Inlägg från: nu är jag fruL |Visa alla inlägg
  • nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Hejsn tjejer
    kul att några och just NI dykt upp

snartis: ja man får ju hoppas att sexlusten kommer tillbaka...

Mindre: hmmm mer rosa... men är det inte tidigare än vanligt? Kan det fortfarande inte vara en nidis eller? Är det så här tidigt det brukar komma?
    Ja cykla försiktigt. Du ska nog ta det lugnt nu.
    Iju för sig så hoppade jag galen hoppning och stressade runt som attan precis runt Äl och fream till BIM.
    Men jag tror att det är bra tat ta det lite lugnare.
    Sen är det ju ALDRIG bra att ramla med cykeln.

Igår hade jag och maken ett gräl..eller diskussion om viktökning.
    jag beklagade mig lite om att jag redan gått upp i vikt. och han blev helt galen.

han tycker att det är självklart att man går uppi vikt och att Boris är viktigare än alla kilon i välden.

Dööööhhhhh det är ju klart!!!! vad jag menade var ju att jag tycker det är TIDIGT att redan nu ha växt ur alla brallor när Boris bara är några millimeter stor. Jag skulle gärna vara platt ett tag till för jobbets skull.

Han fick nojja om att det kommer bli jobbigt för mig att bli tjock och fatatde inte riktigt vad jag menade.

det är helt okej att bli tjovk...men jag tycker inte att jag redan NUUUUUU ska vara det.
    Hänger ni med?

• nu är jag fruL

just det snartis

SÅ KLART har jag slutat röka. Jag hade ju ÄL en torsdag. Lördagen efter det var vi på fest och då rökte jag. Detta var en vecka innan jul. Sen dess har jag inte rökt ett bloss och kommer inte att göra heller NÄE!!!!

jag hade ju månaderna innan det tog dragit ner på rökningen rejält. Jag rökte på några fester thats it. Så jag hade dragit ner rejält.

Nu skulle jag inte klara att ta ett bloss helelr. jag har blivit känslig för lukter och rök lukt klarar jag bara inte av. Usch jag kan inte vara nära människor som har rökt eller som röker. det luktar för jääävla äckligt.

• nu är jag fruL

vaddå mysko mindre
    JAG vill faktiskt läsa även mysko inlägg så nu kan du vel ta och plita ner dom också..

Jag ser dig nog där du står och trycker...

• nu är jag fruL

mindre
    ha ha ha
    så faligt svamligt var det inte

jag tror att viktuppgången beror på att jag är så sjukt hungrig hela tiden och äter tre gånger så mycket som vanligt. Så det är ju inget konstigt att jag går upp.
    vad jag menade var att jag mycket hellre skulle vilja få bebismage än tjockis mage
    men men men
    sånt är livet.

Vad det gäller drickan så är jag övertygad om att alkohol inte innehåller NÅGRA kalorier alls!!!!!

jag menar herregud, jag hade vel en snitt konsumtion av tre vinare per vecka... minst och om det inte märks när jag slutar dricka det... ja då är vin som vatten

Så alla ni som får dricka alkohol. Tro minsann inte att det sätetr sig runt magen utan KRÖÖÖÖÖKA järnet. det är precis som att dricka vatten

• nu är jag fruL

mindre
    Japp flytande "föda" var det viktigaste i min kostcirkel under måååånga år.
    Nu är det dock slut på det... eller
    dubbla känslor....

längtar faktiskt inte efter vin just nu. Det har gått över. KONSTIGT

är graviditet månne en sjukdom

• nu är jag fruL

ha ha ha
    jag är säker på att förlossningsläkare har sett kvinnor som är lurviga både här och där. Och jag tror att de är helt medvetna om problemet med att raka sig med mega mage...

fast man vill ju gärna se lite fräsch ut för sin egen skull. Min kompis lät sin man köra bikini rakningen. han tyckte det var helskoj...hon tyckte inte att det var skoj

snartis: skönt att höra att fler har haft samma diskussion som vi. Maken tror att alla andra gravida kvinnor accepterar sin viktuppgång och förändring av kroppen helt utan att reagera. han tycker att har man längtat så mycket efter barn så gör det vel inget att kroppen förändras.
    Näöe just det jävla grottmänniksa

så det är skönt att höra att det inte bara är jag.

• nu är jag fruL

hejsan tjejer
    järklarns vad ni kommit igång.

AM jag har definitivt tänkt på nr 2 redn. Det gjorde jag redan innan jag blev gravid och inna jag vissta ATT jag kunde bli gravid.

jag tycker det är super viktigt att barn har syskon. Mina barn måste ha syskon. Adopterade eller bilogiska, spelar ingen rollö, syskon som syskon. Men vi kommer försöka med bilogiska.

Min syster har alltid varit viktigast i mitt liv, och är det fortfarande. Jag älskar henne över allt annat. Jag vill att mina barn ska få det. den villkorsläösa kärleken man har med ett syskon.
    det är 3,5 år mellan oss och visst hon avskydde mig "lilla tjatiga lillasyrran" i perioder. men mest utåt.

när man var ute och seglade 5 veckor vad det super med ett syskon.

näe syskon ska det bli.

Min syrra har bara ett drygt år mellan sina två första och det har varit tuffft. men nu är det ju super btra eftersom de är bästisar.
    Jag komemr nog föröska i allfall jobba ett litet tag mellan barnen. jag tycker två år är en bra ålderskillnad.

AM jag förstår att du funderar med ålder osv. Men klart att du klarar av en grav till, ni är ju faktiskt två. och om maken verkligen vill...ja då får han verkligen dra det tunga lasset också.

Barnvagnar
    har inte ens tänkt på.

Skönt att höra att fler har lite nojja över att gå upp.

Cicci: skulle gärna byta med dig....

• nu är jag fruL

mamma kläder har jag aldrig provat. Känns som ett stoooort steg läskigt

Usch och fy , jag kom precis på att jag kommer vara HELT ensam hemma när jag ommer hem i kväll

Ingen make men inte heller några katter fyyy vad hemskt. När maken är borta annars så brukar det ju alltid finnas två tjocka, kurrande katter i sängen. Men nu.... bara en tjocj fruLlis
    HUR ska det gå

Maken har nämligen tagit katterna och åkt upp till sväronen. De ska ha våra katter hos sig under en månad nu då vi ju är bortresta tre veckor. Det är jätte bra eftersom de är hemma jämt och bor i skogen så katterna kan gå ut.
    Nå ja ena katten går inte ut när det är kallt, eller blött, eller mörkt
    han vill sitta i knät
    Men den andra är en hunter så han gillar det.

problemet är bara att svärmor anser att katter ska äta god mat jämt...så de komemr vara klotrunda när de kommer hem.

Oj vad mycket kattprat...men det kommer vara super jobbigt att komma hem till en tom lägenhet i kväll
    och sova själv
    usch....

• nu är jag fruL

just det kokos
    det glömde jag ju säga. GRATTIS. Jag menar även om man intye vill byta jobb så är det ju ändå kul att folk vill ha en. Sånt gillar jag. Men att hoppa på nystartat...ja det är riskabelt. Visst är det IT boom igen, men vi vert ju vad som hände vid förra boomen.

Men annars är jag för att byta jobb. Det är alltid bra för ens karriär och utveckling.
    Jag har en gräns att aldrig jobba mer än 3 år på samma ställe. Det känns för lång ibland...

• nu är jag fruL

snartis
    du ska vara SNÄLL
    men du har helt rätt

lappis. Usch gumman, förlåt, jag förstår att det känns jobbigt.
    Fast jag och maken pratade faktiskt om syskon även innan vi blev gravida.
    MEN sjävklart har du ju rätt, huvudsaken är att man BLIR gravid och får BARN överhuvudtaget.
    Och jag är HELT övertygad om att du (ni) kommer bli det. HELT övertygad!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???