Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

När märker man av att man är...GRAVID???

Fast det stod ju redan i informationen man fick innan testet vad som räknades som hög risk. Vi hade inte funderat innan men jag gissar att vi gått vidare med andra prover om vi kommit över gränsen. Tur att man slapp men för de flesta går det ju faktiskt bra trots allt. Du behöver säkert inte oroa dig!

Jag visste inte att man var hjälpt av fylld blåsa men det kanske hade varit bra, som det var fick de trycka hit och dit så att det nästan gjorde ont men jag tror att den låg djupt på mig och så var det nästan i tidigaste laget också.

För mitt privata UL vi bokat i mars ska man ha druckit en massa vatten dagarna innan för att ha ordentligt med fostervatten men tömma blåsan precis innan.

• BrudSommar2006

Jag dricker inga stora mängder lighläsk i alla fall men menar ni att man ska sluta helt? Hittar inget på livsmedelsverket.

• BrudSommar2006

Det känns fel att klaga egentligen så jag ber om ursäkt i förskott, men jag var nog naiv innan jag blev gravid, jag trodde att det skulle vara lite mysigare liksom. Nu är det mest ont i ryggen, ont i revbenen, halsbränna, andfådd, trött, risigt hår, dålig hy, dålig aptit och så för den lille ett jäkla liv och slår frivolter så fort man försöker lägga sig och sova på kvällarna. Jag vill också vara en av de där som strålar och går runt och tycker att allt är toppen. Finns de eller har jag kanske inbillat mig det?

• BrudSommar2006

Nåja, i helgen åker alla julsaker ut och sedan kan man kanske börja räkna in våren i stället och då blir det mindre och mindre tid kvar att vänta antar jag. Fast om det ska börja komma snö nu så vet jag inte om jag vill vara med.

• BrudSommar2006

Visst har man väl vetat om alla otrevliga symptom man kan råka ut för men det är främst de där äppelkindade glada blivande mammorna jag haft i bakhuvudet. Fast det är väl så man är funtad!

Jag har absolut inte slutat hålla tummarna för er, Lapinette! Det bara måste ju vara er tur snart.

Muggles, barn nummer två ja, jag har inte slutat hoppas på det än, det ska ju vara lättare andra gången säger de, i alla fall förlossningen. Fast man kanske ska vänta till den biten är avklarad innan man med säkerhet kan säga att man tror sig fixa allt en gång till...

• BrudSommar2006

Storasystern, efter alla tummar och tår vi hållit här... elände!

FruL, egentligen, efter allt man lärt sig nu, så fattar man inte att det ens är möjligt att gå ut på fyllan och lyckas bli gravid på en kväll. Chansen att man skulle pricka in det så precis känns som närmare obefintlig.

Hoppas du får känna sparkar snart. Tydligen beror det på hur moderkakan ligger, på mig ligger den framtill så magväggen blir extra tjock så jag har fått vänta lite senare innan jag börjat känna. Fast sparka tycker jag inte att den gör, mer far runt liksom.

• BrudSommar2006

Jag tycker också det är trist att man inte får bada bubbelbad/jaccuzzi längre men har läst att man absolut ska undvika sådan på allmänna relax/simhallar så jag har inte tordats. I helgen ska vi däremot bo på hotell där det finns bubbelbadkar på rummet. Det kan väl omöjligt vara någon fara, där tappar man ju upp vattnet själv.

• BrudSommar2006

Vad spännande med inskrivning! Själv önskar jag att jag faktiskt tagit mig för med att byta BM men som sagt, nu orkar jag inte och hon är ju snäll. Det jag tyckte var lustigt med inskrivningen var att det var så viktigt att vi kom båda två. Sedan när vi väl var där så kändes det helt onödigt att han var med.

Det är så mycket att göra på jobbet i januari så jag får ägna kvällarna åt att läsa ikapp!

• BrudSommar2006

Snart så, vad kul att det gick bra! Men nog måste de väl göra nupp-tester på sös, det verkar ju konstigt, ett så stort ställe. Var ska du göra ditt ultraljud?

Victoria, din chef verkar helt galen, hur länge har du jobbat där? Har du aldrig märkt sådana tendenser förut och funderat på att söka dig vidare? Kan du inte försöka leta korttidsvikariat i andra affärer så länge så att du har något att göra tills barnet kommer i alla fall? Sedan har du ju mammaledigheten på dig att leta nytt, bättre jobb. Vad säger juristen?

fruL, usch, att må illa är inte kul, hoppas att det begränsar sig till tågresor i kombination med kaffe i alla fall.

• BrudSommar2006

Tittut gör inte nupp-tester, de gör inte ultraljud alls innan man har varit på sitt vanliga i vecka 18-20 och så måste man ha med sig det papperet för att få komma dit. Jag har bokat tid där bara för att få en andra chans att få veta vad det blir.

Ring runt och red ut det här med nupp så fort du kan eftersom efter vecka 13 är det försent och det kan ju vara väntetid eller behövas remiss.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???