Inlägg från: mugglesfan |Visa alla inlägg
  • mugglesfan

När märker man av att man är...GRAVID???

Jag kan också rapportera NADA idag!

Har en prel-planerad skidweekend inplanerad till v13, och den ska bekräftas på måndag. Så om jag inte fått besök av jäkeltant på måndag ska jag testa. Men inte slöseri med tester redan på söndag.

**ställer in mig på MENSMINUS**

(förresten - ett yttepyttesymptom idag: luciatåget sjöng så vackert att jag nästan fick tårar i ögonen - jag som i vanliga fall inte är särskilt blödig . Symptom, HA! Ingen är så lättluras som en själv!!!)

• mugglesfan

pirr: kul att "se" dig här igen! Undrar just vad Eden tog vägen?

Cicci: vad tråkigt med Dubai. Jag håller med frullan att det var lite kass planering av dem. Vad var det för program nu igen - När och fjärran el nåt?

• mugglesfan

Ikväll ska det fö drickas vin med tjejkompis - denna dekadens!

Det var förresten intressant det du skrev Cicci om att fostret lever i sin hinnsäck el vad det var de första 3 månaderna och inte förrän efter det delar blodsystem med modern (el fattade jag fel?). Då förstår jag inte varför det är sånt jäkla tjafs om det här med alkohol... Då borde det vara lugnt om man har druckit i början innan man visste ngt (men BM förordar ju tom att man ska skippa alkohol om man ens planerar att skaffa barn - känns inte det lite overkill?).

• mugglesfan

Fick en brunaktig flytning i söndags och det var definitivt mer än bara gamla simmare (med den färgen).

Igår (var det väl) kom det ytterligare en megaklump (bra beskrivet!) och det var definitivt inga gamla simmare (om inte jag har blivit helt senil och glömt när vi hade 6 senast ). Aha, det verkar ju lovande då.
    Det enda jag är lite orolig för är att jag hade flytningar inför förra mensen också fast då var det mer "vanliga" flytningar, inga megaslemklumpar som nu.

En annan positiv sak är det onda i brösten (JA man blir helt sjuk och tom tycker onda saker är positiva nuförtiden - detta riktat till ev smygläsare som tycker man borde tagga ner ) som jag def aldrig haft tidigare. Har aldrig känt ngt liknande. Hade jag inte haft denna tråden och vetat att det kan vara ett plussitivt tecken hade jag nog blivit riktigt orolig att ngt var allvarligt fel (bröstcancer typ)! Så tack för denna tråd frullan!

• mugglesfan

Jag såg ett Snö-smycke i lördags som jag tyckte var jättefint, lite dyrare än de allra vanligaste Snö-smyckena. Väldigt fint festsmycke.

Skulle behöva nya regnbyxor men hur tråkigt är inte det?!

Ett fint nattlinne har jag önskat mig men det finns ju så dåligt utbud. Jag vill inte ha ngt slinkigt men heller inget jättehemvävt med Snobben på (inget ont i det men det har jag redan, vill ha ett finare).

I födelsedagspresent (fyller i jan) har jag redan önskat mig en flådig middag på en bra restaurang här i Götet!

• mugglesfan

Man kan önska sig upplevelser:
    - chokladprovning (för er som inte får dricka vin!)
    - musikal-/konsertbiljetter
    - övernattning på ngt romantiskt pensionat

• mugglesfan

Snartis: japp jag har också tänkt tanken på nidis kan jag säga!

Så därför kommer ni antagligen att få skrapa upp resterna av mig när jag har fått besök av elaka tanten på söndag. Förra ggn var jag helt övertygad om att jag kände ngt vilket jag sa till mannen därhemma. Sedan när jag testade minus (och dagen efter fick mens) kände jag mig som ett stort fån, så nu har jag inte vågat andas om varken nidis el ont i brösten el ngt...

Nä nu är det fika!

• mugglesfan

Hade varit ett coolt sätt att tala om för mannen att man plussat; köpa boken "Du ska bli pappa". OM jag plussar snart ska jag sno det tipset...

• mugglesfan

Insåg förresten härom dagen hur mkt interna uttryck vi har här i tråden. Tror inte mina tjejkompisar skulle hänga med på ens "att plussa"...
    Och definitivt inte ÄL, NNÄ, BIM, aladåb...

Det skulle dock kunna vara ganska stor risk att man säger "jag har plussat" bara för att man är så insnöad på det uttrycket nu... Skulle kanske vara kul att se minen, fniss

• mugglesfan

Syrran: länken är mejlad till dig. När du är inloggad kan du själv ladda upp en bild.

Skärgårds: såg att du redan fixat det själv. Snyggo! Är inte det fusk att ta en bröllopsbild Nä skojar bara!

Ja just det - hade för mig att Cicci hade gjort ngt sådant. Därför jag betecknade det som att sno idén...

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???