Inlägg från: Storasystern |Visa alla inlägg
  • Storasystern

När märker man av att man är...GRAVID???

Grattis Sweet!!!! Hurra! Där satt den! :)
    Jag blir också löjligt glad när jag äntligen får böjen. Det är som ett bevis på att man fungerar!!!

En kompis till mig berättade igår att hon är gravid igen. *suck* Det är så himla många som lyckas, när är det min tur???

Vi håller på att måla om hemma, så jag blir nog lynchad om jag försöker komma iväg och bruncha på söndag med er... Dumt! Jag vill också träffas...

Lapinette, du frågade för ett tag sedan om min nästa utlandsresa. Jag vet inte när det blir, men jobbar för fullt på att lägga den mellan två ÄL! ;) Vi får se hur det går med den saken! :) :)

• Storasystern

Moppy, precis så känns det! Den här kompisen var inte ens säker på att hon vill ha ett barn till nu, och så går hon och blir gravid... Typiskt!
    Har du hittat några symptom än?? Jag har ett sjuh-vetes humör, men jag vet inte om det räknas... ;)

• Storasystern

Moppy och Sweetan, om jag BIMar 14 dagar efter ÄL, så blir det den 13-14/1, d.v.s. om en dryg vecka... Fast jag har inga som helst symptom att komma med, och så hade jag ju på känn att det inte skulle funka denna gång, så jag hoppas inte så mycket, men lite förståss... :( Trots det är det frustrerande att vänta...

Lapinette, det är ett pussel att få till resorna rätt så att mna är hemma under ÄL!!! Ni får väl lura ut svärmor på teater eller nåt någon kväll så att ni får lite tid för er själva... Eller så kna hon ju shoppa eller nåt... Kan inte dina föräldrar bjuda hem henne på middag?? ;) ;) :) Fast jag hejjar på en semesterbäbis! Det verkar bra!

Jag vill helst inte ha ett decemberbarn jag heller, men hellre det än att vänta några månader! ;) När som helst går bra bara det blir en frisk liten krabat med 10 fingrar och 10 tår och huvudet "i behåll"!

Annisen, det verkar vara en bra plan att sluta mrd piller ett tag innan bröllopet och sen köra dykardräkt fram till bröllopet. Då hinner kroppen igång efter alla piller! Fast jag fick ÄL och mens som vanligt direkt när jag slutade med piller, så det är nog inte alla som har en avvänjningsperiod! :)

• Storasystern

Huuu! tittade precis in på FL (har en massa kompisar som hänger där) och blev alldeles stressad! Det ska jag inte göra om! :(

• Storasystern

Sweet, det låter bra! Jag ska försöka orka hoppas lite själv så att du inte behöver hoppas för två! ;)

Page, kör hårt, tycker jag! Det verkar ju förbenat svårt att bli gravid, så kanske är lika bra att fortsätta försöka...

Kan inte sova och är uppe alldeles för tidigt en söndag morgon. Blä! Mår lite trött-illa också, men det är vanligt för mig och alltså inget symptom...

• Storasystern

Lapinette, jag håller med dig, jag sover gladeligen 10-11 timmar per natt nu när jag har ledigt. Utom just idag. Kanske är det stress över att jag måste gå till jobbet igen imorgon? :(

BIM om en vecka ungefär... 13-14/1 alltså. Fast inga större förväntningnar... Har en tid hos gyn den 23/1 för rutinkoll om det inte funkar denna gång. Vill vet att allt är OK innan jag börjar förtvivla! När har du BIM??

• Storasystern

Sitter här och känner efter och letar efter symptom.... Men hittar inga... :(
    Bara en depression över att behöva gå till jobbet igen imorgon! BLÄ!

Sweet, jag har hört från många andra hur bra vi har det i Sverige med föräldraledighet. I Japan förlorar kvinnorna mer eller mindre automatiskt sina jobb när de skaffar barn. De får inte behålla sitt jobb när de kommer tillbaka efter en mammaledighet utan måste börja om från botten - alla meriter är förlorade. Låter inte alls speciellt kul! Det resulterar i att många kvinnor är hemmafruar. Inte heller kul! :(

• Storasystern

Aha, har jag inte lite ont i äggisarna iallafall??? ;)

• Storasystern

Å humöret går verkligen upp och ned i racerfart!!!

• Storasystern

Pirr, det låter ju jättebra att få allt kollat ju! Och slippa vänta ett år för att någon ska kolla!!!
    Sweet hade ju också ett försenat ägg denna månad, men hennes tittade fram till slut, kanske gör ditt det också? Köpa nya stickor imorgon?

Letar vidare efter symptom... Men jag vet ju att det bara är inbillning så jag ger upp nu! Ska ta en te framför brasan istället!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???