Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

När märker man av att man är...GRAVID???

Hej, hej, får nästan aldrig tid att gå in här och skriva längre. Ägnar kvällarna åt att läsa ikapp när jag kan. Vi har redovisning av ett stort projekt i januari så jag får komma igen i februari tror jag. Inte kan jag komma med i helgen heller, vi ska till Dalarna på bröllop.

Nu sitter jag här och är jättehungrig, ska precis iväg på disputationsfest, alltid lika trevligt även fast jag tycker det är bättre när de ligger på fredagar. I och för sig känns det mindre lockande att ge sig ut i snön och kylan, jag lyckades halka och ramla tidigare idag också men det var ingen större fara, magen verkar sitta kvar där den ska!

Ska försöka hinna titta in lite här i morgon igen men vi får se hur det går, suck.

• BrudSommar2006

God morgon! Lyckades bli magsjuk efter middagen igår men nu har jag återhämtat mig tror jag. Det enda är att det blev ju inte så mycket sömn i natt. Varför lägga en fest på en måndag! I kväll ska vi på ett par visningar och sedan hem till mina föräldrar också så det blir ingen vila förrän sent.

Gladeligen, kan du inte berätta lite mer om era försök?

• BrudSommar2006

Man lever och är på jobbet i alla fall!

Vi var på en visning för några månader sedan där ett par öppnade dörren till ventilationen för radon och kommenterade att de trodde att det var värmepannan. Vi tänkte att det här huset är ert!

• BrudSommar2006

Jag tror att kiropraktor är OK bara man går till någon man vet är bra.

Vi har letat hus så länge nu känns det som att vi nästan börjar ge upp. Hittar vi inget snart tror jag att vi får ta en paus framåt våren. Sedan blir det väl knepigare att springa på visningar med småbarn men det får väl gå det med.

• BrudSommar2006

Jag förstår inte heller hur alla människor har råd att gå så högt i budgivningarna. Hur ska resten av oss lyckas hitta något!

• BrudSommar2006

Lapinette, själv är jag ju uppväxt på andra sidan stan så vi har inte tittat så mycket åt samma håll som er. Men det är fina områden och om inte alla visningar låg ungefär samtidigt så skulle vi nog försöka hinna titta lite mer spritt. Jag har hört att er lägenhet är jättefin i alla fall! Måste kännas skönt att ha hittat något ni är nöjda med. Nej, nu är det lunchdags!

• BrudSommar2006

Men Mindre, ramla av cykeln, det låter inte alls bra! Hoppas du inte slog dig alltför illa och så inget mer ramlande nu!

Husen vi tittade på i veckan var inget för oss som vanligt. Det får bli nya visningar efter helgen, vi ska ju på bröllop i helgen så vi missar söndagens visningar.

Farfar har åkt in på sjukhus. Det visar sig att han har cystor på njurarna som nästan helt slutat fungera, hjärtat är dåligt, dåliga blodvärden trots att de gett honom blod och förträngningar i halsen så att han knappt kan äta. Det verkar som om det inte kommer att gå så mycket längre till för honom. Känns trist men kanske inte oväntat när man är 93 år.

Snart kommer jag inte att kunna klippa tånaglarna längre, jag når ner till fötterna visserligen fortfarande men får knappt upp knät rakt fram som man behöver.

• BrudSommar2006

En dam här på jobbet tittade på min mage häromdagen och konstaterade att nu var det väl inte så långt kvar. När jag var tvungen att erkänna att det inte var dags förrän i slutet av maj såg hon lite fundersam ut. Jag måste vara mycket större än jag känner mig!

Usch, ska man bli tvungen att anlita mannen för badrumsbestyr. Men att behöva traska iväg för fotbehandlingar och benrakningar och annat stup i kvarten känns också oöverstigligt. Ska kämpa på själv så länge som möjligt tror jag. Orkar inte ta mig till någon salong så här i kylan när jag aldrig är inne i stan.

• BrudSommar2006

Snart så, jag har svårt att oroa mig även nu, har bekanta som fått MF i vecka 32. Men den värsta risken ska ju vara borta efter vecka 12 sägs det så det är ju absolut ingen vits med att gå och oroa sig egentligen.

• BrudSommar2006

Apropå att raka benen så har jag funderat på gravidvattengympa men just av den andledningen känns det inget kul, speciellt typ bikinilinjen och så, jag är inte alls övertygad om att maken är någon bra lösning. Jag har försökt själv men det går bara inte nu med stor mage.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???