Inlägg från: Bröllopstokiig |Visa alla inlägg
  • Bröllopstokiig

När märker man av att man är...GRAVID???

Skorpan: jag hade en liten blödning när jag skulle haft mens, som varade i 2 dagar eller så, när jag var gravid förra gången. Men det var mest kladdigt brunt blod om man ska gå in på detaljer...
    Var i cykeln befinner du dig?
    Gå in på www.niomanader.se, där finns lite info om blödningar.

• Bröllopstokiig

Fru Villa Solglimt: Jag vet faktiskt inte hur det ligger till. Låter lite skumt, ska du inte ta och testa dig för säkerhets skull. Jag tror dock inte att fostret tar skada, det har ju hänt många att de blivit gravida trots p-piller.
    Hörde till och med om en 43 årig kvinna som hade kört upp en spiral och lyckades bli gravid!!!!!! Men det hör ju till ovanligheterna, verkligen

• Bröllopstokiig

Nu känner jag mig helt uppsvälld i magen
    Kan det vara ett gravsymptom kanske *fniss*...Lite gasig med.... hmmmm vad käkade jag på lunchen idag då... det var säkert något som har förorsakat denna svullna magen
    Näää annars inte ett ända symptom! BLÄ!
    Men å andra sidan så hade jag ju molvärk, ömmande boobs och allt möjligt förra gången och jag var EJ gravid, så man kanske ska vända på pannkakan och se det som positivt att man inte har några symptomisar Yeah.....sure.......

Oj ni snöar det som fasen.... Jag som har tagit vår sportbil till jobbet idag, med slitna sommardäck, känns helt patetiskt... men jag var tvungen eftersom jag ska handla...

• Bröllopstokiig

Victoria80: Jag har BIM 9-10/11. Har inga som helst symptom... känner mig helt som vanligt och till och med piggare (!) än jag har varit på skit länge! Så det är nog kört för min del...
    Jag pillade på tappen förra gången och ha varit där och pillat nu med, men jag har inte lärt mig hur det ska vara, känner ingen skillnad direkt. Sen tror jag inte att man ska vara å pilla där heller med tanke på¨infektionsrisk etc... men jag har hört att många är det
    Tror ändå inte att jag är gravid denna gången.

Jag fick just meddelande från min man att jag ska köra jätte sakta... Han är sååå rädd om våran "bebis" och han sa att försäkringen inte gället om jag skulle smälla Vi har en dyr bil, så jag funderde på om jag skulle låta den stå, menjag behöver åka till både bolaget och affären etc... Det får bli snigelfart
    Ååå tänker på snigelslem som min kompis helt förtroligt berättade om att jag skulle kika efter, så sjukt namn, men det som är mer sjukt är att det ser nästan ut precis så....... (för er nya = ÄL sekretet).

Jaha, jobba lite till innan man ska ut i snö/mörker/halka mm mm mm

• Bröllopstokiig

Nu ska jag iväg och köra snigelfart jag med. Vi hörs i morgon och då får vi uppdatera lista, jag är dessvärre 32 år då... he he he

• Bröllopstokiig

Hejsan girls!

Tack så mycket för alla gratulationer!!!! Vad glad jag blev
    Maken sjöng och bjöd på frukost på sängen och levererade massa paket Trevligt.

Bilen körde jag givetvis iväg med i går, men efter 300 meter kom jag inte längre. Vågade helt enkelt inte köra för jag slirade. Det var kaos i hela stan och jag bara satte bilen mitt i vägen och gick. Måste se om jag kan få med mig en karl från jobbet för jag vågar inte köra tillbaka den hit själv. Det är snigelslemhalt ute
    Så det blev tunnelbana hem i går med 3 stora matkassar och 1000 tals människor som trängdes med mig o kassarna. Ja ja... lever åtminstonne.

Gravsymptom = NADA.
    Jag känner inte ett smack. Helt galet, jag brukar i af ha pms symptom vid det här laget, fick jag förra gången, med molvärk å så, men jag mår verkligen skit bra och är svinpigg! Vaknade 04 av mig själv i morse o sen var det bara att ligga kvar i sängen och försöka vila...
    Jag vill med ha ont i boobsen! Nåt i allafall.
    Jag tror faktiskt att både Snart så... och FruL är gravida. Jag kommer bli så avis på er!!!!!! Det som är positivt är att jag kanske kan få låna lite mammakläder av er sen, eftersom jag kommer vara en månad minst efter er! Buuuuu
    Är på dag 6 efter ÄL stegringen idag så ända hoppet är att det satans ägget (om det kom ngt) inte har fäst än, om det blev befrukatat alls i fredags/lördags...

Puss på er alla och tack igen för fina gratulationer!

• Bröllopstokiig

Någon lär ju vara gravid i tråden i allafall! Snart så... ligger nog jäkligt bra till om hon har så ömmande bröst, låter väldigt lovande. OCH det är det jag kommer ihåg från min tidigare graviditet att jag hade så himla ont i brösten! Det kom innan BIM och sen i vecka 6 eller nåt kom illamåendet...
    åååå vad jag vill känna ngt litet i allafall.
    Långsökt vill jag lova, ha ha ha. Men gärna för mig att det ÄR ett symptom att inte ha något symptom, *mmmm eller hur*

• Bröllopstokiig

Ibland undrar jag om jag har blivit gravid de sista 2 ggr i allafall. Jag har haft alla dessa konstiga symptom som ni beskriver, särskillt detta med menssmärta (molvärk) en veckan innan BIM! Har jag ju inte haft tidigare.... men att man fått tidigt missfall (kanske för att jag varit och festat för mycket ).... man blir galen....

Nu känner jag ingenting denna gången, så märkligt. Jag tror inte det ens blev ngt denna gången, det har jag trott de andra gångerna dock... ja ja svammel svammel

kul att höra Magda hur allt är och har varit, mysigt att läsa faktiskt!

• Bröllopstokiig

A.M, tusen tack för gratulationerna! Tack tack tack....
    Hoppas lille bebisen kommer snart, för vi vill veta allt om förlossningen

Mindre: Vi bestämde nog Mornington hotell, på Nybrogatan, brunsch där. Ligger ju perfekt till, med tanke på att du är vid Stureplan!

• Bröllopstokiig

Godmorning girl!

Läste lite längre bak att Nenne är gravid, det stod YES jag är graviiiiiiid, har jag missat något, för det är ingen som kommenterat det!???

Själv har jag föräldrarna på besök, så jag har just kommit till jobbet och har massa att göra... suck.

Inga symptom på mig alls, kände lite spänning i tutten och blev överlycklig, men den försvann lika snabbt
    Men jag ser det ju så klart att det är ett symptom för mig att inte ha symptom.
    Förra gången hade jag "mensvärk" i en vecka, ont i brösten och kände mig yr och labil, men inte fan var jag gravid, jag drömde att jag testade pluss och hela skiten, men NEJ icke icke... Så nu skiter jag i att fundera så mycket, min kropp har betett sig så himla konstigt och jag hade aldrig tidigare känns så heller. Hmmm, men nu är allt som vanligt (borde inte vara gravid då....

ja ja... Snart så... låter ju lovande för dig och FruLlan!!! Tjohooo i så fall, jag kommer bli så glad för er skull, men ändå avis!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???