Inlägg från: mugglesfan |Visa alla inlägg
  • mugglesfan

När märker man av att man är...GRAVID???

Men vaddå flytta bröllopet pga bebis (för visst är snartis snart så?). Hmmm, förvirrat.

fruLlan: men ni hade ju sex på lördagen va? Och om du fick böj i fredags (dvs skulle fått böj om du hade testat) så släppte ägget på lördagen och simsalabim! Bara en teori...

• mugglesfan

Jag har iaf köpt Bisolvon och Rosenrot idag. Tänkte börja med det denna månaden och se om det hjälper. Alkofritt blir det nog inte med tanke på bröllopsresa. Bara för att vara supersäker innan jag börjar med Rosenrot så ska jag testa en gång till. Det är ju så kul att stirra på ett minus! **ironi**

Apoteket tjänar grymma pengar på oss nu... Kul att det liksom går trender i det här.

• mugglesfan

Snartis: aaaaahhh, det var så du menade. Nu är jag med igen. Hur ska det bli när jag inte kan gå in här varje dag och uppdatera mig? Jag är tillbaka 6/12 och herregud, jag får väl börja med att fråga vilka som plussat för jag lär ju inte kunna läsa ikapp.

Undrar om det är ngn övre gräns på antal trådinlägg - jag tror inte de har räknat med att vissa trådar kan ha så här många inlägg...?

• mugglesfan

missZ: jag har alltid haft oregelbunden cykel innan jag började äta p-piller (vilket är väääldigt många år sedan), dvs jag visste aldrig exakt när jag skulle ha mens. Jag tror inte att det är jätteovanligt. Det konstiga är att nu när jag slutat äta p-piller (sedan i somras) så har jag haft väldigt regelbunden cykel.

Jag tror det bästa om du har tålamod är att köra just som du beskriver och inte bry dig för mkt om dagar hit och dit...

Jag anmäler mig förresten till klubben som satsar på nästnästa ÄL! Precis de tankarna hade jag i mina deppstunder igår - jag skiter i nästa ÄL, jag ska hela tiden tänka på ÄL som är gången efter det. Ska försöka iaf... Det innebär också att ÄL-stickorna får stanna hemma Men Herr Bisolvon och Fröken Rosenrot får följa med...

• mugglesfan

Kram _koko_: du är inte ensam kvar iaf..
    Jag tycker absolut du ska kolla med din remiss.

Visst svider det med alla de där som plussar så fort de slutar med p-piller men vi är ju några kvar i klubben-där-det-tar-lite-längre-tid...

Läste just följande på niomanader.se:
    » 30% Ägget blir aldrig implanterat
    » 20% Prekliniskt missfall, det vill säga innan graviditeten konstaterats
    » 20% Kliniskt missfall
    » 30% Fortsatt graviditet

Så man har verkligen tur om man blir på smällen på första försöket!!!

• mugglesfan

Oj, det blev lite otydligt. Detta är procent på vad som händer med äggen även om man har sex precis vid ägglossningen.
    Det är bara ca 20-30% chans att bli gravid även om man träffar ägglossningen spot-on.

Så fortsätt försöka girrrls!

• mugglesfan

sweet:

Ja jäklar, det provet klarade inte jag heller. Borde man inte kunna hitta svaren på internet - allt finns ju på internet nuförtiden.

Jag tror inte ens min man skulle klara provet men han övar stenhårt på att verkar
    "Det blir när det blir..." Jojo, han är ju inte alls intresserad av när jag får mensen, nänä...

• mugglesfan

Ibland funderar jag på exakt hur fokuserad jag skulle varit om jag inte hittat den här tråden (el ja den förra rättare sagt, som fö dök upp _precis_ när vi hade börjat försöka). Hade jag varit mer om jag inte hade haft koll på ÄL, stickor, aladåber mm el hade jag varit ännu nojigare för att jag det inte funkat. Dvs ökar det el minskar det nojan att veta att endast 30% av sexeriet leder till graviditet???

Hursomhelst - görkul att hänga mer er, alla möjliga i NYC, Japan, Gävle mfl...

• mugglesfan

_koko_: men jag hoppas du kan få hjälp med ditt endo. Och när du fått hjälp ska du väl ha samma chans som alla andra. Plus att jag läste att 60% av de som har endo inte har svårare att få barn än andra. Ja ja vet det blir en massa procent hit och dit men det är ju enda sättet att se ljuset i tunneln...

Shit, jag har just räknat ut att min NNÄ är på nyårsafton! Hmmmm, kan bli svårt att få till det full och go?! Gå hem tidigare från nyårsfesten för att göka? Ursäkta, trevligt det här, men vi måste hem och göra barn nu...

• mugglesfan

NNÄ ska jag satsa med hela kavalleriet: det blir rosenrot, bisolvon och ÄL-stickor, varannadagssex och... finns det ngt mer?

Förrförra gången provade jag med ÄL-stickor och vi fick till det på fullböjdagen. Denna gången provade vi varannandagssex utan stickor (=avslappnat, utan stress ). Nästa gång (i Thailand) blir det ju inget har jag ju redan bestämt. Så runt nyår blir det hela konkarongen. Måste prova ngt nytt varje gång!

_koko_: uj, jag vet precis hur det känns att vara så deppig. Men vi kan ju trösta oss med att vi har män som tröstar oss iaf. Jag har flera singelkompisar vars högsta önskan är att träffa en man. De tycker att livet leker för mig som har det, är lyckligt gift mm.

Men för mig funkade det att deppa som fan igår, gråta ut besvikelsen riktigt ordentligt, och sedan prata med mannen och idag känns det bättre.

Se det såhär, det har inte gått bättre för mig fast jag inte har endo (vad jag vet)...

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???