Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

När märker man av att man är...GRAVID???

När jag fick mitt plus så blev jag så skakis att jag fick sätta mig i soffan och kunde inte tänka klart. Och så ringer mannen och pladdrar på och jag vill inte berätta på telefon och så ska han springa runt på stan och uträtta ärenden och blir sen hem från jobbet och jag höll på att bli helt hysterisk innan han väl dök upp. När han väl kom hade jag redan hunnit lugna ner mig och någorlunda vant mig vid tanken, det var ju inte oplanerat liksom.

• BrudSommar2006

Vi ska hyra babyskydd/bilbarnstol från försäkringsbolaget, verkar smidigt. Skötbord får vi vänta med tills vi vet om vi bor kvar i lägenheten, i så fall får det bli en variant som sätts på badkaret. Fast det lutar ju mer och mer åt att vi inte kommer hinna flytta nu, suck.

• BrudSommar2006

Nallar kan jag nästan stå ut med, då tycker jag att allt i rosa och ljusblått är värre. Vill man inte ha allt i de färgerna så minskar utbudet drastiskt. Sedan blir jag irriterad på alla käcka engelska uttryck de trycker dit på allt. Den lille blir knappast gladare av det och själv har jag svårt för det.

• BrudSommar2006

Då säger vi inga nallar, inga rosetter, inga hemska engelska texter, inget rosa och inget ljusblått! Finns det något kvar tror ni?!

Jag var mer noga i början och skulle ha allt nytt, nu tänker jag att varken bebisen eller jag kommer att komma ihåg så mycket av det vi använde de första månderna, i varje fall kommer ingen av oss att få men för livet av det!

• BrudSommar2006

Snart så, man kan hoppas att den lille lugnar ner sig så småningom men hoppas inte på för mycket, min far runt som attan ideligen. Jag har upptäckt att den inte gillar hög musik, på bröllopet i helgen blev den helt hysterisk när musiken drog igång och lugnade inte ner sig förrän jag gick ut ur rummet. Mannen föreslog att den dansade men jag tror att den blev orolig, ligger man inbäddad i fostervatten så där så måste det ju bli ett himla oljud som fortplantar sig.

• BrudSommar2006

Mindre, det är helt rätt, ingen idé att testa för tidigt. Men det är oliiidligt, jag stååår inte uuut!!!

• BrudSommar2006

Hoppas att hon är ute och firar snarare än att något inte var som det ska. Nog fixar hon en ny tråd åt oss i alla fall???

Måste gå från jobbet strax, det är husvisningar på gång, men jag ska försöka haka på kvällsskiftet en sväng senare i kväll.

• BrudSommar2006

Mindre, är du heeelt säker på att vi inte kommer att få veta förrän på måndag??!! Men, men, jag vet, jag vet, ingen idé att testa för tidigt och allt det där, suck.

Visningarna i går kväll var bortkastad tid som vanligt, första huset fick vi inte ens se, mäklaren stod utanför och sade att det var sålt. Kunde de inte skrivit ut det på nätet, vi kollar ju alltid det sista vi gör att inget hänt så att visningen blivit inställd innan man ger sig ut och åker. Tittade igen i morse och de har fortfarande inte uppdaterat. Usel mäklare... Hus nummer två hade budgivningen gått upp över två miljoner redan så det var ingen idé att fundera mer över det. Tror vi lägger ner snart.

• BrudSommar2006

Mindre, jag läser mail och släpper inte mobilen ur sikte hela helgen i fall att. Aaahhh, jag kan inte jobba, det här är olidligt spännande. Är det verkligen bara onsdag, hur kan det vara möjligt...

• BrudSommar2006

Jodå, budgivningen var uppe i drygt två miljoner över utgångspris, det börjar hända mer och mer nu tycker jag med alla lockpriser mäklarna kör med. Vi brukar räkna med att budet kommer att stiga med ungefär en miljon när vi går och tittar för att vara säkra på att vi tittar på sånt som vi har råd med men det verkar ha slutat gälla nu sedan årsskiftet, suck.

• BrudSommar2006

Jag har tyvärr inte märkt av vare sig starkare naglar, finare hår och hy eller annat som tydligen ska inträffa. Fast det har jag ju redan klagat över här i tråden så nog om det! Är ju i vecka 24 nu så jag tror inte att det kommer att hända.

Vi hade också bestämt oss för en Brio Happy men nu blev det inget av med det när vi fick en vagn. Jag känner annars att jag vill ha klart alla saker man behöver tidigt i fall att man inte mår bra framöver och inte har lust att springa i affärer.

Mindre, ja förutom de som försöker och försöker och inte riktigt får till det här i tråden så är det nog lite synd om oss som letar hus också, liiite i alla fall.

• BrudSommar2006

Vi ska förresten också boka in oss på profylaxkurs, vet inte om jag tror att det är bra eller inte men det kan ju i alla fall inte skada, det kan ju vara användbart. Jag tycker att det är så mycket som man ska springa på nu, MVC, rygginfo, föräldrainfo, försäkringskasseinfo, info på förlossningen, profylaxen, man ska helst hinna motionera, MVC vill att jag går på dietistmöten men det har jag avstyrt tills vidare osv. Någonstans ska man klämma in sitt arbete, hundpromenader, leta hus och allt annat, det börjar bli stressigt känner jag.

• BrudSommar2006

Det är jättetrist med mäklarnas lockpriser, visst det kommer många på visningarna men det är ju nästan omöjligt att räkna ut vilka hus det är någon idé att man åker och tittar på.

Jag tycker att Brio Happy verkade ganska nätt och smidig om man tar sittdelen med en mjuklift i som kombivariant. Finns säkert ännu smidigare varianter för stadsfolket men vi behöver en vagn vi kommer fram på landet med så vi vill ha stora hjul och gillar inte trehjulingsvarianterna, de verkar så ostadiga, även de som lanseras som terränggående. Sedan är de inte så dyra heller. Men, men, strunt samma nu för vår del, vi har en klassisk duovagn nu med separat ligg- och sittdel. Funkar säkert det med.

• BrudSommar2006

Köper man ny Brio-vagn så kan man ju välja till vilka hjul man vill. Vi har fått lufthjul nu och ska se hur det går men blir det lätt punktering, som man ju har hört att det blir, så skaffar vi luftkanaler i stället. Plasthjulen som är variant tre ger visst lite mindre fjädring och sedan verkar de glatta att gå med i snön. På Brios nya chassin verkar båda varianterna justeras på höjden men korgen under är ju bättre på teleskop. Den kan också justeras ett par centimeter längre.

Nog om vagnar nu, klart du ska äta choklad vänner-fan!

• BrudSommar2006

Vi tänkte vad det gäller vändbart handtag att det bara är ytterligare en sak som kan gå sönder men sedan förklarade någon att det KAN vara bra tydligen eftersom helt plötsligt när man är ute och går så kan den lille få solen i ögonen och bli jätteupprörd och så måste man kvickt vända hela vagnen. Är det snö är det inte säkert att det går att dra den baklänges. Men många före oss har klarat sig utan och vår vagn vi fått har inte det så nu får vi också klara oss utan!

• BrudSommar2006

Vänner-fan, nej, det klart, jag menade att man kan välja till andra hjul, men de blir ju extra då, de andra får man ju med ändå. Men det kan ju vara värt det för att slippa punktering.

Det är galet mycket man ska springa på hela tiden och så är det ju så viktigt att man motionerar OCH vilar enligt BM. Det känns inte som att jag riktigt hinner med just nu.

Nu är det lunchdags!

• BrudSommar2006

Hur gärna jag än skulle vilja ha en speciell stil så skulle det inte gå nu, stretch är det enda jag kommer i.

Var förresten och såg Cabaret när den först sattes upp här, det var ingenting för mig. Det som gjorde mig mest förbannad var att det pratades så mycket tyska och jag kan ingen alls. Han som inledde höll en lång harang på tyska, maken försökte viska och översätta men det var svårt. I pausen pratades det bara tyska när de talade om hur lång tid det var kvar och när det var dags och sätta sig osv. Återigen fick maken översätta men jag blev jätteförbannad.

Är inte så förtjust i Buffy men hade en period när jag tittade mycket på Angel, han kom väl från Buffy ursprungligen.

Magen ja, synd att den inte kunde hålla sig till att växa på slutet.

• BrudSommar2006

Ha, den bylsiga, gravida stretch-stilen, here I come!!

• BrudSommar2006

Vänner-fan, de pratade inte tyska hela tiden så klart men jag tyckte det var irriterande att de överhuvudtaget hade vissa partier med när man inte kan räkna med att alla i publiken förstår. Vet inte om de har ändrat i uppsättningen, den jag såg var med Peter Jöback, Annelie Rydé mfl.

Jag tänker absolut försöka amma, jag ska verkligen, verkligen försöka. Men jag tänker köpa hem ett paket mjölkersättning bara utifall att. Kommer jag hem från BB, sitter där och grinar mitt i natten för att jag är så himla trött och det gör svinont och jag inte vet hur jag ska överleva då finns det risk att paketet åker fram, vad BM än säger.

Sedan vore det ju skönt att kunna bestämma att efter sex månader lägger jag av men det kanske inte är så lätt när man väl har börjat att bestämma exakt när man ska sluta. Men ambitionen kan man ju ha och förhoppningsvis löser det sig väl.

• BrudSommar2006

Upp till ett år med amning känns väl överkomligt men jag kommer att ha ambitionen att försöka sluta mycket tidigare om det går, gärna vid sex månader. Jag såg inte programmet ni pratar om men det var nog tur det, jag tycker sånt där är läskigt.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???