Inlägg från: mugglesfan |Visa alla inlägg
  • mugglesfan

När märker man av att man är...GRAVID???

Jättegrattis Jessie! Och Lollan också (är det ngn jag missat?)

_koko_: vad skönt att du äntligen får op och spola rent och allt! Gött och hoppas att allt går bra!

Kärleksfeber: ingen aning tyvärr men det låter värt att kolla upp med en riktig gyn.

Jag har lyckats koppla bort allt vad barnalstrande heter bland alla supergoda Mojitos, Bacardi Breezers, 30-gradigt vatten, färgglada snorkelfiskar och supergod thaimat. Vilket skönt brejk från både jobb och BIM-ångest! Hade ÄL i i helgen, BIM 16-17/12. Ngn mer som är i samma härad?

• mugglesfan

sweet: jag insåg det förra året då en nära vännina fick en cysta. Det tog ganska lång tid av smärta innan hon fick en riktig undersökning och då konstaterade de att det var en cysta på ena äggstocken som var stor som en apelsin ung - inte undra på att den tryckte på omkringliggande organ och gjorde ont!

• mugglesfan

sweet: hon fick efter ganska lång väntetid en operation som gick bra. Hon behövde inte ens operera bort ena äggstocken (vilket de trodde först skulle bli nödvändigt).

• mugglesfan

tack för hejarop - kul att man varit saknad *rodnar*
    tänkte nästan att man nog blivit bortglömd...

AM: kul att hon bestämde sig för att komma ut ngn gång - jättesöt tjej! Och det tycker inte jag om alla bebisar...

Lollan - jo nu känner jag igen nicket.

Kul att det hänt lite i tråden med nya plus!

Cicci: jag skulle också ha tagit nupp (men kanske inte fostervattensprov pga ökad risk för missfall). Och jag har funderat på vad jag vill om det skulle visa ökad risk för kromosomavvikelser och jag skulle nog också ta bort det. Iofs har jag förstått att barn med Downs syndrom är otroligt glada och kärleksfulla barn och man har jättemycket glädje av dem men ändå är det så att man vill ha ett helt friskt barn. Fast först ska man ju bli på smällen!

• mugglesfan

sweet: precis, så menade jag. Och nupptest känns mer nödvändigt för mig som är 35 än för ngn som är under 30, med tanke på att riskerna ökar med mammans ålder.

• mugglesfan

Är på sid 283 nu (försöker komma ikapp - puh!). Såg att AM efterlyste lite ovanligare namn. Min kompis döpte sin dotter till Noelia och det tycker jag är jättefint. Det är tydligen lite vanligare i Spanien men i Sverige är det inte många som heter det. Men ni har väl redan hunnit bestämma er antar jag... Jag är ju fortfarande på 22/11 tror jag

• mugglesfan

nej sweet, försvinn inte! du har inte alls skrämt bort alla (det är nog bara du och jag här ikväll)

Jag håller helt med dig om det du skriver, men kan aldrig vara säker på att man får ett friskt barn iaf. Det kan ju tex på fel vid förlossningen och bli cp-skada el annat. Det är ju också läskigt att tänka sig att man får se ökad risk vid nupptest, gör abort och sedan blir man kanske aldrig mer gravid. Undrar om man inte ångrar den aborten då?

• mugglesfan

sweet: helt underbar såpaidé! lät ett tag som om du gick på rosenrot där...

jag har förresten inte kört rosenrot men bisolvon. kände att jag fick mindre slem än vanligt så jag vet inte om jag hade ngn ÄL denna gång. Nåja, jag tillhör ju NNÄ-klubben så jag är ändå inställd på att köra alla attiraljer nästa ÄL. denna gången hade vi smekmånad och sex bara på kul...

• mugglesfan

De mäter vätskespalten i nacken på ngt sätt (kommer inte ihåg exakt hur). När man gör fostervattensprov finns det en liten risk för missfall men inte vid nupp.

• mugglesfan

AM: nu är jag på sida 302 och ditt tyska sms. Du gissade alldeles rätt. Jag misstänker att det antingen stod Nachwuchs (dvs slang för barn, el fortplantning som du trodde) el att han skrev Naxwuchs men menade Nachwuchs. Förvirringen borde inte vara total iaf...

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???