontider nu.
    Odenplan har telfontid 13-15 så ska ringa dem efter lunch.

• Snart så....

Näää är tillbaka, rymmer från alla kollegor orkar inte ljuga heeeeela tiden *suck*

Men då kan jag gå tidigare :)

Yrsel hmmm är inte det vanligt?? Jag hade det några gånger fast bara snabba attacker

• Snart så....

jaa ont i magen har jag till och från hela tiden så livmodern växer så det knakar nu.

min BM sa att man absolut inte får dricka när man är gravid, en klunk på nyår var ok då jag var i vecka 6 men nu är det strängt förbjudet. Mkt utvecklas hos fostret nu(v9 och framåt) så man ska passa alkohol och maten noga.

• Snart så....

Från v9 utvecklas mkt inom fostret med nervbanor, hjärnceller mm
    Som alltid är det upp till var och en att själv välja.
    Vissa mammor kan dricka nästan regelbundet och barnet blir ok men andra har tagit 1 glas och barnet fått skador. Detta vet man ju inte förräns efteråt så hon tyckte inte jag skulle chansa from nu. De hade tydligen just haft fall på senare tid som hade med alkohol att göra. Det finns inga tydliga gränser (med testat) för vad som ger skador eller ej.

Jag tror alla får bilda sin egen uppfattning hur de vill leva men jag håller mig borta från alkohol och några andra saker som hon nämnde. Mkt av dessa äter jag inte ens annars så det var/är liksom inget problem. Insjöfisk, lever och ostar. Ostar varnade hon oxå extra för men resten som alla skriker om tog hon med en nypa salt.

Oj vad jag svamlar, hoppas ni fattar

• Snart så....

page, hahaha jag är nog inte lik nån av dem

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???