Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

När märker man av att man är...GRAVID???

Skärgårdsbruden,

Låter ju jättespännande!! :)
    Hoppas verkligen att strecket visar sig vara ett plus!!! Isåfall har vi ju ännu en plussare och det vore ju kul mitt i all mensdepp som annars verkar breda ut sig i tråden....

Jag ska BIMa på söndag-onsdag (vet inte säkert för min mens har diffat ett par dagar hit o dit sedan jag slutade med piller) men eftersom jag har börjat känna av mina vanliga pms-symptom så har jag gjort som Cicci och redan börjat ställa in mig på nästa ÄL.

Tänker iallafall inte testa mig förrän det gått flera dagar efter BIM (om mensen mot förmodan inte kommit).
    Men jag håller tummarna för er alla som väntar på att mensen INTE ska dyka upp.

• sweetstreet

Ooooooo!!!
    GRATTIS Skärgårdsbruden!!!! :) :) :) :) :)

Måste kännas så otroligt härligt!

Snart så,
    Jag hänger på alla andra sierskor här i tråden och siar också att det blir ett plus imorgon. Jag förstår att du vill dämpa förhoppningarna, men jag kan ändå inte låta bli att tro. Med tanke på dina symptom som verkar vara så lika de vi hört talas om här! ;)

Moppy
    För min del vill jag inte testa förrän jag låtit det gå lite över BIM. Dett mest för att om jag testar så blir det en "grej i sig" vilket gör besvikelsen ännu större när det är ett minus. Om jag inte testar utan bara "väntar in blod i brallan" så är det lättare för mig att tänka att "jaja, inte denna gången heller alltså". Och till er som tänker "men ett test är bättre för bättre att veta svaret även om det är negativt än att gå i ovsshet" vill jag bara tillägga. Hm Trots minus på testen så kan man gå runt och tuta is sig själv att det kanske är "för tidigt", att testet inte var tillförlitligt och en massa andra grejer. ;) :D

Cicci, inget blod är ju väldigt bra!!

• sweetstreet

Halloj!
    Nu är jag tillbaks! Skrev förra inlägget hemifrån (till frukosten som vanligt) men nu är jag på jobbet,
    Tyvärr måste jag jobba ganska mycket idag så det kan bli glest med stunderna framför datorn :(

Snart så,
    Ja det är BIM nu på sändag och kasnke fram till tisdag eller så.
    Fast även förut har mensen ibland varit ett par dagar sen. När jag började skirva i denna tråden (känns som eeeeevigheter sedan) så var det för att jag verkligen trodde jag var gravid då för brösten var superonda (haha! Alltså inte "evil" :D ) och sedan kom inte mensen på 5(!!!!) dagar efter BIM. Så man får väl se hur länge man får gå runt o vänta denna gång.
    Har förresten besök nu i en dryg vecka framåt. JÄTTEKUL! Tur att det inte är ÄL ;) utan "bara" BIM man väntar på. Hoppas att mitt besök (en av mina bästa vänner) ska kunna göra att jag glömmer bort att fundera över BIM och sedan när mensen kommer kanske hon kan pigga upp mig?! :)

• sweetstreet

Cicci
    Ta det lugn med pappret i muffen nu!
    Om du itne slutar med detta kommer du väl snart att vara som en Michelingubbe (eh, gumma?!) i muffen????????? ;) :D

• sweetstreet

Jessie, Hoppas du får tag på någon som kan ge lite klarhet i dina problem! Men iband är det j-gt svårt att få tag på någon vettig person i svenska sjukvården.
    Ge inte upp!!!

• sweetstreet

Någon som hört från AM förresten?

• sweetstreet

Mindre, Jessie o snart så

Nä jag tror inte det går att påverka sådär jättemycket. Mer än att försöka leva allmänt sunt t ex.

Jag vet att t ex mycket rökning kn göra att ägganlagen får sänmre kvalitet. vilket kanske kan vara en av orsakerna till att det ka vara svårare för storrökare att bli gravida?

• sweetstreet

Ja vi hoppas att hon får klämma ut den där flodhästbebisen snart så att hon slipper oroa sig för att brorsan skulle iväg och inte kan vara barnvakt eller hur det nu var. :)

• sweetstreet

Nu måste jag tyvärr lämna datorn. Men hoppas kunna smita in här lite senare och se om det är någon mer aktivitet! Kanske några heta 6-tips eller några fler som plussat.
    Snart så jag tycker det är sjuuukt spännande med dig och ditt ev plus!!!!!! Fast om jag förstår saken rätt kommer jag inte få veta detta förrän imorgon då.

• sweetstreet

Muggles,
    bara att fortsätta hoppashoppashoppas!!!!!! :)

missZapon
    Jättevälkommen till tråden!! Det är inte alls en tråd BARA för "gamla stammisar" utan en tråd för alla som aktivt försöker få till det, och som sedan har en massa nojjor över symptom och icke-symptom etc....
    Feel free att ventilera precis vad som helst! :)

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???