När märker man av att man är...GRAVID???
Och tar det inte denna gång för er eller för oss så får vi väl bara cykla vidare då. Känns lite motigt att tänka så, men vi får peppa varandra isåfall!!! :)
Och tar det inte denna gång för er eller för oss så får vi väl bara cykla vidare då. Känns lite motigt att tänka så, men vi får peppa varandra isåfall!!! :)
Syrran,
Försök ikväll då! Om du ÄLar under dagen eller igår så är det ju inte försent än!!!
För egen del börjar jag tro att jag inte haft ÄL denna månad eller att jag missat den???? Har använt stickorna under veckan men de har inte visat något. Men nu borde de ju börja visa stegring snart. Enligt kalendern ska jag ha ÄL idag, imorgon eller i övermorgon beroende på vad man räknar som mensens första dag.
Jaja, om alkoholintaget inte är bra för barnproduktionen så är det nog ändå kört denna gången för det blev en rätt blöt nyårsnatt.... :o
Vi får se.
Men syrran jag håller tummarna för dig! :)
Hallå FruLLan!!!
Undrar hur det är med dig också såhär efter jul o nyår.
Hoppas du tittar in under veckan när jobbet börjar igen. :)
Hejsan Izzie! Kul med en "nykomling" här på tråden! tja, jag gissar att du till att börja med kan försöka kolla in din ägglossning (ÄL). Om du inte redan känner din kropp riktigt bra förstås!. Men annars är sådana där ÄL-stickor man kan köpa på apoteket jättebra redskap. Jag använde sådana till en början mest för att kolla att ägglossningen kommit igång efter att ha ätit p-piller lnänge. Och sedan också för att kolla in min egen cykel (längd etc). Så nu vet jag ungefär vilken dag i cykeln som jag ska ha ÄL, men brukar kolla runt de dagen varje månad med stickor för att verkligen försöka pricka rätt. Ibland kan ju dagen för ÄL variera lite också från månad till månad. Så jag tycker stickorna är bra hjälpmedel.
Sedan har ju flera här inne ätit rosenrot (hälsokostpreparat) och även Bisolvon (slemlösande "hostmedicin") för att ytterligare öka chanserna. Vet inte om något av dessa saker är särskilt vetenskapligt testat, men vissa hävdar iallafall att det ska kunna hjälpa. Jag började själv testa rosenrot nu efter senaste mens, och har även precis börjat äta lite Bisolvon också. Ska ha ÄL i dagarna (hoppas jag!).
Lycka till!!
Hm, skulle inte vara någon smiley där....
Ojojoj, här händer det ju massssssor på tråden. Var första dagen på jobbet idag och har maängder att göra så jag har inte hunnit kolla in här men nu har jag äntligen läst ikapp!
Jag gör som Nenne och tttttuuuuuuuuuuutiiiiituuuuutar med krulltrumpterna och slänger gnisterkonfetti!!!!!!!! För FruLLans plus!!!!!! :D :D :D :D :D Wow! jag fick verkligen tårar i ögonen jag med och liksom bara rös i hela kroppen när jag läte! SUUUUPERGRAAAATTTTTIS FuLLis!!!!!!!!!!!!!
Sedan blev det ju tårar igen i ögonen när jag läste om dig Snartis! Men jag håller också tummarna för att du kommer att bli bra och att Kick´n mår nra där bakom myomet!! Tusen och åter tusen varma kramar till dig och till Kick´n!!!!!!!!
Och till Mindre, Frejis och andra som fått eller misstänker att tanten är på gång så vill jag ge tröstekramar! Jag vet själv såväl hur det känns. Senaste gången blev jag verkligen riktigt deppig.
Och denna månaden är superkonstig för jag borde ha ÄL nu mene ingen böj så långt ögat kan se. Jävligt mysko! För jag tycker minsann att jag varit sådär k*t som jag brukar bli under de där äggiga dagarna. Men tydligen verkar inte det där KH hormonet riktigt fixa till någon böj. Hm? Kanske lossar man inga ägg denna månaden då???? :(
Jaja, fortsätter väl de gymnastiska övningar veckan ut, men sedan vet jag inte om vi orkar så här frekvent mer.
Har försökt varannandag nu men till o med detta kan kännas lite "rutin".
LH hormonet ska det ju vara!!! Inte KH!!!!!! :o
oaaaaahahahahaahaaaa!
Nenne dina hemmafrutrix var verkligen bara FÖR bra!!!!! :D :D :D :D :D :D :D :D
Gillar särksilt cake toppern!!!! Moahahaha! Undrar hur många som vill äta den tårtan?????!!! :o :o :D
Jag menar med aladåber på toppen kan man ju bara gissa sig till vad vaniljkrämen "egentligen" är!!! :o ;)
Hehe och du Izzie!!!
Den där nässprejen var någonstans ska man egentligen spreja den för att det ska ge resultat????!!!!!!
I mufsan?
På ollontoppen?
Eller bara som vanligt - i näsan????? :o :D
Plötsligt känns typ an*l6 gammalmodigt och passé.... Ska nog ta och skriva till någon frågespalt och fråga om man bör använda kondom eller iallafall glidmedel när man kör "borr6" med mannen??!! ;)
Hehe, kunde kanske bli jättelustiga barn!! Då snackar vi lååååång väg till ägget! Så om simmarna klarar sig hela vägen dit så måste det ju bli Herkulesungar!!! ;) Bara ingen simmare får för sig att försöka smälta samman med ens hjärna... Tror inte det vore någon hit...!
Nej men usch nu börjar jag verkligen bli trött... Himmel! Jaja, ska väl sova snart.
Och så hoppas jag verkligen få tag på min jädrans ÄL också!!!
"Jakten på den försvunna ÄLen"! Det blir mitt bidrag till filmtitlar. Antar att det är den sämre uppföljaren till Nennes "Jakten på den försvunna Aladåben".
Nä men helt seriöst alltså. Jag FATTAR verlkigen itne vart en tagit vägen???? Började t om testa med stickor tidigare än vanligt eftersom jag käkat rr denna månad och jag tror någon här inne skrev att de fick ÄL tidigare då. Så jag började testa på dag 12 (efter mens) även fast jag normalt har dag 19. Så en hel vecka innan kissade jag på stickor för att absolut inte missa. Och som sagt tyckte att andra tecken visade sig som jag brukar ha kring ÄL. Ni som är känsliga kan sluta läsa nu!!!!!! Men t ex att jag plötsligt kan tänka mig att 6:a jättemycket, och att mina flytningar blir liksom "klara" och mer "vattniga".
Men ändå ingen böj!!!!
Uach jag känner att denna månad kanske man inte kan räkna med då??? :(
Hm, det känns som om jag kommer att försöka hålla på med detta i åratal innan det lyckas. OM det överhuvudtaget kommer lyckas - någongång överhuvudtaget...