• viktualia

När märker man av att man är...GRAVID???

Muggles... ha ha ha... det bästa var ju -gubben som smög in mitt i länken.. ha ha ha

• viktualia

FruLlis.. ha ha.. är DU en MOPS.. hi hi.. jo kanske..

Min farbror har en mops, en helt SANSLÖS liten skapelse! Hi hi! Mopsen Mojje är coolast i världen och ger ifrån sig mystiska ljud hela tiden... men DET gör ju inte du! Hi hi.. inte i närheten av mig i alla fall...

När blir sista besöket i hålan förresten?!?!

• viktualia

lagom OT....

FruLlis - hoppas att vi kan lyckas ses nån mer gång innan du slutar besöka skojhålan! *kram på dig*

• viktualia

~Annelie~

Enda sättet att garantera dig själv från att vara mensfri på bröllopet är nog att fortsätta äta p-piller.

Det finns piller som man kan äta om man inte äter p-piller men ändå vill flytta mensen. Problemet är väl att det är risk att du inte hinner få en regelbunden menscykel mellan februari och juni (det kan ju ta TID att få ordning på mensen igen) och då är jag inte så säker på att de där pillren fungerar.

Så om jag var i dina kläder skulle jag nog skaffa mig p-piller som räcker precis över bröllopet! För att vara på den säkra sidan!

• viktualia

koko - det är ju just vad FruLlan gör- äter varken mjölkprodukter eller gluten och JAG har i alla fall inte några större problem att laga mat till FruLlis - det där med specialmat är en vanesak!!

/Vickan
    född med matallergi

• viktualia

koko - det är klart att man måste få gnöla av sig lite.. men när man tagit sig igenom gnölet finns ljuset på andra sidan... klyschigt men troligen sant..

*kram på dig*

• viktualia

Om vi nu - Gud förbjude - skulle stanna i hålan så är ju en fördel just huspriserna. Ett riktigt flådigt hus, centralt och med supervacker utsikt kommer ändå inte upp i mer än 2,2 miljoner i utgångspris.

Å andra sidan riskerar man pengar på ett annat sätt i hålan... vem vet vad som händer med hålan framöver - om det går att få tillbaka pengarna när man säljer?!?

Å tredje sidan kanske man borde köpa hus NUUUUUUUUU innan nya motorvägen till hålan är byggd, sen kommer säkert huspriserna att gå upp...

Men å fjärde sidan så - varför ska maken och jag köpa hus nu?!? Vi planerar ju inte ens barn och jag har inte fast jobb.... och jag ogillar dessutom hålan....

• viktualia

Mindre - hålan har pendlingsavstånd till två större städer. Åt ena hållet är det 7 mil (dit pendlar jag idag) och åt andra hållet är det 4 mil (där byggs ny motorväg).

Den nya motorvägen stör inte hålan, dragningen är inte planerad så utan det handlar mest om att förbättra vägstandarden på stackars ruttna E18.

• viktualia

Lapinette - nyfiken!!

Vill förstå det där med Frankrike och lån.... Är det så att om man köper en lägenhet i Frankrike för 1 miljon kronor och lånar 500 tusen så betalar man av lånet på 20 år - dvs dubbelt så fort som i Sverige - har jag fattat rätt då?

Och hur reagerade din make när han förstod hur det svenska systemet funkar?!?

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???