• Frejis

När märker man av att man är...GRAVID???

Cicci: grattis till kilot, tror nog att du kommer att bli gravid, dvs få den efterlängtade magen, så småningom :)tycker att det låter skönt med en symptomfri graviditet, men kan förstå din längtan efter symptom. De kommer kanske nästa gång, med full kraft *peppar peppar, må de komma lite lagom mycket*

• Frejis

menar inte att du blir gravid utan gravidrund :) om man nu kan säga så på svenska.

• Frejis

frullan: bra kombination, en robin hood och en skölpadda (jag) som vill undvika konflikter så långt det går. Men när hon är ute på krigsstigen då är det bäst att passa sig. Bra övning för mig som instinktivt vill dra mig tillbaka :) och så får man inte göra mot folk *fyar på mig själv* jag får be också om ursäkt för att jag fick dig att känna som du gjorde. Sorry sorry sorry, och det är inte du som är jobbig.

Hormoner, vem känner inte av dem? Bäst att jag inte blir gravid annars kommer jag att vara omöjlig att ha att göra med. Maken kan nog mest om vad hormoner kan ställa till med både vid ägglossning och före mens *gud det blir nästan hela månaden ;)*

Djur är ett kärt ämne som jag talar gärna och länge om :) är också extremt omhändertagande, vilket kan vara besvärligt för omgivningen. Tänker nu på alla elefanter som jag matade vid varje matningsstation i Thailand och hemlösa hundvalpar som jag med tårar släpade med mig hem och som mina föräldrar fick omplacera. Kommer nog aldrig att kunna åka till Kina :( skulle bli fullständigt hysterisk om jag såg fjättrade fåglar vid ingången till restaurangen och hundar som... usch, hatar sånt :( :( :( avslutar ämnet innan jag börjar gråta :(

• Frejis

Manlig gyn, varför inte? Gick till gyn för första gången när jag var 32, har lyckats undvika det innan och var fullständigt livrädd, men när man måste så gör man det. Och... proceduren (vul) är inte så hemsk, och man får all uppmärksamhet, vilket är bra för egot.

Mindre: en utflykt, var? Det låter kul :)

• Frejis

Oj vad jag känner igen mig i det du nyss har skrivit. Hm, undrar om du har märkt att en robin hood ibland får ta hela skiten och att folk avskriver sig allt ansvar och så står man där plötsligt själv och ganska så ensam? Hade själv en extremt besvärlig situation för några år sedan som tog lång tid att klara upp och som kostade mig en hel del (gick nästan in i väggen). Och... upptäckte att de som gnällde mest var de som snabbast tog tillbaka allt för att undvika ta ställning och bli liiite obekväma. Äsch, gillar inte folk utan ryggrad och de som inte kan stå för det som de egentligen tycker. Särskilt när det gäller.
    Men sådant är lärorikt och smärtsamt.

• Frejis

Dags för lunch, märker jag. Det här med smärtsamt var lite...hm, patetiskt :) skriver som en riktig drama-queen. Ska ägna mig åt mitt spikblad i stället.
    Kram på er! :)

• Frejis

Jag visste att du var en riktigt karriärkvinna ;) :) jag nöjer mig med en sekreterarpost :) eller någonting annat lämpligt. Detta är upp till styrelsen :)

• Frejis

svensk honung är bevisat bäst :) ekologisk, flytande...
    verkligen dags för lunch. Dramat övergår till erotik.

• Frejis

Koko - ska du göra ivf i Uppsala? Förlåt om jag missade något ifall du skrev om det tidigare. Japp, jag ska till Karolinska (förhoppningsvis snart) för att höra vad de föreslår. Igår kändes det bra, idag... ja, ni såg ju hur det gick till mellan mig och frullan (hormoner hormoner hormoner :( och sedan kände jag mig nere. Behöver nog landa ordentligt, mer än vad jag trodde, när det gäller utredningen, den röda tanten som jämt kommer och annat. Du hinner i vilket fall före mig och jag kommer självklart vilja höra alla detaljer:) många kramar till dig med:)

• Frejis

Lapinette & Sweet - nä, det blir ingen tant för er den här månaden om jag får bestämma *gör hemska grimaser för att skrämma iväg henne* håller tummar och tår för er båda! :)

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???