Godmorgon tjejer!
Oj vilka vilda diskussioner det har varit ag NUPP, men Lollan, du har väl fått reda på det mesta nu genom alla länkar som Sweetie skickade över till dig.
NUPP ska jag göra i början av januari, då är jag i vecka 13, man gör det mellan v 11-14 tror jag det var. Man ska också lämna ett blodprov en vecka innan, jag kommer ta mitt den 18/12, eftersom jag ska ner till Blekinge över jul.
90% säkert är NUPP, man kan bara till 90% alltså konstatera att det inte är Downs tex, men det är fortfarande 10% kvar.
Vi har inte bestämmt oss ifall vi ska göra fostervattenprov ännu, men det lutar åt det nu. Jag frågade min BM i går hur stor missfallschansen var om man gjorde fostervattenprov, den vara bara ca 2% så jag tycker inte det är så mycket att snacka om!
Sen är det ju ingen garanti för andra sjukdomar och förlossningsskador, men det vi kan vara säkra på genom tester tänker vi se till att vi blir säkra på så att säga.
NYTT SYMPTOM för mig så här i vecka 9, jag har blivit lite mera kissnödig! Tänk att det kan vara så olika, att vissa känner så redan innan BIM och för mig tog det nästan 5 veckor till.!!
Faster blev jag ju med i fredags, min bror fick en sååååå söt liten flicka, Emilia, 48 cm och 2405 gram! Hennes mamma är halvkorean/halvamerikan så det var en härlig bebis som blev en sådan där skön blandning som det kan bli...
I kväll ska jag på bal på Grand Hotell i Stockholm, så jag ska förhoppningsvis till frissan. Min frisör slutar dessvärre ganska tidigt idag, så jag hoppas att hon kan jobba över så jag kan få min långa man uppsatt! Det är mitt jobb som har stor julfest/balsittning med respektive varje år vid denna tiden, ska bli såååååå kul att få titta på när alla njuter av viner i 500 kronors klassen (not)... kanske doppar tungan lite i allafall