Inlägg från: Bröllopstokiig |Visa alla inlägg
  • Bröllopstokiig

När märker man av att man är...GRAVID???

jag kommer inte ihåg, men hon sa att det inte var bra för magen. Däremot skulle man simma sa hon. Sen fick man inte göra situps och sen ska man inte träna alls efter vecka 20!
    jag tränar aldrig ändå, så jag lyssnade inte så noga, men tänkte på Mindre när hon sa detta om spinning!
    Det var massor man inte skulle göra efter vecka 12, eftersom det är då moderkakan tar över allt vad gäller näring och bebisen börjar växa till sig....

• Bröllopstokiig

Ja ja, sunt förnuft då Mindre, som när det gäller allt. BM kanske inte har så jätte bra koll då, men det var så de sa iaf!

Nu ska jag hem!
    Hungrig!

• Bröllopstokiig

Lilalady,
    Vi har nog alla kikat in, men konstaterat en hyusteri. Till och med barnmorskan i går på mamamia varnade för FL, min man vet att jag har varit där, så han började genast...: Vad var det jag sa.......... grrr
    Jag tror inte det är en bra sida för mig, men gillar du den så häng där!
    Jag älskar min BT tråd där vi alla agerar med mera sunt förnuft!

Godmorgon kanske man ska säga med!
    Rygby lag, skit, det blir killar hela högen! Jag som ville ha en lite tjej i söta kläder, men jag kommer nog få en liten busig kille i stället....
    Tror ni inte att BM sa i går att det kommer vara fullt på de flesta förlossningar i juli, så ni kanske ska vara glad att det inte tog förra månaden!

• Bröllopstokiig

Tjejer kan absolut spela Rugby, men får jag en tjej så ska jag göra allt i min makt för att hon väljer en annan bollsport.
    Jag har ju bott i England (oxå) och har varit cheerleader etc både på amerikanskfotboll o rugby, killarna som spelade rygby hade de mest äckliga öron och inga tänder etc etc, så jag har bara en bild av hur en ev dotter skulle kunna se ut!
    Så hellre fäktning, alpint, basket eller vad som, men inte Rugby!

• Bröllopstokiig

nenne: Jag har med tävlat i utförsåkning och är utbildad skidlärare! Tävlade till och med när jag hade en bruten hand, men det var lätt att slå undan bortarna varanna sväng i allafall, pga gipset, he he.

Snartis: Jag mår så perfekt så det är helt galet! Jag har inte det minsta lilla symptom alls! Om det är ett symptom eller ej förrästen att ha gasig mage, så har jag det lite grann. Tror kanske att tarmarna joxar runt lite... inte vet jag.... Hade för förra helgen lite molvärk, men inte mer sedan dess. Typ en yrselattack för ett tag sedan, men mycker mer än så är det ju inte.
    Magen är lite svullen på kvällarna, men det är ju inte forstret utan antagligen organen där inne som svullnar av någon anledning. Ska på inskrivning idag och ta prover etc , så jag hoppas jag kanske kan få svar på hur det igentligen är för jag mår ju förvånansvärt bra!

• Bröllopstokiig

nenne: bortarna = portarna

• Bröllopstokiig

Hej frullan!
    How is the läge?

• Bröllopstokiig

Hur mår Ni andra förrästen? Inga nyinbillade symptom eller äkta för den delen mer än ev aladåber?
    Förra gången körde jag upp så mycket papper i muffen så jag blev helt uttorkad, så jag vet inte om det är ev symptom, det han aldrig komma ut ngn aladåb på mig, för jag var där o rotade så mycket.... hahahahaha min gris!

• Bröllopstokiig

men du frullan, jag kan verkligen rekommendera Läkarhuset på Odenplan!!! Det är speciallist gynläkare där tydligen, för jag frågade när jag gjorde vul om jag fick skriva in mig hos dem istället för de är så snälla o gulliga och alltid tar emot mig (har varit där 2ggr nu)... Men de sa att de bara tar special fall! Så det kanske kan vara något för dig. ??

• Bröllopstokiig

Helt perfekta BM, de kollar verkligen allt supernoga, jag var ju hysterisk både innan jag blev gravid och nu efter pga NO symptoms.... Innan tog de massa prover och så på mig, den gången jag var där, kostar 260:- som vanligt spec. läkarbesök. Se till att du stämplar frikort om du går, det har jag gjort nu 2x260, så nu är jag äver 500 spänn och efter 900 kr går du gratis överallt! Snacka om att man kan utnyttja och kolla upp allt in i minsta detalj, utan att bli ruinerad!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???