• viktualia

När märker man av att man är...GRAVID???

hm.. jaaa det har ni ju rätt i.. har bara så himla svårt att se mig själv "släppa greppet" om karriären och maken och jag tjänar inte tillräckligt för att ha barnflicka. hm.....

.. pluggade så himla länge och har inte jobbat så länge.. känns konstigt att ta ett kliv åt sidan i karriären innan jag ens etablerat mig... men så vill man ju inte bli en FÖR gammal mamma... FAAAAAAN vad svårt....

näeee jag är inte redo för ungar helt enkelt... (är i Ciccis sits med långt till både mina päron och sväron)

... så jag fortsätter nog knapra mina piller och smygläsa er tråd i lagom dos...

• viktualia

Lapinette - förstår.. men jag är snart 30 och har bara jobbat 3 år...därav grubblerierna...

*grubbel grubbel*

Hoppas framförallt att livet är vänligt mot dig L och ni andra som jagar plus. Med ert engagemang kommer ni bli strålande mammor!!!

• viktualia

koko - alla knasiga varianter på Viktualia är tillåtet.. jag heter ju inte direkt Viktualia på riktigt.. inte nåt som liknar Vickan eller Vickipickis eller så heller.. *fnissar*

Och jag är så AVIS på alla som hunnit jobba några år och etablerat sig. själv har jag projektanställning och bor i hålan ni vet.. misär!

Vill få ett fast jobb i grannstaden och lura med mig gubben att flytta dit... *dream om*

var är headhunters för samhällsvetare? och var finns arbetsgivaren som skulle stråla av lycka om jag jobbade ett år och sen gick hem med stor mage.. håhåjaja......

• viktualia

äsch.. nu har jag brett ut mig lagom mycket...

en sak kan man ju komma fram till och det är att NI som hänger i den här tråden på riktigt kommit fram till att det är LÄGE för ungar nu....

heja heja heja....

....sa smygläsaren och försökte sedan ÅTERGÅ till jobbet... hmmmm *drar mig i örat*

• viktualia

asch.. Frejis... du triggade mig.. jag är ärkefeminist på mitt sätt... utifrån funderingar om balans, rättvisa, barnets och föräldrarnas bästa, makens karriär OCH min karriär och tusen andra aspekter... man kan faktiskt vara feminist (=motståndare till könsmaktsordningen) och samtidigt rumsren/pragmatisk!

• viktualia

Frejis - vi får ta det där med begreppet feminism i en egen tråd... fniss fniss...

undertecknad gick på dagis - underbart!!!

har en morsa som har ångest för att hon inte var hemma när vi var små.. men det är i så fall synd om HENNE... pappa, mormor, morfar och farmor fanns runt brorsan och mig.. så OSS gick det inte nån nöd på!!

kram på er allihop! nu ska smygläsaren åka hem till hålan.

• viktualia

Lapinette -

tänk så här: om 25 pers dricker 4 drinkar a 6 cl sprit så går det åt drygt 6 liter sprit.

men det beror ju på hur man blandar, om flera spritsorter används i samma drink, om drinkarna blandas av nån som vet vad man håller på med, om man använder måttsats när spriten hälls upp och hur mycket groggvirke som finns...

sen beror det ju dessutom hur många som verkligen dricker drinkar med sprit i...

...några tankar...

• viktualia

Page - resor och utflykter...

Det är väldigt olika priser beroende på land.. och jag kan inte komma på vart det var ni skulle...

När vi var i Mexico i november kostade utflykterna som vi köpte genom Fritidsresor mellan 400 och 800 svenska kronor per pers. Det handlade om heldagsutflykter med guide, lunch, dricka och transport. Den prisnivån har varit ungefär lika när vi har åkt till div chartermål...

... så om man åker på 7 utflykter (varannan dag) på 14 dagar som kostar 500 per pers så blir det...4000...

• viktualia

hallåååååååååååå Vickan hade taskigt betyg i matte!!! ujuj

7000 ska det vara och inget annat.. och i så fall har du ju gissat ganska bra, Page!!!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???