Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

När märker man av att man är...GRAVID???

Buhu jag som skrivit ganska långt....

Jaja, får väl försöka igen.

Skrev ungefär såhrä (fast nu kortversionen):

Syrran, glad att du verkar bättre nu och bra att du fått tid hos gyn!

Muggles, jag tror inte heller tärna spelar roll för möhippa för jag hade ingen tärna och fick en jättebra möhippa. Och ingen av mina vänner har haft varken tärnor eller best men och alla har fått jättebra hippor/svensexor ändå, så det handlar nog mer om hur ens vänner är.

Snartis, skönt att höra att du har en förstående chef!

Puh, ungefär något sån´t skrev jag. fattar inte varför det fastnade i filtret?????

• sweetstreet

Japp Muggles! Kul att se dig i tråden även om du säger du är sur....'

jag hde blivit jättearg om någon prackat på mig en möhippa sådär. Fast jag ahde säkert sagt något mycket odiplomatiskt redan på tidigt stadium och som jag ångrat senare (typ när man skulle träffa alla på möhippaneller bröllopet). jaja, jag kan aldrig hålla min stora glappande trut. tyvärr. Men jag har fakistk blivit bättre på att tänka efter innan jag säger saker. tycker jag själv iallafall. :?

• sweetstreet

Viktualia,
    ja just så tycker jag själv skullle vara det bästa för mig tror jag! Jag har svårt att se att jag skulle vilja vara borta typ 6 månader i sträck från jobbet. hu!!! tror jag skulle få skitråkigt..... Hur mycket man än älskar sin bebis så känner jag att den intellektuella stimulansen hos barnlediga föräldrar inte känns sådär skithög?
    Mitt ideal skulle vara att vara hemma typ de första 3-4 månaderna sedan jobba igen och sedan vara hemma ett tag och så till jobbet igen osv...

Fast med tanke på att jag inte ens komme r att ha barnledigt även om det blir barn så behöver jag ju inte fundera... ;)

• sweetstreet

Näe Muggles! INTE kommer du behöva tampisar!!!!!!!

Och du det var ju jättesmart att klistra in teten! :) kanske ska jag börja härmas...

Men u måste jag till jobbet. Det är egentligen helgdag här idag (Martin Luther King Day) men jag tänkte ändå jobba. Men eftersom det är helgdag känner jag att jag ju ändå är "duktig" som ska jobba så jag känner mig inte superstressad att komma iväg tidigt så det var kul att kunna titta förbi här innan. :)

• sweetstreet

Om jag varit hemma i Sverige hade absolut velat dela 50-50!!!!!!!!

Tycker det är lika viktigt för barnet att vara hemma med pappa som med mamma. Och jag skulle ju aldrig kunna säga att jag vill vara hemma längre för varför skulle jag ha rätt till det jmfrt med min man. Han har ju lika stor rätt att vara hemma med vårt barn som jag. Näe, det hade nog blivit en rätt lik fördelning tror jag. För oss iallafall

• sweetstreet

Jag har även lite svårt för argumenetet att "han tjänar så mycket mer så vi har inte råd". men vad f-n vad är det som är viktigast???? Man har ju dessutom minst 9 månder på sig att lägga undan pengar varje månad som man kan använda när han är hemma för att fylla ut inkomsterna med. Jag gör så redan nu eftersom man här i USA inte har rätt till föräldrapenning. man ska vara glad om man öht får vara hemma någon månad eller två utan betalning och ändå inte få sparken! Så jag har ytterst svårt för vissa svenskars attityd till detta. Grrr!
    Så nu vet ni det. ber om ursäkt om jag trampat någon på tårna, men som jag nyss skrev, jag är inte alltid så diplomatisk... :?

• sweetstreet

Syrran jag ska jobba på labbet nu. men det är skönt att dead linen är över. Nu kan man ju jobba mer i sin egen takt (eh, som du ju vet blir det ju rätt mycket då.... särksilt som jag håller på med ES celler) men det känns ändå skönt att vara "tillbaka".

• sweetstreet

ja det där med stimulans är säkert olika och väldigt personligt.
    Fast jag har flera kompisar som verkligen saknade jobbet efter typ 4-5 månader och som var jätteglada när de började jobba efter typ 7. Och en kompis har eget företag så hon började jobba på halvfart efter ett halvår typ och tyckte det var perfekt! Då fick hon ju både tid med barnet men hade ändå andra grejer på g.

• sweetstreet

Jag har fakiskt även kompisar ett par stycken där pappan varit hemma mer än mamman. Så det fungerar ju det med :)

• sweetstreet

Men näe nu måste jag dra till jobbet!

hörs mer senare!

och Lapinette!!!! Håll tanten borta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    jag ska försöka sända lite energi till dig som du kan använda mot henne! Gemensamma krafter kanske kan skrämma bort henne?! :)

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???