Inlägg från: Storasystern |Visa alla inlägg
  • Storasystern

När märker man av att man är...GRAVID???

CicciL, guuud vad spännande! Är det på frilans-basis då eftersom du inte får ledigt från jobbet?

Mindre: Jag är i Japan! Också rent och fint, och än så länge ingen dålig mat!

• Storasystern

CicciL - så du ska bli TV-kändis!!! Hejja! :)

Mindre: Jo Japan är bra, men det är fjärde gången jag är här nu, så nyhetens behag har liksom lagt sig och nu är det mest jobbigt att vara hemifrån så långa perioder i sträck... Inte minst för att bäbisproduktionen blir lidande...

• Storasystern

Ljuvlig, jag har också 40-dagars-cykler... Hoppas att det innebär att man får ÄL varje gång eftersom chanserna blir färre/år än för dem som har kortare cykler... Eeeeh, komplicerat det där... Trist är det iallafall! :(

Hoppas det funkade nu där eftersom du fick böj och Stock! ;)

• Storasystern

Moppy, så förfärligt tråkigt. Svårt att komma på något uppmuntrande att säga. Drick riktigt mycket vin och njut medan du kan!

CicciL, har du inte ens haft PMS? I så fall är du bergis gravid! Hoppas för din skull!

• Storasystern

Ljuvlig, jag har ätit p-piller tidigare, men sen jag slutade (i juli) har cyklerna varit lååånga. Som mest 42 dagar tror jag. Drygt som tusan!
    Men vi får väl var ute och cykla tillsammans! ;)

Jag har fattat det som att ägget bara är befruktningsbart i två-tre dagar efter att det har släppt. Jag borde verkligen veta för jag har läst utvecklingsbiologi, men jag minns ta-mig-sjutton inte! :(
    Om din gubbe kom hem onykter och vaknar bakis så är han säkert mottaglig för lite förförelse sen. Jag har fått lära mig att män ääälskar bakfylle-sex.... Du får ta reda på om det stämmer! ;)

• Storasystern

Ljuvlig, nää, så fort kommer ägget inte fram! Det lilla minns jag iallafall från utvecklingsbiologin! Det tar ett par dagar för det att komma från äggstocken till livmodern - minst!- så det behöver du iallafall inte oroa dig för! :)

• Storasystern

Sweetstreet, det är bara du och jag som är här på konstiga tider... Undrar varför?? ;)

Hur är det med er andra? CicciL, hur gick det igår? Nu är jag jättenyfiken ju! :)

• Storasystern

Grattis, grattis, grattis!!!

Det ger lite hopp åt oss andra också!

Vilket försök var det nu igen?

• Storasystern

Moppy, vad tusan håller din gyn på med? Det verkar helknasigt. Jag skulle vara helt galen om de gjorde så!!!

Cicci, tack för infon; det är alså rosenrot och bisolvon som gäller... Kanske ska försöka få tag på extrafolsyra också... Någon som vet vad folsyra heter på Japanska??? :(

Jag sitter här och avundas er som åtminstone kan jobba på barnalstrandet. Jag missar ju nästa chans eftersom jag och Maken har ett halvt jordklot emellan oss. Skit-trist. Och så har jag en 40-dagars-cykel också, så det innebär ännu färre chanser...
    Jag lånar lite mantel om det är OK??? :( :( :(

• Storasystern

A.M., hur går det för dig egentligen? Är det inte dags snart?? :)

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???