• Moppy

När märker man av att man är...GRAVID???

God eftermiddag i tråden!
    Skönt att se att ni är i full gång. Själv är jag krasslig och sitter här och snörvlar på jobbet. Vill verkligen bli pigg och kry tills ÄL kommer i gång. Jag och maken har kört igång med bebisfabriken i helgen igen, känns så skönt att vara på banan igen.

Förresten är det någon som vet hur det påverkar att man är sjuk när man ÄLar, jag menar är det mindre chans att man blir gravid då eller? Typiskt min otur iså fall..

• Moppy

Hmm, hoppas jag känner bättre till ÄL, tror inte att den kommer förrän nästa vecka ändå. Vet ju inte ens om min cykel kommit iggr som den ska eller inte... Time will tell!

Ja nu håller vi tummarna för Cicci! *kniiper ena tummen*

• Moppy

Har dock börjat med Berocca som ni rekommenderat här i tråden. Känns faktiskt som det ger en bra energiboost såhär i novembersunket. Fast det är ju ganska dyrt så man kan ju inte ta det hela tiden...

Har ni några andra husmorstips om vad man ska äta för att bi FRIIIISK!??!

• Moppy

Vad härligt Cicci! Grattis!! Nu får du och maken fira ikväll med saftglögg eller ngt annat mysigt... :)

• Moppy

Jag skulle också dö om jag fick vänta 2 år. Är redan nu helt utless på att alla runt omkring producerar bebisar till höger och vänster "åhh det gick så snabbt", " vi trodde det skulle ta 1 år men det gick på första försöket", "ska inte ni ha barn snart?!" JOOOO det skulle vi om det inte vore så att det inte har gått vägen ännu!!! Folk är så j-la okänsliga och puckade rent utsagt.

• Moppy

hmm som ni märker är det syndast (!) om mig idag, är dessutom fortfarande krasslig.... :(

• Moppy

det där kan jag också bli irriterad på, folk som blivit gravida men som klagar på hur jobbig det är och hur illa de mår. man får inte göra det tycker jag, när det finns så många som inte ens kan bli med barn och som skulle gjort vad som helst för att vara i deras skor...

• Moppy

så som samhället är uppbyggt SKA man skaffa barn när man gifter sig. om man inte gör det sticker man ut och betraktas som konstig i mångas ögon. helt sjukt!!

• Moppy

Lapinette: skämtar du?? 2 kg? Hur fan gick det till? *nyfiken*

• Moppy

huu... det där med hur man mår under graviditeten verkar ju vara ärftligt också, så du kanske kan vänta dig samma Lapinette? men trots det skulle man ju aldrig tveka att skaffa barn ändå...

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???